Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung 226BW + Natural Color Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Hallo,

Ik heb 2 samsung 226BW, aangesloten op een MSI 8800GTS 320MB OC, laatste vid-kaart driver + laatste monitor driver geinstalleerd. (Win XP x64, SP2)

Ik wilde mijn schermen gaan calibreren met NCP (natural color pro). Deze software heb ik vanaf de CD die bij mijn schermen zat geinstalleerd. De software werkt echter niet.
Als ik de software opstart na installatie, dan krijg ik even een full screen wit beeld met het samsung logo te zien, het verdwijnt weer en daarna gebeurt er niks.... Er komt geen opties scherm of iets dergelijk, gewoon helemaal niks. alsof het programma gewoon weer is afgesloten...

Het programma staat trouwens wel gewoon in de task manager.

- Opnieuw opstarten helpt niet
- Opnieuw installeren helpt niet
- Ik heb op samsung.com gezocht of er een nieuwere versie van NCP beschikbaar was, maar kon het hele software pakket niet vinden. Wel heb ik natural color expert gevonden, maar dit bleek niet geschikt te zijn voor de 226BW.
- Op google/ got is ook niks te vinden over dit probleem.

Suggesties?

• St03mp
schopje.

• kaupanger
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb het probleem ook. Bij installatie krijg ik de boodschap "Cannot register flash0.ocx".

• St03mp
wel n antwoord, maar nog geen oplossing:

heb een beetje op en neer gemaild met samsung support, en blijkbaar wordt de 226bw niet ondersteunt door de meegeleverde calibratie software. Een alternatief vanuit samsung is er niet |:(

hoe dan ook, binnenkort maar eens een spyder2 aanschaffen denk ik... Die dingen zijn tegenwoordig prima betaalbaar in amerika ;)

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 08:50
Ik heb 't probleem ook met een 205BW, doet de MagicColor software het wel bij jullie? Die werkt hier namelijk ook niet..

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met een SyncMaster 2232BW. Alleen die flash0.ocx heb ik niet gehad dacht ik en ik heb het programma 1x zien werken direct na installatie. Ik kon toen een profiel maken.

Als ik Photoshop Elements opstart, klaagt het er over dat het profiel beschadigd is.

• QuoRocks
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 21:43
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook de foutmelding bij de installatie. Na de installatie wit scherm met Samsung logo, daarna mn desktop gewoon weer (proces loopt nog wel).

Ik draai overigens de 64-bit versie van Vista.

• St03mp
Ik heb n tijdje terug een mailtje gestuurd naar Samsung Support, blijkbaar is het videokaart-afhankelijk of je je 226bw kan kalibreren met natural colour pro.

Hier de lijst met videokaarten waar het wel bij zou moeten werken:

http://www.samsung.com/Products/Monitors/nce/nce_03.htm
Pagina: 1