Problemen met installeren programma's

Pagina: 1
Acties:

• Kasen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 11:17
Dag iedereen,

ik heb een PC met de volgende specs:

P5N32-E SLI plus
Intel Core 2 Duo E6850 met Scythe Infinity.
2x 1gig corsair geheugen 6400C2. DDR2 (geinstalleerd in Channel A) ingesteld op 4-4-4-12 2T (volgens corsair juiste instellingen)

HiperX voeding 580W.

Deze PC heb ik net twee maanden en hier en daar zijn er wat problemen.
Ik heb als ik bepaalde programma's installeer (tot nu toe gelukkig geen games) dat hij bij het setup vastloopt en er dus niets geinstalleerd wordt.
Voorbeelden zijn Entertainmant Centr van Creative en Hitman Pro. Tevens als ik bij FTD op update druk blijft het programma ook hangen.
Het venster waarin het programma zich bevind wordt dan volledig wit, en na een tiental minuten reageert het programma nog niet.
Ik vraag me af waar dit nu aan ligt, of het aan de CPU ligt of het geheugen of nog wat anders? Ik word er in ieder geval moe van...

Ik ben bekend met een aantal programmatjes, en zal deze dan ook draaien. Bijvoorbeeld MemTest, de resultaten zal ik nog posten, dit om te kijken of het geheugen miss brak is.
Ook probeer ik om 1 voor 1 de reepjes te plaatsen om te bekijken of dat iets opleverd.

Weet iemand misschien wat het kan betekenen als die vensters dus niet reageren bij toch al weer een groot aantal programma's? Is dat het geheugen of iets anders?

bijvoorbaat dank,

K.Kasen

(Topictitel was onjuist, drukte per ongelijk op Enter waardoor het bericht al gepost werd)

EDIT: Ik draai Windows XP

[ Voor 80% gewijzigd door Kasen op 01-11-2007 18:29 . Reden: Specs edit ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ja dat is erg...duidelijk :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kasen
Ja, sorrie ik drukte op Enter voor de volgende regel, maar poste het berichtte :S

Als je meer wil weten van het systeem, vraag gerust.

(hier posten op Tweakers is nieuw voor mij XD )

[ Voor 16% gewijzigd door Kasen op 01-11-2007 17:54 . Reden: typo ]

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:11
waarom zou het aan de hardware liggen?
ik zou eerder bij je software kijken. Schone OS instalatie doet vaak wonderen.

Verwijderd

Hoi,

ik ben ook net nieuw op Tweakers.net
Heb je je processor overklokt ? en zo ja heb je wel getest met orthos of het ook allemaal stabiel draait.

Ik had eerst ook een instabiele overklok waardoor hij juist langzamer ging reageren :s

• Kasen
Bedankt voor de snelle reactie.

@ Kevin , helemaal mee eens. Ik denk dat dit een hoop problemen wegneemt. Ik denk dat ik dit wel in de loop van de week ga doen, maar ik vind het wel enigszins vreemd dat deze fouten in de computer zitten zo snel al (2 maanden). Ben vergeten te vermelden, het is Windows XP wat ik er op heb staan.

@Lennoow, nee niet overgeklokt, helemaal niets. Ik heb wel de CPU getest met prime95, heat en ram test. Geen fouten.

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:11
Je hebt XP zeg je.
Alle updates erop staan? Ik weet dat als je geen/te lage versie van Net.Framework hebt,
er nog wel eens problemen met instaleren kan krijgen.

• Kasen
Ik heb alle updates beschikbaar, en ik heb .net Framework 2.0 , zal even kijken naar een nieuwere versie.

EDIT: Ik zie dat 3.0 laatste offi versie is, en 3.5 beta is. Zal 3.0 even uitzoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door Kasen op 01-11-2007 19:57 ]

• Kasen
Ik heb in de windows event manager gekeken,en ik zie bij alle programma's die blijven hangen, Het bericht:
--------------------
Vastgelopen toepassing: msnmsgr.exe, versie: 8.1.178.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
----------------
Niet alleen messenger staat hier, het is een hele waslijst met programma's.

