NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
iWork is een mooi pakket en betaalbaar (ook belangrijk uiteraard). Een normaal word document kun je prima naar een windows gebruiker sturen (exporteer het Pages bestand als .doc). En Excel werkt ook wel in Numbers. Maar het is wel een conversie.
Volgend jaar komt Office:Mac 2008 wat ook snel moet werken. Kost uiteraard meer. Als je geen problemen wilt met ingewikkelde bestanden van windows gebruikers is dat wel het beste. Is dat niet van belang: iWork...
Excuus, wel logisch dat er even bij te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:59:
Vertel eens wat je ermee wilt doen en of uitwisselbaarheid met Office van belang is...
iWork is een mooi pakket en betaalbaar (ook belangrijk uiteraard). Een normaal word document kun je prima naar een windows gebruiker sturen (exporteer het Pages bestand als .doc). En Excel werkt ook wel in Numbers. Maar het is wel een conversie.
Volgend jaar komt Office:Mac 2008 wat ook snel moet werken. Kost uiteraard meer. Als je geen problemen wilt met ingewikkelde bestanden van windows gebruikers is dat wel het beste. Is dat niet van belang: iWork...
Ik ben geneeskunde student, dus van belang is dat ik .doc bestanden kan openen en maken. Excel gebruik ik niet. Powerpoint moet ik ook wel gebruiken.
Ik heb altijd nog mijn Windows laptop, dus kan eventuele schoonheidsfouten corrigeren. Ik heb eerlijk gezegd geen zin heel veel geld neer te leggen voor dat Office pakket en vind de 80 euro voor iWorks wel erg aantrekkelijk.
iWorks is dus een mooie vervanger voor office? Dan rijd ik vanavond even langs de mac store hier om hem te halen.
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
Verwijderd
http://www.apple.com/nl/iwork/trial/
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 13:09 . Reden: gevonden ]
Ah, dat was mij niet bekend. Ik haal hem vanmiddag nog even op. Heb hem wel nodig namelijk. Bedankt voor je snelle antwoorden.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:07:
Overigens is er dacht ik een trial van iWork toch??
Ja er is idd een trial..Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:07:
Overigens is er dacht ik een trial van iWork toch??
http://www.apple.com/nl/iwork/trial/
Verder is iWork een heel mooi pakket.. Vooral Keynote is erg goed. Zoals gezegd kunnen alle bestanden gewoon met elkaar uitgewisseld worden, alleen zal hele ingewikkelde opmaak niet altijd hetzelfde zijn.
Verder heb ik toevallig een beta van office 2008, maar ook deze is nog erg traag met opstarten.. weet niet of het aan de beta ligt, maar het is gewoon traag...
In jou geval zou ik denk ik gewoon kiezen voor iWork, ook omdat het niet veel geld is. Als je dingen moet inleveren is het zowiezo handig om dat als .pdf te doen, dan weet je zeker dat iedereen het kan openen en het precies zo ziet als iedereen..
Ik hoorde van 2004 dat deze erg traag was, vandaar dat ik die zelf niet zo zag zitten!thijz schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:10:
Als student kun je office 2004 voor ik meen €45,- bestellen bij surfspot.nl. Scheelt je weer stapels met knaken die je als student beter in andere zaken kan steken..
iWork it is, ga hem vanavond ophalenEswip schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:11:
[...]
Ja er is idd een trial..
Verder is iWork een heel mooi pakket.. Vooral Keynote is erg goed. Zoals gezegd kunnen alle bestanden gewoon met elkaar uitgewisseld worden, alleen zal hele ingewikkelde opmaak niet altijd hetzelfde zijn.
Verder heb ik toevallig een beta van office 2008, maar ook deze is nog erg traag met opstarten.. weet niet of het aan de beta ligt, maar het is gewoon traag...
In jou geval zou ik denk ik gewoon kiezen voor iWork, ook omdat het niet veel geld is. Als je dingen moet inleveren is het zowiezo handig om dat als .pdf te doen, dan weet je zeker dat iedereen het kan openen en het precies zo ziet als iedereen..
