Hele slechte systeemperformace ingame

Pagina: 1
Acties:

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 12:25
Ik heb de laatste tijd echt last van een slechte systeemperformance. Bijvoorbeeld in TF2 haal ik op low settings met geluk op low de 80FPS, dat lijkt me nou niet bepaald correct op de onderstaande setup. Wat wel vreemd is dat het weinig uit maakt of ik hem nu op low of op high settings zet, de performace blijft slecht, lijkt mij iets met mn Dualcore...

Voeding Levicom 450Watt
Moederbord MSI P965 NEO-F
Processor(s) Intel Core2Duo E6400 2.13 Ghz
Geheugen 2x 1gig PC4300 A-Data
Hard Disk(s) 160gig Seagate, 320gig Seagate
Videokaart(en) Sparkle 8800GTS 640MB @ C: 650 Mem: 950mhz
Monitor(en) 22"Samsung 226BW
Brander(s) Samsung DVD fikkert
Speakers Speedlink Ares
Geluidskaart(en) Onboard
Netwerkkaart(en) Linksys dingetje?
Muis Logitech MX518 + Steelpad QcK Heavy
Toetsenbord Logitech G15
Scanner(s) Zie printers
Printer(s) Brother All-In-One geval
Temp CPU/Case 27-40 graden
CPU cooler stock
Casefans 3x Thermaltake: 2x120mm, 1x92mm

even snel gecopied uit mn specs.tweak.to

Wat ik al gedaan heb:

- Andere drivers (de teller staat op 6 verschillende atm, wel alles met drivercleaner gedaan)
- Hele OS er opnieuw opgezet (Nou ja, van XP Sp2 naar Vista Home Premium)
- Ook binnen Vista verschillende drivers gehad (Atm: 169.04)
- Nvidia hotfixes gerunt, hij zegt dat ze niet op mijn systeem van toepassing zijn.
- Overclocks uit > geen effect
- Games opnieuw instaleren met originele cfg's etc.

Is dit niks wat gewoon met dualcore-shit te maken heeft?

Ik weet het niet meer...

Joejoe!

• DonMetal
Iemand?

Joejoe!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Wat is er mis met 80fps? :S

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Wat doen andere games?
Is het spel niet gelockt dat hij maar een max aantal frames per sec mag genereren?
Uberhaubt iets gedaan met de Affinity, of te wel spel op 1 core laten draaien ipv 2?
Ik denk dat de TS meer had verwacht met zijn videokaart...

[ Voor 34% gewijzigd door GoldenBatt op 02-11-2007 21:10 ]

Specs!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Niks, maar als hij dat met zo´n krachtige en redelijk overgeklokte kaart nog niet haalt op hogere settings dan 'low'...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Check in je taskmanager of je OS beide cores ziet? Check je temps?

Rail Away!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Je kan dat geen slechte performance noemen, inderdaad kan er een FPS lock opzitten, daarnaast merk je het verschil boven 80FPS uberhaupt niet. Je geeft zelf aan dat high en low weinig verschil maakt. Dus ik neem aan dat je met high dan ook zo'n 80 krijgt? Niks mis mee imo.

[ Voor 31% gewijzigd door SCIxX op 02-11-2007 21:12 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

spyware ....

als je pc upgrade van xp nar vista, is dat geen garantie dat je spyware weggaat

Iperf

• DonMetal
Ik heb eerder ook Hitman Pro gehad en NOD32 alles laten scannen; niks aan de hand.

FPS lock: Nee, waarom zou ik dan bijvoorbeeld in een open stuk op low 30FPS weten te bereiken?

Andere games draaien ook niet spetterend maar op het moment speel ik veel TF2 dus daar focus ik me op, in CoD2 met een getweakde low-gfx CFG heb ik zelfs nog maar 150 FPS ..

Verschil tussen 80 en 125 ga je zeker wel merken in TF2 zal ik je vertellen, ga jij maar eens rondrennen als scout..

En kijkaan, in taskmanager zie ik maar 1 core, wat is hier nu weer aan de hand?

/edit: Ik heb net even gesearched en ik kan niet bij view instellen 1 graph per core want dat is grijs...

/edit2: Nu wel, maar dan nog zet ie er geen 2 cores neer.

[ Voor 31% gewijzigd door DonMetal op 03-11-2007 00:48 ]

Joejoe!

• DonMetal
Ik ben er even mee aan het zoeken geweest en ik kom toch uit bij mn CPU.
CPU-z geeft maar 1 core aan, en apparaatbeheer zegt bij computer simpelweg: ACPI, geen multiprocessor zoals het hoort, nu heb ik al veel gezocht en ben ik bij het programmatje HALu terecht gekomen en die zegt ook wel iets te doen alleen merk ik er weinig van, misschien omdat dat progje uit 2006 komt en ik nu Vista Home Premium (32bit) draai?

