Toon posts:

Concordantie en onderstrepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een afstudeerrapport aan het maken naar aanleiding van een onderzoek wat ik heb uitgevoerd in een stoffengroothandel.

Hier heb ik de optie concordantiebestand al bij gevonden maar ik wil graag de indices laten onderstrepen. Hier komen dingen in te staan als laatste-lengte, PMT, x-locatie etc.

Als ik al die termen wil uitleggen in de tekst wordt deze onleesbaar, door hier automatisch (uit mijn concordantiebestand) een streepje of afwijkende opmaak op toe te passen ziet de lezer dat er op het einde meer informatie over staat.
Is dit mogelijk of moet dit met VBscript of toch handjematig!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Volgens mij kan dat niet standaard; er wordt onder de motorkap namelijk "alleen maar" een {XE} veld bij gezet. In principe kan je daar wat op vinden door met de hand (middels een script) de opmaak van het woord voor elk {XE} veld cursief te zetten. Maar dat zou ik niet doen. Hoe dan ook staat het imho (voor zover dat wat waard is :+ ) niet om dat met elk woord dat je in de index zet te doen. In de regel zet je veel meer in de index dan de letterlijk paar woorden in een hoofdstuk dat je middels en cursiefje er wilt laten uitspringen.

offtopic:
Een streepje wil ik je hoe dan ook afraden. Dat staat niet in gedrukte tekst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)