Maar ik kan heel eerlijk zijn dat ik gewoon alles open met iWorks en dat het prima werkt. Op de universiteit boeit het toch niet meer in wat je werkt, dus werk ik lekker in pages (als je met tabellen enzo werk is het heerlijk gewoon draaien spelen en slepen).
Maar, ja er is altijd een maar ! Sommige dingen moet ik nog steeds uitvinden, hoewel heel veel dingen zoveel simpeler zijn (opmaak vooral) kan ik nog steeds dingen niet vinden; zoals hoofdstuk nummering.
Pages en Keynote zijn echt vervanger voor mij. Excel gebruik ik niet zo vaak, en aangezien de ene keer dat ik het gebruikte dat een groepsproject was kon ik geen numbers gebruiken. (Uiteindelijk om te printen en het leesbaar te houden, iets wat met Excel erg moeilijk is alles in numbers omgezet
Ik zou iWorks kopen en voor echt belangrijke dingen dan even controleren of het op Office ook werkt. (Op je Windows laptop!).
Als je voor jezelf een verslag typt kan je gewoon Pages gebruiken (en eventueel even exporteren naar pdf en printen)
KeyNote is imho veel beter dan powerpoint.
En Numbers is gewoonweg ruk, zeker als je het voor wetenschappelijke doeleinden wilt gebruiken. Zo kun je niet eens een trendlijn maken..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Keynote is veel beter dan Powerpoint, dus daar scoort iWork punten.
Pages vind ik prettiger werken dan Word, maar als je veel .doc documenten moet uitwisselen is het gewoon een stuk handiger om Word te gebruiken i.p.v. Pages.
Ik gebruik Pages nu meestal als ik weet dat ik de documenten niet hoef uit te wisselen met anderen.
Ik ben benieuwd naar Office:Mac 2008.
Ik zou op dit moment kiezen voor MS Office, maar als het budget het toelaat zou ik toch zeker iWork ook gaan proberen, met name Keynote en Pages.
Als je trouwens alleen je bestanden wil laten lezen door anderen, exporteer dan gewoon naar PDF. Dan ziet het er altijd top uit en heb je nooit last van conversie problemen.
Verder kun je wel altijd zeuren dat een .doc inlezen in iWork of NeoOffice een conversiestap is, en dat je dus niet kunt verwachten dat het er 100% 't zelfde uitziet (of andersom: een iWork .doc in Word), maar dat zelfde geldt eigenlijk ook voor Word versies onderling.
Mijn persoonlijke mening: iWork is 10x beter dan welk MS office pakket dan ook. Dat geld niet alleen voor Pages, maar vooral ook voor Keynote. Met Numbers heb ik geen ervaring.
[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 01-11-2007 16:26 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Zoals de TS al zei, hij wil geen OpenOffice..voodooless schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:25:
Vergeten we er eigenlijk niet eentje (of zelfs meerdere)? What about NeoOffice..? De native OSX variant van OpenOffice. Werkt net als OpenOffice best goed, en kosten helemaal NIETS
Als je trouwens alleen je bestanden wil laten lezen door anderen, exporteer dan gewoon naar PDF. Dan ziet het er altijd top uit en heb je nooit last van conversie problemen.
Verder kun je wel altijd zeuren dat een .doc inlezen in iWork of NeoOffice een conversiestap is, en dat je dus niet kunt verwachten dat het er 100% 't zelfde uitziet (of andersom: een iWork .doc in Word), maar dat zelfde geldt eigenlijk ook voor Word versies onderling.
Mijn persoonlijke mening: iWork is 10x beter dan welk MS office pakket dan ook. Dat geld niet alleen voor Pages, maar vooral ook voor Keynote. Met Numbers heb ik geen ervaring.
Wat betreft Numbers, de insteek van het programma is gewoon geweldig. Je kan veel makkelijker opmaak enzo doen. Ja, het mist nog veel features, maar voor het simpele spreadsheet werk is het fantastisch..
Die extra functionaliteit komt vanzelf wel in iWork 09..
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Bedankt voor de tips. Heb altijd nog mijn MS Office op laptop als ik wil kijken of ie goed is en kan inderdaad ook nog altijd omzetten naar PDF..