Video opnemen met mp3 geluid.

Pagina: 1
Acties:

• FaddieB
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2018
Hoi,

Weet iemand met welk programma ik een muziekclip kan maken?
Ik ben op zoek naar een programma, waarin ik video kan opnemen en tegelijk de mp3 mee kan laten spelen.

Ik wil dus dat de mp3 direct wordt opgenomen in het videobestand en niet via de speakers => mic.

De bedoeling hiervan is dat ik dan de mp3 kan starten en vervolgens direct de video kan opnemen.

We willen namelijk deze gast gaan overtreffen: http://youtube.com/watch?v=e8q8OoYcpgc

Of zou hij het mp3 bestand later aan de video hebben toegevoegd?

Alvast bedankt voor de tips.

www.bennis.nu

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Windows Movie Maker kan jou vast al wat uurtjes plezier bieden :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als je even uitzoekt hoe filmpjes worden gemaakt, zal je wel vinden dat muziek en spraak (voiceover) altijd achteraf erbij worden gemonteerd. Vrijwel nooit realtime.
Je hebt dus een movie editor nodig, en die bevatten standaard wel dit soort functies.

Alles kan stuk.

• FaddieB
OK, er is dus geen enkel programma, waarmee ik realtime mp3 en video kan opnemen? Ik gebruik Windows Moviemaker en daar vind ik niet de mogelijkheid om tijdens de video-opname de mp3 mee te laten spelen?

[ Voor 43% gewijzigd door FaddieB op 01-11-2007 11:22 ]

www.bennis.nu

• remco_k

remco_k

^^ dit is het punt waarop GoT verwacht dat je eerst zelf even wat dingen probeerd.
Google enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 01-11-2007 11:24 ]

Alles kan stuk.

• FaddieB
Wat is dat nou voor een reactie? Ik heb uren gezocht en dit niet gevonden.
Dat is het punt waarop ik de hulp van GoT gebruikers vraag.

www.bennis.nu

• remco_k

remco_k

Je bent niet serieus zeker nu. :(
Ik start zojuist voor het eerst in m'n leven een video edit programma: windows movie maker.
Mijn oog valt binnen 3 seconden op 'Audio of muziek importeren'.
Ik klik erop en zie dat je allerlei typen bronbestanden kan importeren, waaronder mp3.
In de help staat ook zat hierover. Nog geen 5 minuten van mijn tijd...

Dan kan ik helaas opmaken dat je niet eens gekeken hebt naar opties, voordat je je tegenvraag postte... Vandaar.

Nu is dat niet het antwoord op je vraag: Realtime mp3 opnemen, maar dat wil je dus ook niet doen. Achteraf erin monteren is the way to go.

Edit2: En als ik zo eens door de opties van moviemaker heen kijk, moet dat realtime mp3 opnemen ook nog wel mogelijk zijn. Niet geprobeerd natuurlijk, dat mag je zelf doen, als je er toevallig tijd voor hebt. ;) (met nadruk op de ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door remco_k op 01-11-2007 11:35 ]

Alles kan stuk.

• FaddieB
Nog een keer. Ik ben op zoek naar een programma, waarmee ik wel mp3 realtime kan opnemen.
Ik wil dus niet achteraf importeren, want ja, dat heb ik idd in moviemaker gevonden.
Als ik jou goed begrijp zeg je dat dat niet bestaat. Wellicht dat iemand anders wel een programma kent?

www.bennis.nu

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gebruik de analoge input op de betreffende camera om tegelijkertijd muziek erbij te dubben.. :)

Succes dan, met het perfect opnemen en dubben tegelijk.

Zoals eerder gezegd; montage achteraf is the way to go. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Uh, wat is realtime mp3 opnemen? Wat bedoel je daarmee? Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal.
Geluidopnemen terwijl je het afspeelt kan met de stereomixer in windows. Maar beter is om gewoon in je videobewerkingsprogramma de muziek toe te voegen.

Als je even precies duidelijk maakt wat je allemaal wilt en geprobeerd hebt kunnen we je misschien beter helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 16:16 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
speel dat mp3tje gewoon af op je pc en kies als geluidsbron iets in de richtig van "wat u hoort" of wave. Dan neem je het beeld op en het geluid van je pc :) (Dat was moeilijk :P)
Pagina: 1