Het probleem:
PC toont geen enkele vorm van leven. Lampjes gaan niet aan, geen piep, geen draaiende fans, niks. Het lijkt wel of de Powerknop kapot is.
Specs:
Mobo: MSI K8N Neo2-Platinum
CPU: A64 3200+ Winchester (S939)
Mem: 2x512MB G.Skill @ PC3200 2-2-2-5
VGA: Gainward 7800GS 512MB @ 450/1450 dacht ik ;p
PSU op het moment van crashen: Levicom X-alien 500W
PSU nu: Corsair HX520W
Daarnaast heb ik nog: 2x WD160 s-ata, 1x Nec dvdbrander, 3x 12cm FAN, 2x 10cm CCFL en een Creative Audigy 2 ZS aan mijn PSU hangen
USB: Muis + Toetsenbord en op het moment van crashen ook een Logitech G25
Ook heb ik sinds de zomer waterkoeling, maar deze werkt naar behoren.
Wanneer en wat gebeurde er:
Mijn Pc viel ineens uit toen ik (voor het eerst sinds maanden) Test Drive Unlimited aan het spelen was. Daarna ging hij niet meer aan. Heatsink van de VGA was wel heel erg heet, maarja het is lastig om met vingers te bepalen hoe warm hij nu daadwerkelijk is. Er was geen teken van rook of iets dergelijks. Brandgeur weet ik niet, aangezien ik die dag verkouden was
Ik heb het in ieder geval niet geroken. De Levicom voeding heeft een fancontroller eropzitten en deze stond toen mn pc uitviel helaas nog op lowspeed
Wat heb ik al geprobeerd:
- CMOS gecleared Atx-reset, alle kabels nagekeken, Pwr_on en reset connectors nagekeken, andere powerknop aangesloten. Geen resultaat
- opgestart zonder geheugen, harddisks en cdromdrives, dus alleen met de VGA, gaf helaas ook geen resultaat.
- voeding getest door hem aan te zetten zonder moederbord met alleen een paar fans en wat uvlampjes. In eerste instantie ging deze wel aan, maar een paar uur later ging die ook op deze manier niet meer aan
- Doorzichtige kap eraf gehaald en de voeding geinspecteerd. Nu bleek er dus een condensator(?) een heel klein beetje te lekken.
- Nieuwe voeding gekocht: Corsair HX520W. Deze aangesloten met het moederbord en alle andere onderdelen buiten de kast. Helaas ook met deze voeding geen teken van leven.
- nieuw batterijtje voor mn moederbord gekocht
- pc aangesloten op een ander stopcontact
- PCI-videokaart erin ipv AGP
Wat heb ik (nog) niet geprobeerd (wegens beperkte mogelijkheden):
- Mijn videokaart in een ander systeem testen.
- Andere Agp-videokaart erin.
- PCI-Videokaart erin, misschien is het agp slot doorgebrand ?
- Corsair voeding getest zonder moederbord (het schijnt niet zo heel gezond te zijn)
Sinds de dag van de crash, heb ik dus geen enkel signaal van dat er stroom door mijn pc gaat gezien. Trouwens, bij mijn levicomvoeding hoorde ik wel een piepje als ik hem uitzette.( er ging toen dus wel degelijk stroom door mijn voeding). Maar later toen deze voeding het ook niet meer zonder moederbord deed, was dit piepje ook weg. Bij mijn Corsair voeding hoor ik helemaal geen piepje, misschien omdat deze nieuw is?
Heeft mijn moederbord het begeven? Die kan toch niet zomaar kapot gaan of wel?
PC toont geen enkele vorm van leven. Lampjes gaan niet aan, geen piep, geen draaiende fans, niks. Het lijkt wel of de Powerknop kapot is.
Specs:
Mobo: MSI K8N Neo2-Platinum
CPU: A64 3200+ Winchester (S939)
Mem: 2x512MB G.Skill @ PC3200 2-2-2-5
VGA: Gainward 7800GS 512MB @ 450/1450 dacht ik ;p
PSU op het moment van crashen: Levicom X-alien 500W
PSU nu: Corsair HX520W
Daarnaast heb ik nog: 2x WD160 s-ata, 1x Nec dvdbrander, 3x 12cm FAN, 2x 10cm CCFL en een Creative Audigy 2 ZS aan mijn PSU hangen
USB: Muis + Toetsenbord en op het moment van crashen ook een Logitech G25
Ook heb ik sinds de zomer waterkoeling, maar deze werkt naar behoren.
Wanneer en wat gebeurde er:
Mijn Pc viel ineens uit toen ik (voor het eerst sinds maanden) Test Drive Unlimited aan het spelen was. Daarna ging hij niet meer aan. Heatsink van de VGA was wel heel erg heet, maarja het is lastig om met vingers te bepalen hoe warm hij nu daadwerkelijk is. Er was geen teken van rook of iets dergelijks. Brandgeur weet ik niet, aangezien ik die dag verkouden was
Wat heb ik al geprobeerd:
- CMOS gecleared Atx-reset, alle kabels nagekeken, Pwr_on en reset connectors nagekeken, andere powerknop aangesloten. Geen resultaat
- opgestart zonder geheugen, harddisks en cdromdrives, dus alleen met de VGA, gaf helaas ook geen resultaat.
- voeding getest door hem aan te zetten zonder moederbord met alleen een paar fans en wat uvlampjes. In eerste instantie ging deze wel aan, maar een paar uur later ging die ook op deze manier niet meer aan
- Doorzichtige kap eraf gehaald en de voeding geinspecteerd. Nu bleek er dus een condensator(?) een heel klein beetje te lekken.
- Nieuwe voeding gekocht: Corsair HX520W. Deze aangesloten met het moederbord en alle andere onderdelen buiten de kast. Helaas ook met deze voeding geen teken van leven.
- nieuw batterijtje voor mn moederbord gekocht
- pc aangesloten op een ander stopcontact
- PCI-videokaart erin ipv AGP
Wat heb ik (nog) niet geprobeerd (wegens beperkte mogelijkheden):
- Mijn videokaart in een ander systeem testen.
- Andere Agp-videokaart erin.
- PCI-Videokaart erin, misschien is het agp slot doorgebrand ?
- Corsair voeding getest zonder moederbord (het schijnt niet zo heel gezond te zijn)
Sinds de dag van de crash, heb ik dus geen enkel signaal van dat er stroom door mijn pc gaat gezien. Trouwens, bij mijn levicomvoeding hoorde ik wel een piepje als ik hem uitzette.( er ging toen dus wel degelijk stroom door mijn voeding). Maar later toen deze voeding het ook niet meer zonder moederbord deed, was dit piepje ook weg. Bij mijn Corsair voeding hoor ik helemaal geen piepje, misschien omdat deze nieuw is?
Heeft mijn moederbord het begeven? Die kan toch niet zomaar kapot gaan of wel?
[ Voor 0% gewijzigd door Mikeeh op 01-11-2007 23:20 . Reden: update ]