5.1 audio forceren?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
Betsaat er een tooltje (ofzo) die, mits er geen geluid uit de achterste speakers komt, dit kan emuleren? (door het geluid van de voorste speakers ook naar de achterste te sturen ofzo)

Heb een mooie 5.1 set die het verder prima doet, alleen bij veel programmas en spellen worden alleen de voorste, en eventueel de centre speaker gebruikt. (bij de nodige games, bij TV kijken, enz)

In de software van m'n geluidskaart kan ik het verder niet instellen ofzo, kan alleen maar aangeven dat ik 5.1 heb en verder niets, en dan werkt het allemaal wel, maar er zijn dus zat programma's die de achterste gewoon niet gebruiken.

Verwijderd

Iets meer info zou wel handig zijn. Meestal kan dit geregeld worden in de software die meegeleverd wordt.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kun je dat zelf niet in je set instellen dan? Bij 9 van de 10 audiosystemen zal er wel een soort knopje als 'virtual surround' oid zitten toch?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18
Geen "Pro Logic" functie dan op je receiever?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is het een speakerset of versterker? Handig dat je die info geeft ;)

Bij een versterker kun je gewoon (indien aanwezig) de Pro Logic of Pro Logic II modus aanzetten, of de DTS eq. daarvan.