Plotseling uitvallen pc - temperatuur cpu

Pagina: 1
Acties:

• mike643
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 16:32
Mij pc valt steeds plotseling uit. Of ik nu een spelletje speel of in word een brief aan het typen ben, dit maakt niks uit. Ook als ik in dos een ghost maak valt hij uit.
Nu heb ik naar andere topics gekeken en daarin wordt vaak altijd iets over te temperatuur gezegd.
Nu heb ik daar naar gekeken en valt het mij op dat de cpu temperatuur volgens mij best wel hoog ligt. Namelijk 80 graden celcius. Is dit normaal?

Mijn pc specificaties:

AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3400+
NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation) (128 MB)
510 mb systeemgeheugen

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
dat is wel hoog. Kijk eens tussen de bladen van je cooler, misschien zit er stof in, dat houdt de warmte vast.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03

tuinïnen

Eventus stultorum magister

nee dit is echt veels te hoog normaal zou het zo tussen de 30 - 50 moeten liggen (idle) . Bij 80 graden zal deze zich idd zelf uitschakelen.

Draaien al je fans wel?

Verwijderd

zie hier niet welk mobo je hebt. De meeste hebben tegenwoordig een of andere versie van COP (CPU Overheat Protection). Daar lijkt het bij jou ook op, want bij +/- 85 graden overleid je CPU en is ie terminaal.

Eigenschap van COP is dat ie van het ene op het andere moment uit staat, dus geen nette shutdown.....

Kijk eens of je CPU koeler nog draait en of ie niet vol zit met stof?

• mike643
Ik zie twee zichtbare fans, en die draaien

• mike643
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:24:
zie hier niet welk mobo je hebt. De meeste hebben tegenwoordig een of andere versie van COP (CPU Overheat Protection). Daar lijkt het bij jou ook op, want bij +/- 85 graden overleid je CPU en is ie terminaal.

Eigenschap van COP is dat ie van het ene op het andere moment uit staat, dus geen nette shutdown.....

Kijk eens of je CPU koeler nog draait en of ie niet vol zit met stof?
De fan op de cpu draait gewoon op volle toeren. Daarnaast zal hij idd wel vol stof, maar ik heb daarom laatst de kast schoongemaakt en al het stof eruit gehaald

Verwijderd

Is het probleem daarna ontstaan?

Heb je al gekeken of je moederbord COP (oid) heeft?

Zit je CPU-cooler misschien niet goed vast meer?

Wat geeft de temperatuur in je BIOS aan?

lijkt toch echt het meest op een oververhittingsprobleem.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
mike643 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:30:
[...]

De fan op de cpu draait gewoon op volle toeren. Daarnaast zal hij idd wel vol stof, maar ik heb daarom laatst de kast schoongemaakt en al het stof eruit gehaald
Heb je toen toevallig de heatsink van de CPU af gehaald en zonder nieuwe koelpasta er terug opgezet?

• Caris
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 17:45
Gewoon iets geraakt dan neem ik aan :)
Pagina: 1