Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,
wanneer je in Vista een multimonitor setup wil draaien, kan je tegen het feit aanlopen dat je altijd dezelfde drivers moet gebruiken voor alle videokaarten. Als je vanaf Windows XP komt is dit een behoorlijke tegenvaller. Ineens doen nog maar twee van je drie monitoren wat. Op oplossing zou zijn een nieuwe PCI videokaart kopen die van dezelfde drivers gebruik maken (in mijn geval NVidia). Deze zijn niet in grote getale te vinden.

Ik had met na een jaar erbij neergelegd dat het waarschijnlijk nooit zou werken. Nu las ik zojuist op de frontpage dit: nieuws: Usb-naar-dvi-adapter met uxga-ondersteuning . Het is een apparaat waarbij je via de USB een extra monitor kan aansluiten. Dit werkt ook in Vista. Dit is redelijk appart, aangezien het theoretisch gezien niet zou moeten kunnen werken. De vraag is nu: hoe krijgen zij dit voor elkaar? Is er dan toch een mogelijkheid tot het draaien van een triple setup met verschillende videokaarten?

Wat meer info over dit probleem(ik ben niet de enige die hier tegenaan loopt):
[Vista] Twee verschillende videokaarten?
[Vista] Onboard videokaart werkt niet met NVidia kaart

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Rotschop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het ding is gloednieuw, dan lijkt het me een beetje te veel gevraagd om dan hier over ervaringen te gaan vragen toch? ;)
Anyways: http://www.sewellsupport....h-the-usb-to-dvi-high-wes

Note dat daar ook aangegeven wordt dat Aero nog niet ondersteund wordt.

Daarnaast: waarom kies je als het hier specifiek gaat om een USB2DVI adapter voor [WOS] en niet voor Videoplanken & Beeldkanonnen ?

Zeker gezien het punt dat meerdere besturingssystemen ondersteund worden lijkt me dat een logischer plek :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

Ik wou laatst onder Vista ook twee verschillende videokaarten draaien en dat wou niet. Ik wist niet dat het specifiek aan Windows Vista ligt.

* Gaitman gaat dit topic in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Gaitman schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:21:
Ik wou laatst onder Vista ook twee verschillende videokaarten draaien en dat wou niet. Ik wist niet dat het specifiek aan Windows Vista ligt.
Dan heb je dus gemist dat Vista voor grafische drivers een compleet nieuw drivermodel heeft ontwikkeld, mede met het oog op Aero en DX10?
elevator in "Windows Clients - Vista FAQ"

MultiMonitor Support and Windows Vista - Windows Hardware Developer Central - Microsoft

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 03-11-2007 15:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

alt-92 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:38:
[...]

Dan heb je dus gemist dat Vista voor grafische drivers een compleet nieuw drivermodel heeft ontwikkeld, mede met het oog op Aero en DX10?
elevator in "Windows Clients - Vista FAQ"

MultiMonitor Support and Windows Vista - Windows Hardware Developer Central - Microsoft
Ja en nee. Ik wist dat er een nieuw drivermodel was ontwikkeld. Maar ik wist niet dat het deze beperking met zich mee bracht/brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Heheh :)
Ok, maar die link van WHDC is zo'n beetje de meest duidelijke beschrijving die ik vind als ik even ga googlen naar multimonitor + Vista (en de MS site opgeef als targetsite) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Het kan wel in vista hoor.

uit alt-92's link:
The solution for this problem could be as follows:

A user could force the installation of a XPDM driver for each of these devices, and therefore get heterogeneous multi-adapter multi-monitor to work as in Windows XP.
Vista gebruikt dus WDDM, en XP XPDM
Als er WDDM gebruikt wordt dan kan er niet xpdm naast gebruikt worden.

Je moet dus alle videodrivers verwijderen en XP drivers geforceerd installeren, en dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19
bedoelen jullie twee verschillende videokaart merken? ati + nvidia...
want ik heb gewoon een 7800 (voor 2x tft) en een 6200 (voor TV) in mijn pc gehad, werkend en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Sillymidget schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:37:
bedoelen jullie twee verschillende videokaart merken? ati + nvidia...
want ik heb gewoon een 7800 (voor 2x tft) en een 6200 (voor TV) in mijn pc gehad, werkend en al.
Je mag maar 1 driver installeren, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
MaCe1337 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:47:
Je mag maar 1 driver installeren, dus ja.
Meer specifiek: maar één WDDM driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:16:
Het ding is gloednieuw, dan lijkt het me een beetje te veel gevraagd om dan hier over ervaringen te gaan vragen toch? ;)
Anyways: http://www.sewellsupport....h-the-usb-to-dvi-high-wes

Note dat daar ook aangegeven wordt dat Aero nog niet ondersteund wordt.

Daarnaast: waarom kies je als het hier specifiek gaat om een USB2DVI adapter voor [WOS] en niet voor Videoplanken & Beeldkanonnen ?

Zeker gezien het punt dat meerdere besturingssystemen ondersteund worden lijkt me dat een logischer plek :)
Ik vroeg ook niet naar ervaringen. Ik vroeg alleen hoe ze het voor elkaar kregen. Dit in verband met mijn niet werkende triple opstelling. Wellicht dat ze een trucje hebben uitgehaald dat ze het toch voor elkaar kregen. Vandaar ook dat het een WOS probleem is, en niet V&B

@Mace1337, ik heb dat een half jaar geleden dit geprobeerd te doen. Dit is mij toen niet gelukt. Heb je dit zelf geprobeerd?

@SillyMidget, hoe heb je het voor elkaar gekregen? Jij hebt dus een NVidia EN een Ati kaart naast elkaar draaiend gekregen?

Nog bedankt voor al jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
wcduck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:32:
Ik vroeg ook niet naar ervaringen. Ik vroeg alleen hoe ze het voor elkaar kregen. Dit in verband met mijn niet werkende triple opstelling.
Waar had je zelf dan al gekeken? De link die ik vermeld over de adapter bevat ook al wat hints hoe ze het doen namelijk.
Wellicht dat ze een trucje hebben uitgehaald dat ze het toch voor elkaar kregen. Vandaar ook dat het een WOS probleem is, en niet V&B
Het is geen probleem?
Het is behaviour by design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

alt-92 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:49:
[...]

Meer specifiek: maar één WDDM driver :)
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. :)
wcduck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:32:
@Mace1337, ik heb dat een half jaar geleden dit geprobeerd te doen. Dit is mij toen niet gelukt. Heb je dit zelf geprobeerd?
Nee, die informatie haalde ik uit die pagina van MS.
Pagina: 1