Vast op onbekende resolutie via VGA

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een Intel Mac Mini core duo, via VGA aangesloten op mijn LCD tv en via DVI op mijn beamer. Via DisplayConfigX heb ik een extra resolutie toegevoegd voor 1360x768 op VGA zodat ik de LCD optimaal benut. Dat ging prima, tot ik wilde expirimenteren met 1280x720. Deze resolutie aangemaakt in DisplayConfigX, waarna het beeld via de VGA voorgoed verdween. De TV herkent het niet meer en ik kan dus ook de resolutie niet verlagen naar iets waarvandaan ik verder kan.

Via DVI werkt het echter perfect, maar daar kan ik de resolutie voor VGA dus niet aanpassen. Hij herkent keurig een projector en de ondersteunde resoluties van 1280x720p en 1920x1080i.

Heb er al een 15" tft aan gehangen maar die kan ook niks met de aangeboden resolutie. Heeft iemand een oplossing om de mac te forceren via VGA gewoon een lage resolutie te pakken bij de eerstvolgende boot? Een herinstallatie van OSX lijkt een optie, maar wellicht kan het simpeler :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05-2025
ik zou VNC/Apple remote desktop aanzetten op de client machine via DVI, dan VGA monitor er aanhangen en met een andere computer via VNC/Apple remote desktop inloggen. Dan daar de VGA resolutie aanpassen en klaar.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
djhartman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:27:
ik zou VNC/Apple remote desktop aanzetten op de client machine via DVI, dan VGA monitor er aanhangen en met een andere computer via VNC/Apple remote desktop inloggen. Dan daar de VGA resolutie aanpassen en klaar.
Briljant!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

wel even headless maken (dus je monitor afkoppelen) maar VNC of remote desktop was ook mijn eerste gedachte.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• djhartman
Nee, juist niet headless. Als je hem headless maakt dan switched ie heel keurig naar VESA backup modes, maar als je dan later je VGA uitgang weer aansluit dan pakt ie daar weer de instellingen van natuurlijk. Mac OS X onthoudt wat voor instellingen je gebruikt voor welke uitgangen, en is daar dan vervolgens ook zeer behulpzaam mee bij het aansluiten.

Gebruik je echter VNC terwijl de VGA is aangekoppeld dan werkt het prima hoor.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

djhartman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:56:
Nee, juist niet headless. Als je hem headless maakt dan switched ie heel keurig naar VESA backup modes, maar als je dan later je VGA uitgang weer aansluit dan pakt ie daar weer de instellingen van natuurlijk. Mac OS X onthoudt wat voor instellingen je gebruikt voor welke uitgangen, en is daar dan vervolgens ook zeer behulpzaam mee bij het aansluiten.

Gebruik je echter VNC terwijl de VGA is aangekoppeld dan werkt het prima hoor.
owkee - weer wat geleerd, ik dacht juist dat ie in DVI mode zou blijven staan als je via VNC connect maar dan kan je het dus wel aanpassen? We zullen het zo wel horen van TS denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• djhartman
Als het goed is, kopieert VNC wat er is aangesloten. Als dit niet werkt, dan is de driver over zijn nek, en dan zul je de configuratie instelling moeten deleten denk ik. Ik heb het even voor je opgezocht, omdat ik me opeens bedacht deze oorzaak ongeveer net zo waarschijnlijk is als een mismatch tussen LCD-TV en je VGA instellingen.

/Library/Preferences/com.apple.windowserver.plist /Home/Library/Preferences/ByHost/com.apple.windowserver.somenumbers.plist

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Bedankt voor de replies, heb nu even geen tijd het uit te proberen, maar zal het resultaat zsm posten!

Edit: het werkt via de VNC manier. Allemaal bedankt voor het meedenken!

[ Voor 26% gewijzigd door SeatRider op 02-11-2007 18:04 ]

Pagina: 1