Boot probleem XP

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik draai op mijn pc Windows XP, maar op een andere partitie én andere schijf had ik onlangs Vista geinstalleerd. Deze heb ik ook weer verwijdert maar tijdens het opstarten werd mij nog wel gevraagd of ik de pc in XP of Vista op wilde starten. Ik weet dat ik dit nog een keer moest verwijderen maar had daar nog geen zin in gehad. Normaal gesproken moet ik eerst pijltje omhoog doen en kan ik vervolgens met enter bevestigen dat ik xp op ga starten. Sinds vanochtend heb ik echter het probleem dat als ik het pijltje omhoog wil doen om xp te kiezen, de pc gelijkt reboot. Ik kom dus niet meer in de pc.

Ik heb al zitten zoeken, maar kon eigenlijk niets vinden waar het aan zou kunnen liggen.
Hebben jullie misschien een oplossing?

• jwkempeneers
Niemand?!?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
boot eens met een boot cd (bijv. hiren's)met een goed partitie programma dan kun je die vista mischien op non-actief zetten

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Probeer een of je de boot.ini kunt aanpassen, vanuit dos ofzo.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kicken binnen 24 uur is niet netjes.

Probeer idd eens zoals dezejongeman zegt met een boot cd op te starten. Maar in plaats van de Vista schijf/partitie op non-actief te zetten, haal je de hele bootmanager van Vista eraf (als je geen vista meer gebruikt). Dat hij direct opnieuw opstart kan ook betekenen dat je een hardware fout hebt, zoals geheugen of hdd. Check die ook gelijk even.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jwkempeneers
Die Vista is al gedeïnstalleerd, maar ik heb tijdens het opstarten nog wel de keus tussen vista en xp. Dat is eigenlijk op zich al vreemd, want in de boot.ini staat vista er niet bij. Maar ik zal het eens proberen met de xp cd.

Sorry voor de kick.
Pagina: 1