Als iemand nog suggesties heeft: GRAAG!

Mij lijkt in ieder geval niet dat de CPU defect is... Maar meer iets met de drivers

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07446/CPUZScreen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07446/taskmanager.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DonMetal op 03-11-2007 14:20 ]

Joejoe!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 01:52

Iavak

no savegame

Hoe lang zit de CPU erop?

Kan misschien dat de mobo BIOS nog geen Core2duo ondersteunt. BIOS updaten zou misschien kunnen oplossen als dit het probleem is.

Mocht de CPU al een tijdje erop zitten en het voorheen wel goed deed, dan heb ik niks gezegd. <+:)

• Mad Marty

Mad Marty

Zie http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
Je moet de (oude) processordriver deleten, daarna installeert Windows (als het goed is) vanzelf de nieuwe

Rail Away!

• DonMetal
Iavak schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:20:
Hoe lang zit de CPU erop?

Kan misschien dat de mobo BIOS nog geen Core2duo ondersteunt, BIOS updaten zou misschien kunnen oplossen als dit het probleem is.

Mocht de CPU al een tijdje erop zitten en het voorheen wel goed deed, dan heb ik niks gezegd. <+:)
Ik heb nu net even zitten terugdenken en ik ben op het volgende gekomen:

Nov. 2006: Nieuw systeem met deze cpu
Juni. 2007: XP Home opnieuw geinstalleerd en volgens mij is er het toen al achteruit gegaan in performance
Vorige week dinsdag was ik het zo zat dat ik besloten heb om dus Vista Home Premium er op te zetten en nog steeds het zelfde geëmmer...

/edit:
Mad Marty schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:22:
Zie http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
Je moet de (oude) processordriver deleten, daarna installeert Windows (als het goed is) vanzelf de nieuwe
Hoe delete ik de oude?

[ Voor 28% gewijzigd door DonMetal op 03-11-2007 14:24 ]

Joejoe!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Zet Vista er schoon op in plaats van een upgrade vanaf XP Home, want volgens mij moest je eerst drivers installeren voordat je uberhaupt gebruik kon maken van dualcore in XP Home.

The devil is in the details.

• Mad Marty

Mad Marty

Kom op, een beetje eigen inzet mag wel :) Configuratiescherm -> Apparaatbeheer -> CPU -> Delete (iets in die richting)

Rail Away!

• DonMetal
Hahn schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:26:
Zet Vista er schoon op in plaats van een upgrade vanaf XP Home, want volgens mij moest je eerst drivers installeren voordat je uberhaupt gebruik kon maken van dualcore in XP Home.
Ik heb geen updrade gebruikt.. Ik heb de partitie geformatteerd en toen Vista er op gegooid

Joejoe!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Wat is dit dan:
- Hele OS er opnieuw opgezet (Nou ja, van XP Sp2 naar Vista Home Premium)
:?

The devil is in the details.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

heb ik zelfs nog maar 150 FPS ..
Dus. Kweenie wat jij verwacht? Ziet er prima uit, zeuren om nix imo. Wat wil je dan 350? Alsof je 't ziet...

I see dead pixels...

Verwijderd

misschien stomme vraag hoor maar ik had ooit zoiets met een laptop en toen stond in de bios dual-core processing op off

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

jotheman schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:38:Dus. Kweenie wat jij verwacht? Ziet er prima uit, zeuren om nix imo. Wat wil je dan 350? Alsof je 't ziet...
Toch wel. Als ik 350 fps zou hebben zou er rechtboven in mijn scherm 350 zien ipv 150 :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• DonMetal
OS opnieuw er op zetten suggereerd dat ik XP SP2 er opnieuw heb opgezet, komt een beetje ongelukkig uit idd
jotheman schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:38:
[...]

Dus. Kweenie wat jij verwacht? Ziet er prima uit, zeuren om nix imo. Wat wil je dan 350? Alsof je 't ziet...
Het gaat mij er om dat mijn systeem blijkbaar niet naar behoren functioneerd, als jij een Ferrari koopt, en je komt er na een paar maanden achter dat ie nog maar 120 km/pu haalt, dan lijkt mij toch ook dat je er iets aan laat doen, en niet denkt van: Ach, i mag toch maar 120, aan die 300 km/pu heb ik toch niks...

Ik heb inmiddels de CPU driver opnieuw laten instaleren en ik heb nog steeds geen verschil...

Ook het INTEL tooltje er maar bij gepakt:

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07446/Intel.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DonMetal op 03-11-2007 14:57 ]

Joejoe!

• DonMetal
Problem fixed!

Na een bios update doet alles het weer en zie ik ook 2 cores in taskmanager, dank u allen voor de hulp ;)

Joejoe!

Pagina: 1