Probleem opgelost.
[ Voor 99% gewijzigd door S_Chief op 19-12-2007 11:54 ]
[ Voor 99% gewijzigd door S_Chief op 19-12-2007 11:54 ]
[ Voor 20% gewijzigd door UTwizard op 01-11-2007 15:47 ]
De driver van de NIC zijn up-to-date. De WPA is zeker goed. En ik wil wel eens naar die MAC filtering kijken, maar ik weet niet hoe. Hiernaar ga ik wel even opzoek. De 2 adapters heb ik omgewisseld. De Thomson op de Dimension werkt ook niet. Maar de Gigaset wel op de Optiplex. Dit vind ik zelf onzettend vreemd. Maar ik ben er wel zeker van dat de Thomson goed is, aangezien hij het 2 dagen deed. Eerst wou ik de WZC gebruiken voor connecten, maar aangezien hij de Thomson niet zag, moest ik de bijgeleverde tool installeren. Nu werkt WZC wel. Als ik die van Thomson open, word ik automatisch doorgestuurd naar de WZC.UTwizard schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:45:
Eerst even een 'standaard' opmerking:
- Drivers geupdate van de NIC's?
- Goede WPA key?
- MAC filtering staat goed? <-- Als dit niet het geval is blijft de adapter inderdaad vaak hangen op 'Netwerkadres aanvragen'. Hij komt dan namelijk het netwerk wel in maar kan zich niet authenthiceren bij de Router.
- Welke tool gebruiken je om te connecten? De Windows Wireless Zero Config of de bijgeleverde tool van je setje? Dit wil vaak namelijk nog weleens conflicten veroorzaken.
Heb je ook geprobeerd de adapters om te wisselen? De Gigaset op de Optiplex en de Thomson op de Dimension. Kijken wat dat doet.
Edit: Wat betreft het IP nummer, daar heb je gelijk. Windows kent aan een netwerk adapter een zogenaamd APIPA adres toe als deze geen server kan bereiken voor een DHCP lease. Als je bij een netwerk kaart ziet staan 169.254.x.x, dan weet je dus dat die PC geen verbinding heeft naar de DHCP server toe.
Daar zal ik morgen eens naar kijken. Wat mij wel opviel is dat als ik het knopje 'Herstellen' aanklikte (Optiplex+Thomson, zoals het hoort dus) hij de gegevens goed had opgevraagd. En na een paar seconden verbrak de verbinding, en natuurlijk als hij weer verbinding probeerde te maken kreeg ik weer dat 'Netwerkadres Aanvragen' en daarna dat ik met beperkte mogelijkheden of helemaal geen internet had. Zeer vreemd dus. Maar ik ga zoals gezegd morgen even kijken naar dat MAC-adres.UTwizard schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:13:
Omdat de Thomson dus ook niet werkt op de Dimension ligt het probleem echt daar. Mijn gok zou dan zijn dat de MAC filtering voor de Thomson niet toegestaan is. Wireless Routers hebben de mogelijk tot MAC filtering (zo zal het kopje ook heten in de Experia Box hoogstwaarschijnlijk). Onder dit kopje geef jij op welke MAC adressen zijn toegestaan om te authenticeren met de Router. Je zegt dat de Gigaset wel werkt, dan is hoogstwaarschijnlijk het MAC adres van de Gigaset wel toegestaan.
Het MAC adres vind je door een ipconfig /all uit te voeren en te kijken naar je 'Draadloze Netwerkverbinding' en dan 'Fysiek adres'. Deze zal van de Gigaset al zijn toegestaan maar hoogstwaarschijnlijk van je Thomson dus nog niet.
En ook hiermee bevestig je mijn vermoeden, is het onderhand gelukt?SChief schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:22:
[...]
Daar zal ik morgen eens naar kijken. Wat mij wel opviel is dat als ik het knopje 'Herstellen' aanklikte (Optiplex+Thomson, zoals het hoort dus) hij de gegevens goed had opgevraagd. En na een paar seconden verbrak de verbinding, en natuurlijk als hij weer verbinding probeerde te maken kreeg ik weer dat 'Netwerkadres Aanvragen' en daarna dat ik met beperkte mogelijkheden of helemaal geen internet had. Zeer vreemd dus. Maar ik ga zoals gezegd morgen even kijken naar dat MAC-adres.
Helaas niet echt, want ik kan de MAC-filtering niet vinden in het systeem van de Experia Box. Ik ben met dit alles al meer dan 2 weken bezig, en onderhand begin ik nu wel een beetje pissig te worden..UTwizard schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:46:
[...]
En ook hiermee bevestig je mijn vermoeden, is het onderhand gelukt?
Ik kan helaas niks dat hierop lijkt vinden in de configuratie van de ST780, in de (ontzettend domme) handleiding staat dit:UTwizard schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:38:
http://www.zyxel.nl/support/z190/190_5.PNG
Allowed Clients op het bovenstaande plaatje. Kijk daar eens.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 02-11-2007 19:47 ]
Hier ging het fout bij de communicatie, de Speedtouch 780 is geen KPN Experia Box. Hierom ging ik dus van een ander apparaat uit. Copy & Paste uit een Google linkje:SChief schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:17:
Ik heb een Thomson SpeedTouch ST780 (a.k.a KPN Experiabox) staan.
Je kunt via de eb-interface van de speedtouch onder 'Thuisnetwerk'->'Interfaces' -> 'WLAN:...' aangeven of nieuwe apparaten zijn toegestaan. Je kunt eens met die instelling gaan spelen.
Jep, de ST780 is wel een Experia Box. Je hebt er eentje van Siemens en eentje van Thomson, en de laatste bezit ik. Zelf had ik het copy & paste stukje ook gevonden, en intussen is het gelukt. Bedankt voor al je hulp en op deze topic mag een slotje worden geplaatst.UTwizard schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:10:
[...]
Hier ging het fout bij de communicatie, de Speedtouch 780 is geen KPN Experia Box. Hierom ging ik dus van een ander apparaat uit. Copy & Paste uit een Google linkje:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 18-11-2007 18:37 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq