iDisk probleem*

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Er gebeurden ineens hele vreemde dingen met mijn Mac:

1. Was iChat met een vriend aan het uittesten, omdat hij nu ook sinds vandaag een iMac heeft.
2. Als ik hem uitnodigde voor een videogesprek, kreeg hij geen uitnodiging te zien.
3. Ik besloot opnieuw op iChat te gaan, iChat restarten dus. Daarna kon ik geen verbinding met AIM meer maken kreeg ik steeds te horen :S (Ik heb een .Mac account btw).
4. Ik besloot maar mijn hele iMac opnieuw op te starten. Toen ik dit wilde doen wilde hij niet uitgaan omdat er iets met MirrorAgent was, dit heb ik wel vaker. Na een paar keer proberen deed hij het eindelijk.
5. Toen hij weer aan was deed de Finder heel moeilijk en kon hij geen iDisk meer vinden :S Er verscheen ook niets op de Desktop, geen iDisk icoon bedoel ik.

Wat moet ik doen? Wat gaat er mis en hoe kom ik van dat MirrorAgent af want heb er vaker last van...

EDIT: Inmiddels is de iDisk verschenen na 10 minuten, maar bij de System Preferences kan hij geen informatie over de iDisk krijgen...?

[ Voor 7% gewijzigd door FerdiV op 01-11-2007 18:44 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft .Mac gewoon eventjes wat problemen. Hier werkt de .Mac site namelijk niet...

• FerdiV
Mmm ja bij andere ook al, nog steeds...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

This .Mac service is temporarily unavailable. We apologize for any inconvenience. Please check back shortly.

Dieser .Mac Dienst ist zur Zeit nicht verfügbar. Wir bedauern die Unannehmlichkeiten. Bitte versuchen Sie es später erneut.

Ce service .Mac est momentanément indisponible. Veuillez nous excuser pour tout désagrément que cela pourrait vous occasionner. Merci de vous reconnecter un peu plus tard.

現在、お探しの.Macサービスをご利用いただくことができません。ご迷惑をおかけして大変申し訳ありません。お手数ですが、しばらくしてからご利用いただけますようお願いします。
Aldus de .Mac pagina. Je zult dus wat geduld moeten hebben totdat ze de problemen hebben opgelost :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

11/1/07
100% of members could not access most .Mac services from 10:05am to 1:30pm; 98% of members were able to send and receive email using a desktop email application.

• FerdiV
Mmm iChat doet t nu nog steeds niet, ik kan wel inloggen. Maar als ik iemand invite krijg ik te zien dat de andere persoon heeft geannuleerd terwijl hij niets te zien krijgt :S Als hij mij invite dan kan ik accepten maar komt er een error :S

Ligt het aan de poorten van de router ofzo? Vande rest geen verbindings problemen op mijn iMac gehad.

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 22:05
Dat heb ik ook een keer gehad ja, het ligt inderdaad aan je router.
Er moeten een paar poorten open die op de support pagina's van apple staan. of UPnP moet aanstaan in je router.
Sommige routers doen helemaal moeilijk. Ik heb sinds mijn AE geen problemen meer.

Probeer eens met de Test AIM contacten of het probleem bij jou of bij de andere ligt:

appleu3test01
appleu3test02
appleu3test03

Deze moet je als AIM contact toevoegen en dan bij een beschikbare een videogesprek starten.
Als het goed gaat krijg je een apple reclame filmpje te zien.

[ Voor 35% gewijzigd door justinb81 op 02-11-2007 13:16 ]

• FerdiV
justinb81 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:12:
Dat heb ik ook een keer gehad ja, het ligt inderdaad aan je router.
Er moeten een paar poorten open die op de support pagina's van apple staan. of UPnP moet aanstaan in je router.
Sommige routers doen helemaal moeilijk. Ik heb sinds mijn AE geen problemen meer.

Probeer eens met de Test AIM contacten of het probleem bij jou of bij de andere ligt:

appleu3test01
appleu3test02
appleu3test03

Deze moet je als AIM contact toevoegen en dan bij een beschikbare een videogesprek starten.
Als het goed gaat krijg je een apple reclame filmpje te zien.
Thnx, nr 1 is online en ik moet blijven w88 op antwoord van appleu3test01...

Hij maakt er geen verbinding mee en wat nu?

EDIT: Ok ik zal wel wat poorten moeten openzetten maar me Mac Firewall staat uit dus moet ik zeker in me router gaan? GVD daar heb helemaal geen zin in, weet niet eens meer hoe dat gaat, wat een frustraties...

[ Voor 11% gewijzigd door FerdiV op 02-11-2007 13:48 ]

• justinb81
Ports to open for third-party firewall
If you use a third-party firewall, be sure to open these ports:

5060, 5190, 5297, 5298, 5353, 5678, and 16384 through 16403.

If that does not work, you could open all ports from 1024 through 65535 (or disable the firewall temporarily).
Link naar apple doc

Op portforward kan je vinden hoe je je router instelt.

• FerdiV
Wat ze op Apple uitleggen is toch alleen voor de Apple firewall en die staat uit dus daar hoef ik niet te kijken, toch?

EDIT: Ok via portforward.com ben ik in me router gekomen. Alleen op de Apple site staan andere poorten die ik moet openen dan op de portforward site staan. Ik heb dus die van Apple gekozen. Ook heb ik geen statisch IP gemaakt want hij staat op automatisch zeg maar, maar ik heb gewoon een mooi IP die volgens mij al statisch is ofzo :S

Help snap er nog niet veel van:)

[ Voor 28% gewijzigd door FerdiV op 02-11-2007 14:15 ]

• FerdiV

• justinb81
Ja, of de standaard ip die je altijd krijgt van je router invullen
Pagina: 1