Ik ben bezig een script te maken om medewerkers automatisch verbinding te laten maken met een aantal mappen en printers.
Dit is voor medewerkers die draadloos op een laptop werken en die niet ingelogd zijn op het domein.
In het script wordt gevraagd naar de gebruikersnaam, het wachtwoord, en de locatie om te bepalen met welke printer wordt verbonden.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
Bij password=inputbox ("Geef password op") zal ik iets moeten wijzigen om het wachtwoord verborgen te krijgen, maar ik weet niet wat.
Dit is voor medewerkers die draadloos op een laptop werken en die niet ingelogd zijn op het domein.
In het script wordt gevraagd naar de gebruikersnaam, het wachtwoord, en de locatie om te bepalen met welke printer wordt verbonden.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| set wshshell=wscript.createobject ("wscript.shell") username=inputbox ("Geef usernaam op") password=inputbox ("Geef password op") vleugel=inputbox ("In welke vleugel van het gebouw bevind u zich? A,B,C,D") etage=inputbox ("Op welke etage bevind u zich?") wshshell.run "Net use G: \\server\" & username &"$ /user:" & username &" "&password wshshell.run "Net use G: \\server\" & username &"$ /user:" & username &" "&password Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network") PrinterPath = "\\server\pad" & vleugel &"-" & etage & "-01" PrinterDriver = "PrinterDriver" WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\server\pad" & vleugel &"-" & etage & "-01" Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network") PrinterPath = "\\server\pad" PrinterDriver = "PrinterDriver" WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver |
Bij password=inputbox ("Geef password op") zal ik iets moeten wijzigen om het wachtwoord verborgen te krijgen, maar ik weet niet wat.
[ Voor 3% gewijzigd door josoetgebrook op 01-11-2007 11:19 ]