[DOS]Kopiëren van lange bestandsnaam naar netwerk mapping

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik ben bezig om een automatisch uitrol van systemen te bouwen middels PXE boot.

Hiervoor boot ik de NC (thincliënts) middels een pxelinux/memdisk en hierin wordt een image geladen die ik heb gemaakt op basis van een Windows 98 SE Bootdisk.
pxelinux kijkt als eerste naar het een configuratiefile op basis van het mac-adres.

Als deze gevonden is, dan gaat hij uitvoeren wat hierin staat, de opzet is dat als de NC (thincliënt) is geïmaged hij een configuratiebestand wegschrijft in de pxelinux.cfg map met als bestadsnaam het MAC-Adres. In dit configuratiebestand staat dan localboot 0, zodat het systeem van de lokale HD wordt opgestart.

Echter nu loop ik tegen een probleem aan, aangezien dos standaard 8.3 bestandsnamen ondersteund. Nu dacht ik dat ik hier met LFNTools wel doorheen zou komen m.b.v. LCOPY of LREN, echter geeft deze een fout met BAD ADDRESS BLOCK als ik dit probeer. Toen kwam ik nog een ander project tegen LFNDOS, hiermee leek het goed te gaan echter op het moment dat ik naar een netwerkmapping ga kopiëren geeft deze ook een foutmelding.
Nu ben ik net bezig geweest door het bestand eerst in te pakken en dan weer uit te pakken naar de netwerkschijf, echter biedt dit ook geen oplossing.

Iemand hier nog enig idee, wat ik kan proberen?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hmhm, volgens mij kan het in de soep lopen als je padnaam niet helemaal dos-compatible is (spaties).
Welke tftpd gebruik je; tftpd32, van Philippe Jounin ? 'Heeft ook een 'support'-forum.

Het gaat er dus om, dat bestandsnamen afgeka~1 worden ?

Wat je ook zou kunnen proberen is, om de eerste twee adrestekens aan te maken als map, waar je de bestanden zonder dat eerste deel in wegschrijft (dat is lastig te scripten in dos denk ik).

[ Voor 34% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 02-11-2007 04:36 . Reden: beter lezen :( ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Doslfnbk http://www8.pair.com/dmurdoch/programs/doslfnbk.htm

Je maakt eerst een backup van de lange bestandnamen naar een *.lfn bestand. Dat doe je lokaal op je harddisk, dus niet via het netwerk. Zodra je de bestanden op je netwerk hebt geplaatst, kun je daar dat *.lfn bestand inlezen om de bestanden mee te hernoemen. Ook nu weer lokaal op die harddisk, niet via het netwerk. Ntfs wordt niet ondersteund, alleen fat16/32. Uitvoeren vanuit dos of win98, niet vanuit winxp.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Sorry voor de late reactie dit project is een beetje blijven liggen tussen alle anderen.

Zijn allebei leuke ideeen, echter is de eerste met de mapnamen denk ik inderdaad moeilijk te scripten. Voor de tweede moet helaas een proces op de server draaien, dit wordt opzich al een uitdaging, omdat dit een AS400 systeem is.

Ik ga wel even kijken wat ik met deze twee opties kan verder ben ik ook voorzichtig aan het kijken wat de mogelijkheden zijn met Linux, dit is toch kwa scripting een stuk krachtiger. Echter weet ik nog niet of hier een fatsoenlijke image tool voor is. Zo snel ik wat meer weet zal ik het eens posten.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!