Openmaken HP Pavilion DV6000

Pagina: 1
Acties:
  • 6.536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-01 19:43
Weet iemand hoe ik een HP Pavilion DV6000 (laptop) kan openmaken? De videokaart lijkt kapot te zijn en ik wil kijken of ik die kan vervangen.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
en daar zit geen garantie meer op?
overigens lijkt het mij zo maar dat je met een schroevendraaier aardig ver komt...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 01:26

ThaHandy

Discovery Channel

1# garantie ja/nee
2# google -> uberhoud mogelijk? ja/nee
3# Ja? google -> instructies
4# google -> kosten los onderdeel

[ Voor 27% gewijzigd door ThaHandy op 01-11-2007 18:24 ]

• 4-legged-bird
Nee, zit geen garantie meer op. En natuurlijk heb ik via Google gekeken (en niets gevonden). Ik kom met een schroevendraaier vast best een eind, maar het ding is niet van mij. En ik wil hem niet kapotter teruggeven dan ik hem heb gekregen ......

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 22:06
[bijdehandmode] Nee dat weet ik niet :) [/bijdehandmode]

anyway, je moet gewoon naar www.hp.com gaan, even onder je laptop kijken, daar staat de EXACTE versie van je laptop (want je hebt geen dv6000, waarschijnlijk iets van dv6234ea oid UIT de dv6000 serie) en dan kan je daar de service manual downloaden met exploded views van hoe je hem uit elkaar moet halen en weer terug zetten.

Alvast een tip vooruit, ga aan een witte tafel zitten en houd alles GOED in de gaten, want schroefjes ben je MAKKELIJK kwijt ;)

edit:

Dit is de mijne :p *O* *O* *O*
( kostte me 45 seconde om te vinden ... downloaden duurde langer -O- )

[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-11-2007 18:47 ]

• 4-legged-bird
Kijk, dat is een gouden tip!!!! Bedankt alvast!!

• 4-legged-bird
Ik heb het gevonden, met jullie hulp!!!! Het probleem is dat ik een lange en daarna twee korte BEEPS krijg bij het opstarten. Dat betekent (zag ik al eerder op Internet) dat er problemen met de VGA-kaart zijn. Ik dacht dat die wellicht te vervangen was, maar zo te zien moet er dan een heel nieuw moederbord in. Iemand enig idee wat dat kost?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
4-legged-bird schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:23:
Ik heb het gevonden, met jullie hulp!!!! Het probleem is dat ik een lange en daarna twee korte BEEPS krijg bij het opstarten. Dat betekent (zag ik al eerder op Internet) dat er problemen met de VGA-kaart zijn. Ik dacht dat die wellicht te vervangen was, maar zo te zien moet er dan een heel nieuw moederbord in. Iemand enig idee wat dat kost?
Ik zou zeggen: bel HP eens, die weten vast wel hoeveel een nieuw moederbord voor dat type laptop kost.

• 4-legged-bird
Voor $ 350,- kan ik er een op eBay kopen.......

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 13:07

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Tip :

http://h10025.www1.hp.com...be&dlc=nl&product=3216222

HP geeft toe dat er fouten zijn met deze modelreeks. Ze kunnen worden gerepareerd zelfs buiten de garantietijd.

Niet geschoten is altijd mis :*)

De kick van Electric!

• 4-legged-bird
Ossenaar schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:45:
Tip :

http://h10025.www1.hp.com...be&dlc=nl&product=3216222

HP geeft toe dat er fouten zijn met deze modelreeks. Ze kunnen worden gerepareerd zelfs buiten de garantietijd.

Niet geschoten is altijd mis :*)
Ja, dat had ik al achterhaald. Ik had HP ook al benaderd, maar het probleem was dat er geen serienummer (meer?) op de onderkant van de laptop staat. En omdat ik hem niet kan opstarten, kan ik het nummer ook niet in de BIOS zien. Gelukkig had ik de doos nog. Daar stond het serienummer wél. Ik heb dat vergeleken met de site van HP en inderdaad valt mijn laptop in de range met de brakke moederborden. Ik heb dit aan HP gemeld en uiteindelijk maakten ze een afspraak om hem op te halen. Ik heb de laptop keurig in de doos opgestuurd en kreeg de laptop na een week ongerepareerd retour, zónder doos, maar met een briefje waarop stond 'wird nicht repariert'. Ik heb HP opnieuw benaderd en die zouden het uitzoeken. Vandaag ben ik door een enorme kenau van HP gebeld, die aangaf dat ze nooit laptops repareren zonder serienummer op de laptop. Ik heb mijn verbazing geuit over het feit dat ze hem wél hebben ingenomen, ondanks mij eerdere mededeling dat het serienummer er niet op stond. Maar ze bleef keurig haar standaardteksten oplepelen en HP doet er dus niets meer aan. Ik ben niet van plan het erbij te laten zitten: ik vind het schandalig dat zo'n bedrijf alles aangrijpt om niet in actie te hoeven komen. Wat dat betreft heb ik het eigenlijk nog ver gechopt in mijn pogingen om iets gedaan te krijgen. Als ik op Internet zie wat HP met anderen flikt (niet meer repareren als garantie 3 dagen verstreken is), mag ik nog in mijn handen klappen.....

Verwijderd

Ik kan mij herinneren dat HP de garantie van de pavilion 6000 modellen heeft verhoogd naar 2 jaar.

Hier een link naar de voorwaarden. Stukje naar beneden staan de symptomen die vallen onder deze 24 maands service.

Het moet dus wel een model zijn tussen dv60xx en dv63xx, of dv90xx en dv93xx.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 13:31 . Reden: Extra info. ]

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:30:
Ik kan mij herinneren dat HP de garantie van de pavilion 6000 modellen heeft verhoogd naar 2 jaar.

Hier een link naar de voorwaarden. Stukje naar beneden staan de symptomen die vallen onder deze 24 maands service.

Het moet dus wel een model zijn tussen dv60xx en dv63xx, of dv90xx en dv93xx.
Zoals ik al zei: mijn laptop valt 100% onder de voorwaarden van HP. Het typenummer is DV6060EA. Verder hanteert HP -bovenop wat jij aangeeft- ook nog een serienummer-selectie. Alleen laptops binnen een bepaalde range vallen onder de extra garantie. Mijn laptop voldoet ook aan dát criterium.

Wat de symptomen betreft: ergens staat dat je extra garantie hebt als het beeldscherm het niet meer doet. Ik had HP gemaild met de melding niets doet, behalve 1 lange en twee korte beeps geven, wat wijst op een probleem met de VGA-chip. Daarop kwam de mededeling dat deze klacht niet in hun voorwaarden was omschreven. Toen ik daarop vroeg of men eigenlijk wel iets van computers wist en op de hoogte was van het bestaan van die beep-codes, is men opnieuw in beraad gegaan. Daarop is toen besloten de laptop voor reparatie op te halen. En nu heb ik hem dus weer ongerepareerd terug.

• Michiel van Dam
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb exact hetzelfde verhaal, met als aanvulling dat hij bij mij drie keer is opgehaald. De vrienden van de technische dienst wisten me namelijk niet te melden dat een stickertje met serienummer verplicht is. Heb jij iets van een oplossing weten te vinden in de afgelopen tijd?
Pagina: 1