Toon posts:

Externe HD met instellingen om te switchen tussen computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste jaren altijd alleen maar gewerkt met mijn desktop. Nu heb ik echter afgelopen week een notebook gekocht die ik ook veel wil gaan gebruiken. Het zou dus bijvoorbeeld veel voor kunnen komen dat ik in de ochtend achter mijn desktop zit en in de avond achter mijn notebook.

Nu zou ik het fijn vinden als ik altijd de beschikking heb over bepaalde gegevens zoals mijn outlook bestanden, favorieten, documenten, bureaublad instellingen, etc. Het lijkt mij dan ook verstandig dat ik een externe HD of een USB stick koop waar ik al deze gegevens op kan zetten. Als ik dan dus met mijn desktop werk dan stop ik hem in een USB port op mijn desktop en als ik met mijn notebook werk stop ik hem in een USB port op mijn notebook. Deze methode lijkt mij een handige manier van werken, maar ik weet niet of dit eigenlijk wel goed en snel zal werken. Kan iemand mij hier misschien duidelijkheid in verschaffen?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ik denk dat een netwerkschijf hetgene is wat het handigt zou zijn voor wat jij wilt.

maak je gebruik van een router? en heeft deze een usb poort? dan is het heel simpel.
Ook zijn er diverse kits leverbaar waarmee je een schijf een netwerkschijf kan maken