[MacBook] Harde schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Gisteren heb ik een nieuwe harde schijf binnen gekregen. Thuis had ik niet van die torx schroevendraaiers dus ben ik elders heengegaan. Het verplaatsen ging prima. Ik zette de MacBook met de nieuwe HD weer aan, begon met Tiger installeren en tijdens de installatie viel de MacBook ineens uit. Als ik de MacBook nu weer aan doe blijft het scherm zwart en het pulse lampje blijft branden. Verder gebeurt er niets. Wanneer ik de MacBook aandoe zonder harde schijf, dan kom ik gewoon in het installatieprogramma van Tiger.

Is er nog iets dat ik kan proberen? Het inzetten van de oude HD gaat nu niet, omdat ik geen torx schroevdraaier heb.
Of kan ik er vanuit gaan dat de HD kapot is?

• Gabliboeba
Ik heb net de oude harde schijf erin gezte, maar daarmee doet hij hetzelfde. Dus zwart scherm en het pulse lampje brandt.

Wat moet ik doen??

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het zou kunnen dat je een connector ofzo beschadigd heb. Heb je nog garantie?

Verwijderd

Volg eens de handelingen op volgende pagina en laat ons dan weten wat het resultaat is. Het kan zijn dat het aan verschillende factoren ligt.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303234

• Gabliboeba
Het ligt dus aan het geheugen. Dat is kapot. Ik heb oude reepje erin gedaan, en nu doet hij het wel. De HDD doet het dus ook gewoon. :P

Verwijderd

Gabliboeba schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:32:
Het ligt dus aan het geheugen. Dat is kapot. Ik heb oude reepje erin gedaan, en nu doet hij het wel. De HDD doet het dus ook gewoon. :P
Hehe, leuk dat de Macbook juist DAN beslist om het geheugen niet meer te accepteren ;) Blij dat je alsnog het probleem gevonden hebt!

• Gabliboeba
Ja. Ik had de harde schijf al bijna retour gestuurd. Maar wat denken jullie. Zou het geheugen stuk zijn, of kan een PRAM reset werken? Ik heb namelijk van 1 van de reepjes dat stickertje eraf getrokken. Daar zit nu dus geen garantie meer op. :')
Pagina: 1