Complimenten op FP verboden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:22
Hallo,

ik heb een vraag: Is complimenten geven op de FP verboden?

Ik vraag dit, omdat ik hier ==>nieuws: 'EA Sports kandidaat voor F1-gamelicentie' een compliment had gepost over het plaatje en mijn reactie wordt naar -1 gemodereerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Comp_Lex op 01-11-2007 16:19 . Reden: ow, ik kan de titel zelf niet editten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Het is niet verboden, maar is niet direct wenselijk omdat het lichtjes offtopic is met betrekking tot de nieuwspost zelf. Vandaar dus ook de -1 (al heb ik'm niet uitgedeeld)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 07:09
Comp_Lex schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:39:
Hallo,

ik heb een vraag: Is complimenten geven op de FP verboden?

Ik vraag dit, omdat ik hier ==>nieuws: 'EA Sports kandidaat voor F1-gamelicentie' een compliment had gepost over het plaatje en mijn reactie wordt naar -1 gemodereerd.
De informatieve waarde van je commentaar is niet zo groot en blijkbaar wordt het door sommigen als zwaar overbodig gezien. Ik vind het wel een béétje overdreven en heb er een 0 voor gegeven, maar veel meer is het in mijn ogen ook niet waard :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is inderdaad nogal offtopic. Als je dat soort dingen wilt melden kun je het wellicht beter in FA doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 07:09
RoD schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:45:
Het is inderdaad nogal offtopic. Als je dat soort dingen wilt melden kun je het wellicht beter in FA doen...
moto-moi heeft 'm net naar TMF verplaatst, hij stond eerst in FA. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik bedoel, als je een compliment wil geven, kun je beter een topic in FA maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik snap ook wel dat het niet meer dan een 0 waard is. Ik vind het jammer dat je toch een "British Stiff Upper Lip" moet hebben wil je je een beetje profileren op de FP.
Als laatste heb ik een suggestie: verbied leuke plaatjes op de FP, want dat kan betekenen dat een n00b zoals ik zomaar een compliment kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

De redactie is natuurlijk in z'n nopjes als er een complimentje word gegeven, maar de waarde van zo'n compliment op de FP zelf is nihil. Positieve opmerkingen zijn net zo onnuttig als negatieve en/of commentaar op de moderaties (om maar een voorbeeld te noemen).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Comp_Lex schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:58:
Ik snap ook wel dat het niet meer dan een 0 waard is. Ik vind het jammer dat je toch een "British Stiff Upper Lip" moet hebben wil je je een beetje profileren op de FP.
Als laatste heb ik een suggestie: verbied leuke plaatjes op de FP, want dat kan betekenen dat een n00b zoals ik zomaar een compliment kan geven.
Dat lijkt me wel een beetje overdreven niet? Een -1 is geen straf oid. Het is natuurlijk leuk dat je een compliment geeft, maar voor niemand is dat interessant om te lezen, aangezien het 0 binding heeft met de inhoud van de draad. Daarom hoort hij dus thuis op -1. Maar de auteur zal vast blij zijn om je reactie te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vraag me af wat het psychologische profiel van zo iemand is die een dergelijke reactie serieus gaat 'bestraffen' :')

Maarja, technisch gezien is de beoordeling volgens de richtlijnen. Befehl ist befehl...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Palomar schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:10:
Vraag me af wat het psychologische profiel van zo iemand is die een dergelijke reactie serieus gaat 'bestraffen' :')
Leuke verkapte flame.
Maarja, technisch gezien is de beoordeling volgens de richtlijnen. Befehl ist befehl...... ;)
Het moderatiesysteem is er in de eerste plaats voor de lezer, zodat deze een scheiding kan aanbrengen in de posts. Aangezien deze reactie voor niemand interessant is om te lezen, behalve de auteur van het artikel cq. de crew is het logisch dat zo'n reactie op -1 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Okee, ik denk dat ik het snap.
Ik vind het een beetje vreemd om alsnog een topic te openen in FP ALG voor iets waar we nu over zitten te discussieren, dus ik pas de titel wel even aan middels het editten van mijn eerste post in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Nogal misplaatse opmerking ^^ Palomar, zelfs met een ;) er achter.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Email hem even. Heel interessant is het verder voor de FP ALG ook niet ;)
http://tweakers.net/plan/crew/223