Allemaal hungapp. Doet mij gelijk denken aan dat de cpu het wegschrijven van de data verkeerd doet, naar de verkeerde core oid.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

Kasen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:17:
Ik heb in de windows event manager gekeken,en ik zie bij alle programma's die blijven hangen, Het bericht:
--------------------
Vastgelopen toepassing: msnmsgr.exe, versie: 8.1.178.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
----------------
Niet alleen messenger staat hier, het is een hele waslijst met programma's.

Allemaal hungapp. Doet mij gelijk denken aan dat de cpu het wegschrijven van de data verkeerd doet, naar de verkeerde core oid.
zolang je memtest geen fouten aangeeft, zal het met de hardware denk ik wel meevallen. Het komt niet zo heel vaak voor dat er fouten in een stock cpu voorkomen, en andere hardware lijkt me ook sterk.

Ik zou als ik jouw was eens goed gaan kijken naar windows. Als je xp pro hebt zou je een repair install kunnen proberen (google), of als je wat meer tjid hebt een 2e windows install maken (gewoon op dezelfde schijf, maar bij voorkeur op een andere schijf of partitie) en kijken of het probleem zich daar ook voordoet.

Dan je HD's nog even checken met chkdsk (windows cd er in, op R drukken bij de eerste mogelijkheid en in het ms dos scherm "help" intoetsen voor de commandos, dan "chkdsk /?" voor help bij checkdisk)

of GOT even doorzoeken :)

-_-

• Kasen
Hoi M2M, ik heb Memtest gerunned en deze geeft geen foutmeldingen.
Harde schijven zal ik nu gelijk even testen en die 2e windows lijkt me inderdaad een goed plan, om te kijken of daar dan ook problemen ontstaan.

bedankt voor je reply,

ik ga gelijk aan de slag :)

(btw: zieke Graka heb je in je pc :D )

[ Voor 105% gewijzigd door Kasen op 02-11-2007 20:07 ]

• Kasen
ik heb nu windows xp (na HEEL VEEL moeite ) opnieuw geinstalleerd ;)
Bij het installeren van een aantal programma's bleef het setup even haken (maximaal 10 sec) dus niet definitief.

Ik heb nu alles schoon weer en uiteraard werkt alles weer beter dan int begin.
Ik ben van plan om goede image software te gaan gebruiken om van deze installatie een backup te maken, daarna zal ik alle niet essentiele programma's installeren om te kijken of de fouten weer terug komen.

Harde shijf check leverde 0,0 fouten op.

• Kasen
Het lijkt alsof de fouten wegzijn. Ik heb een goede backup gemaakt (hoop ik ).

Even ter verduidelijking: Ik had problemen met programma's die constant bleven hangen (HungApp), ook setup's. Dit heb ik "opgelost" door Windows XP opnieuw te installeren (nav een tip hier op het forum, bedankt nog!!! :D ). Ik dacht dat dat het kwam door een hardware fout, maar waarschijnlijk zat Windows XP vol met troep die hier voor zorgde.

imo Topic Closed ;) en bedankt iedereen!!!

mvg,

K.Kasen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

Kasen schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:00:
Het lijkt alsof de fouten wegzijn. Ik heb een goede backup gemaakt (hoop ik ).

Even ter verduidelijking: Ik had problemen met programma's die constant bleven hangen (HungApp), ook setup's. Dit heb ik "opgelost" door Windows XP opnieuw te installeren (nav een tip hier op het forum, bedankt nog!!! :D ). Ik dacht dat dat het kwam door een hardware fout, maar waarschijnlijk zat Windows XP vol met troep die hier voor zorgde.

imo Topic Closed ;) en bedankt iedereen!!!

mvg,

K.Kasen
blij dat het werkt!,

en nog een tip(je), als je winxp pro hebt (en een floppy drive) zou je een automated system recovery geval kunnen maken (ff zoeken in winxp help). Eerst ff wat belangrijke programmas d'r op (office, drivers etc. etc.) en dan zo'n recovery maken. Duurt ff, en je hebt een floppy nodig. mocht het mis gaan dan zou je gewoon die floppy erin kunnen stoppen en wordt je pc terug gezet naar zijn originele toestand. In feite hoef je alleen om de zoveel maand, of grote hardwareverandering een auto recovery te maken.

Succes.

-_-

Pagina: 1