[Alg] algemene regels voor gebruik Control of Alt? *

Pagina: 1
Acties:

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37
Is er een regel voor wanneer je Alt en wanneer je Control gebruikt?

Bijv. Ctrl + V, C of X is plakken/kopieren/knippen, maar Alt + Printscreen is het venster kopieren...

Dus, bijv, waarom is het Alt + Tab om tussen vensters te switchen, en niet Control + Tab, dus zit er een logica in het gebruik van Alt / Control?

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nu ik er zo over nadenk is het lijkt me heel simpel:

Alt voor applicatie-gerelateerde zaken (scherm inhoud kopieeren, scherm wisselen, scherm sluiten)
Ctr voor document-gerelateerde zaken (documenten/tabs; al het interne)

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:13

Snuffel

Vroem!

Lees alt als alternative?

Alternative tab, alternative printscreen

Ik gok hiermaar wat hoor.

En control.. eens denken .. nee, weet ik geen logica voor te verzinnen

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29
Ik doe altijd "appeltje" + c :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Snuffel: die toetsen zitten er al wat langer dan Word 200x en Windows NTx.

Het is uiteindelijk maar wat 'de gek' er van maakt. Maar wat BoukeHaarsma klinkt nu ook ik er over nadenk best goed eigenlijk. Zie ook Keyboard shortcuts for Windows

Behzo: weinig OS'en die worden besproken in Windows Clients hebben een gebruiker die een appletjestoetsenbord hebben ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snuffel schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:49:
Lees alt als alternative?

Alternative tab, alternative printscreen

Ik gok hiermaar wat hoor.

En control.. eens denken .. nee, weet ik geen logica voor te verzinnen
Op bijv een Atari ST (jaren 80 voor de niet kenners) stond ALT ook gewoon voor Alternate.

Verwijderd

In Linux zet ik alle globale functies op de Windows-toets. W-Tab voor switchen, W-muisklik voor het verplaatsen/scalen van vensters, etc. Dan kunnen de control en de alt gewoon door applicaties gebruikt worden. Programma's als Maya/3DS bijvoorbeeld gebruiken de control en de alt veel in combinatie met allemaal andere toetsen en de muis. Dan kom je al gauw in de war met van die globale functies.
Pagina: 1