Toon posts:

PC boot niet meer na verwisselen CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net uit een computer de dual core processor vervangen door een intel celeron D
en nu als ik de pc opstart gaan de lampjes heel even branden en daarna gebeurt er niets meer

er zat in een dual core socket 775 en is nu dus vervangen door een celeron D cocket 775 800 FSB
help ?!? :'(

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:08
BIOS resetten?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het even proberen

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:05

Glewellyn

is er ook weer.

Weet je zeker dat er geen pinnetjes zijn verbogen?

Doet hij het wel als je de processor weer terugwisselt?

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
pinnetjes zijn niet verbogen hij is net nieuw uit de doos... ik kan de oude CPU niet terug zetten want die is ingebruik ik zit op me werk namelijk.
het resetten van de bios helpt ook niet

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 12:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Aangezien je zegt dat het een 800 MHz FSB Celeron is, vraag ik me af of je moederbord die wel ondersteund. Welk moederbord heb je?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:59:
pinnetjes zijn niet verbogen hij is net nieuw uit de doos... ik kan de oude CPU niet terug zetten want die is ingebruik ik zit op me werk namelijk.
het resetten van de bios helpt ook niet
De pinnetjes zullen in de doos niet verbogen zijn, maar eventueel wel bij het plaatsen. De enige manier om het te controleren is die proc er weer uit te trekken...

*zucht*

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 14:21

mvds

Totally awesome!

Bij socket 775 heb je helemaal geen pinnetjes op de CPU ;) Alleen maar op de socket, en je moet wel erg lomp bezig zijn om die te verbuigen hoor :)

Maar piept de PC niet als je hem opstart? Want hij zou moeten piepen als ie geen CPU ziet. Boot anders eens zonder CPU en kijk eens of je PC dan begint te piepen bij het starten.

Verwijderd

Topicstarter
dit staat op de stikker van het doosje van de processor:

intel celron 420 1.6 GHZ S775 800 FSB 512KB

er zit een asus P5VDC-X moederbord in

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

obsidian schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:29:
Bij socket 775 heb je helemaal geen pinnetjes op de CPU ;) Alleen maar op de socket, en je moet wel erg lomp bezig zijn om die te verbuigen hoor :)

Maar piept de PC niet als je hem opstart? Want hij zou moeten piepen als ie geen CPU ziet. Boot anders eens zonder CPU en kijk eens of je PC dan begint te piepen bij het starten.
Damn... het is al bijna 2 uur en ik moet nog steeds wakker worden!!! :O

*zucht*

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-03 09:42
Wat je kunt proberen is je bios te updaten. Kan zijn dat jou versie je nieuwe processor nog niet herkent.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder CPU gaat de machine wel loopen maar geen piepjes hoor :S

Verwijderd

Dan lijkt t mij een goeie conclusie dat je CPU en je moederbord elkaar niet liev vinden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:51:
Dan lijkt t mij een goeie conclusie dat je CPU en je moederbord elkaar niet liev vinden.
Dat denk ik ook ja, zeker als je naar dit lijstje kijkt:
http://support.asus.com/c...e=P5VDC-X&SLanguage=en-us

Daar staat de Celeron D 420 niet bij namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
oke nou bedankt alsnog me moederbord ondersteund die processor toch niet.... :(

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat je eventueel kan doen is wanneer je die originele proc er weer terug in zet, even kijken of je een nieuwere bios kan vinden. Heel misschien heb je dan mazzel en hebben ze support voor die 420 toegevoegd in een latere bios. Niet geschoten is altijd mis :)
Pagina: 1