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Comp_Lex schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:18:
Okee, ik denk dat ik het snap.
Ik vind het een beetje vreemd om alsnog een topic te openen in FP ALG voor iets waar we nu over zitten te discussieren, dus ik pas de titel wel even aan middels het editten van mijn eerste post in dit topic.
Dat kan niet :P Moet je even een TR doen middels het handje linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Palomar schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:10:

Ik zie zelf in dat ik iets verkeerds heb gedaan. Het probleem is namelijk dat wanneer mijn reactie toegestaan is, dat je een hele opsomming van soortgelijke reacties krijgt wat al *helemaal* niet gewenst is. Ik ben ook niet zo dat ik als ik serieus iets leuks zie gewoon niet mijn mond kan houden en er perse iets leuks over moet zeggen. Het is trouwens ook niet zo dat ik dat constant ga doen, maar goed.... Nou weet ik tenminste hoe ik dat hier op T.net een compliment moet geven voor het geval dat ik weer iets goeds tegenkom.

PS Ik heb al een mailtje gestuurd.

edit: met verbieden van plaatjes bedoelde ik, dat dat is om te voorkomen dat er complimenten op het FP worden gegeven en niet over complimenten die in het algemeen gegeven kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Comp_Lex op 01-11-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Comp_Lex schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:37:

edit: met verbieden van plaatjes bedoelde ik, dat dat is om te voorkomen dat er complimenten op het FP worden gegeven en niet over complimenten die in het algemeen gegeven kan worden.
Het is geen ramp als iemand dat doet. Zo'n reactie komt dan simpelweg op -1, maar is verder imo niet erg. Wat dat betreft is het ook een beetje krom dat een dergelijke reactie op hetzelfde niveau staat als flames en trolls. Maargoed, dat is nu eenmaal het modsysteem.

Daarom is het ook niet nodig om geen leuke/grappige plaatjes in artikels te zetten. Het draagt namelijk wel bij aan het artikel zelf. Dat er daardoor een enkele offtopic reactie komt is daar imo ondergeschikt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik zie dat ik weer dom ben geweest. Het staat allemaal gewoon in de FAQ. Mijn excuses voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Het voordeel van een -1 post van iemand die wel serieus probeert te posten, is dat deze meestal de FAQ's door gaat lezen wat dan weer erg nuttig is.

Om op je overige punten terug te komen:
De plaatjes zijn meestal grappig en dragen bij aan minder saaie artikelen. Deze verbieden voor een mogelijke reactie is dan ook niet wat je wil imho.
Je hebt het de hele tijd over dat een compliment verboden zou zijn. Het is niet verboden, je scoort er alleen niet hoog mee. Je reactie staat er nog steeds (nu op 0 zelfs, kennelijk had het topic toch wel nut) dus verboden is het niet. Net als dat flamen niet verboden is (op de FP, zolang het niet te erg wordt), het is echter wel ongewenst.

offtopic:
Ik probeer niet om jouw post te vergelijken met een flame, wanneer dit zo overkomt bij voorbaat mijn excuses.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

Comp_Lex schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:06:
Ik zie dat ik weer dom ben geweest. Het staat allemaal gewoon in de FAQ. Mijn excuses voor dit topic.
joh,dit doort dingen houdt iedereen scherp - leuk dat je er bent hier!
goed dat je de faq hebt gelezen, zouden meer mensen moeten doen (zoals ik denk ik) :D maar toch heb ik hier al een paar jaar een leuke tijd op het forum en ook op de voorpagina (FP).
/edit: zoals ^^ post- til er niet te zwaar aan en blijf een beetje posten, je hebt de faq gelezen dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 02-11-2007 01:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Verboden is inderdaad een te groot woord. Het is wel logisch dat het ongewenst is en dat er gelukkig alternatieve wegen zijn om een dergelijk bericht te versturen.
Pagina: 1