Toon posts:

[Kubuntu 7.10] Ekiga + Netmeeting: slechte verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn PC Kubuntu 7.10 draaien met een Logitech Quickcam web. Mijn vriendin zit in de VS met een computer met Windows XP. Nu schijnt het door middel van Ekiga mogelijk te zijn een audio/video verbinding te leggen met Netmeeting: http://danilo.fcamara.net/man.shtml?ekiganetmeeting
Nu heb ik deze verbinding met een aantal mensen proberen te leggen (allemaal WinXP), maar de verbinding is vrijwel altijd slecht: soms komt er helemaal geen beeld door, soms alleen het eerste frame (en daarna dus alleen een still image). Eenmalig heb een keer wat blokkerig beeld over gekregen, maar dat heb ik niet kunnen reproduceren. Het geluid is altijd slecht en valt soms gewoon helemaal weg (en komt ook niet meer terug; opnieuw verbinding maken is de enige oplossing).
In Ekiga (2.0.11) zie ik mezelf wel goed overigens, en beeld van anderen komt ook wel binnen (hoewel wat schokkend).
Ik vermoed dat het probleem aan mijn kant ligt (packets die worden tegengehouden of zo), maar ik zou niet weten waar ik het moet zoeken. Er draait geen firewall (zover ik weet, tenzij er standaard een geinstalleerd is).

De firewall aan Windows-zijde heb ik uitgesloten als oorzaak: zelfs zonder firewall komt er geen beeld aan.

Kan iemand mij verder helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Bij toeval heb ik heb ik het probleem opgelost. Voor diegenen die hetzelfde probleem hebben:

Ik vermoed dat er een limiet aan de te gebruiken bandbreedte is. Stel in Ekiga de video kwaliteit zo laag mogelijk in (low quality, high frame rate). Onder audio opties ook even echo cancellation uitzetten en alles zou prima moeten werken; dat deed het tenminste bij mij :)