@home netwerkadres verkrijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Ik probeer mijn laptop rechtstreeks via een kabel op het modem van @home aan te sluiten. Ik heb als computernaam netjes het CCxxxxx-A adres ingesteld en de werkgroep op @home. Toch blijft de status op "Netwerkadres verkrijgen" staan. Ik krijg dus maar geen IP adres van de DHCP server.

Als ik mijn router er tussen zet krijgt mijn router wel normaal een IP adres van @home. Het lijkt dus aan mijn laptop te liggen.

Via Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Services heb ik de DHCP client gestart. De firewall heb ik uitgeschakeld.

Iemand nog een idee?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Krijgt je laptop wel een ip-adres van de router als je de laptop daarop aangesloten hebt?
Wat tegenwoordig bij @home gebeurt is dat je geen CC/CP/Cx nummer meer hoeft in te stellen maar dat de pc/laptop/router die het 1e op het modem wordt aangesloten een ip-adres krijgt. Oplossing om een andere pc/laptop/router een ip-adres te laten krijgen is om het modem even 10sec van de stroom te halen en weer terug in te steken (en dan dus wel de pc/laptop/router die een ip-adres moet krijgen er op aangesloten hebben).

[ Voor 9% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-11-2007 09:36 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

@home doet een lease uitdelen adh de hostname (cp***** enz) en koppeld bij het uitdelen je mac adres hieraan. Mocht je dus een ander mac adres eraan hangen dan krijg je geen ip meer.

Zoals FlipFluitKetel zegt, stroom eraf wil wel eens helpen

Verwijderd

geloof ik niks van, heb net mijn router veranderd, en geen mac gespoofed en krijg gewoon een ip-adres hier in Tilburg. Ik stel nog wel steeds de hostname in op het CP nummer, dat wel.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En toch is het zo :). Sowieso worden dit soort dingen redelijk gefaseerd ingevoerd dus het kan best zijn dat het nog niet in heel NL geldt. Ik heb echer de laatste tijd al meerdere keren dergelijke problemen gezien (op GoT en IRL) die opgelost werden door een reset van de moden (even de stekker eruit).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01-2025
Bedankt! De truc van de stekker eruit werkte inderdaad.

Ik had de helpdesk ook al gebeld. 20 minuten aan de lijn gezeten, maar die medewerker kwam niet verder dan cookies verwijderen enzo. Technische kennis is echt nul komma nul. Die beste man wist niet eens het verschil tussen een modem en een router :(

Originele startpagina - Stadindex.nl

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
Klopt, je modem 'leert' het macadres van je pc/laptop/router....

Enigste manier om een nieuw macadres te leren is door de stekker eruit te halen.
Pagina: 1