Toon posts:

[XP Client] Geen grafisch thema bij inloggen gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben al dagenlang aan het Googlen naar dit probleem, tot op heden geen oplossing kunnen vinden.

Wanneer gebruikers inloggen krijgen ze geen XP look en feel na inloggen, alleen de klassieke vormgeving. Op de onze 2003 server heb ik hiervoor alle rechten nagelopen inclusief AD etc.

In de GPO's (twee maal) kan ik niets vinden over de grafische omgeving, althans de rechten om dit standaard te maken bij inloggen. Welliswaar een luxeprobleem, er wordt door de users hier veel over geklaagd |:( . Het beleid laat toe dat users dit mogen kiezen, traag maar waar.

Mijn vermoeden, maar kan hier niets over vinden, is dat het een rechten kwestie is. Admins, hebben uiteraard :9 wel gewoon de look en feel van XP, zelfs na het aanloggen.

Verwijderd

Topicstarter
No ideas, anybody?

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-02 15:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik weet niet zeker of ik goed heb begrepen wat je bedoelt, maar je kunt de manier waarop gebruikers zich aanmelden veranderen in windows xp door naar het configuratiescherm te gaan, gebruikers te kiezen en daar kun je dan kiezen voor "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen". Als je dan "Het welkomsvenster gebruiken" aanvinkt krijg je gewoon de windows xp grafische vormgeving waarbij gebruikers kunnen inloggen door gewoon op zijn of haar naam te klikken.

Weet niet zeker of dit is wat je bedoelt, dus sorry als ik je verkeerd begrepen heb.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet wat de TS bedoelt, en die optie heb je niet als je XP in een domein hangt. Wat de TS bedoelt is dat het thema, Luna, niet geladen wordt maar Windows Classic.

Wat ik iig tegen de gebruikers zou zeggen is dat ze niet mogen zeuren. Het is geen extra functionaliteit, alleen een simpel jasje waar ze naar kijken. Pas als er iets niet werkt dat ze nodig hebben voor het werk, dan pas mogen ze zeuren.
Check even bij een gebruiker of de Themes service draait en deze op auto staat. Misschien dat dat het probleem is (hoewel admins het wel hebben zou dit heel vreemd zijn). Rechten op de Resources map in Windows?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Het kan wel degelijk hoor... Run gpedit.msc ga naar user config>admin templates>display>desktop themes>enable Load a specific visual style or force win classic. en dan gewoon bij path de locatie van je theme invullen. Als je nl windows hebt moet je bovenstaande even vertalen uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door Sayko op 06-11-2007 13:53 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sayko schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:52:
Het kan wel degelijk hoor... Run gpedit.msc ga naar user config>admin templates>display>desktop themes>enable Load a specific visual style or force win classic. en dan gewoon bij path de locatie van je theme invullen. Als je nl windows hebt moet je bovenstaande even vertalen uiteraard.
Punt daarmee is dat het domeinpolicy eroverheen gaat, en als daar staat dat alles mag, krijgen ze gewoon de optie om Luna te kiezen. Komt er ook nog bij dat jouw idee ook voor admins zou gelden (of alleen huidige gebruiker).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1