Toon posts:

Pc niet meer starten na vervanging onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten, Ik heb net m? n pc ge/upgrade vanaf een 3500~ AMD s939 [b] naar een [b] X2 4200~ en ipv 768MB geheugen, 1 gig ddr400 cl2,5 nanya ofzo, en erbij nog een thermaltake soprano DX zonder voeding. Daarna had ik alles erin gezet, werkte even wel, kon naar windows xp sp2, maar kreeg wel een melding dat mn videokaart 7600GS te weinig stroom kreeg. Ook kreeg ik mn muis niet aan de praat.

Daarna reboot, en toen startte ie wel op, maar bleef mn scherm )23 inch samsung) op standby zwart scherm.

Daarna startte ie helemaal niet meer op. wtf

Ik heb een nogal oude voeding 400wat volgens mij van Codegen die in mn oude kast zat. Ook zit er nog een extra neon/buisje bij, incl, 2 120mm fans in de kast die natuurlijk ook stroom gebruiken samen met wat licht vooraan de kast (ik zou graag een link posten maar ik zit nu vanaf mn ps3). Verder zit er een 320GB 8mb HD in, en een Dvdwriter.

Zou mn voeding et toch begeven hebben? Voor de upgrade kreeg ik ook al vaak meldingen dat de videokaart teweinig stoom kreeg.
8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:16:
Hey gasten, Ik heb net m? n pc ge/upgrade vanaf een 3500~ AMD s939 [b] naar een [b] X2 4200~ en ipv 768MB geheugen, 1 gig ddr400 cl2,5 nanya ofzo, en erbij nog een thermaltake soprano DX zonder voeding. Daarna had ik alles erin gezet, werkte even wel, kon naar windows xp sp2, maar kreeg wel een melding dat mn videokaart 7600GS te weinig stroom kreeg. Ook kreeg ik mn muis niet aan de praat.

Daarna reboot, en toen startte ie wel op, maar bleef mn scherm )23 inch samsung) op standby zwart scherm.

Daarna startte ie helemaal niet meer op. wtf

Ik heb een nogal oude voeding 400wat volgens mij van Codegen die in mn oude kast zat. Ook zit er nog een extra neon/buisje bij, incl, 2 120mm fans in de kast die natuurlijk ook stroom gebruiken samen met wat licht vooraan de kast (ik zou graag een link posten maar ik zit nu vanaf mn ps3). Verder zit er een 320GB 8mb HD in, en een Dvdwriter.

Zou mn voeding et toch begeven hebben? Voor de upgrade kreeg ik ook al vaak meldingen dat de videokaart teweinig stoom kreeg.
8)7
Ik kan je alleen zeggen dat ik een 480w voeding heb. Dit hadden ze me al aangeraden bij een AMD 3500+ 6800GT 1gb geheugen. Ik ben ook gegaan naar een AMD 4200+ X2 dual en een 8600gt en kon deze wel houden. Maar ofdat daadwerkelijk het probleem zou zijn kan ik je niet vertellen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:21:

Ik kan je alleen zeggen dat ik een 480w voeding heb. Dit hadden ze me al aangeraden bij een AMD 3500+ 6800GT 1gb geheugen. Ik ben ook gegaan naar een AMD 4200+ X2 dual en een 8600gt en kon deze wel houden. Maar ofdat daadwerkelijk het probleem zou zijn kan ik je niet vertellen.
het gaat altijd om de kwaliteit van de voeding, en minder om de hoeveelheid wattjes dattie kan leveren.

iig, @ ts, je zou even de voltages kunnen checken met een voltmeter. Als het te veel afwijkt (meer dan 10%) dan weet je het zeker, wijkt het niet zo veel af dan zou je de hangen en opstart problemen troubleshooter eens doorkunnen nemen :)

succes!

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat M2M al zegt, de kwaliteit is belangrijker dan het wattage. Een Codegen is een redelijke voeding. Het is beter als het 'naamloze' en Sweex/Qtec spul, maar haalt het niet bij merken als Zalman.

Mocht je geen multimeter hebben, hang er dan gewoon een andere voeding in en kijk wat die doet. Mocht dat niet helpen, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dan eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb nu een nieuwe coolermaster RP M520 watt voeding erin gezet, maar die is 24pins! En op mijn MSI K8N Neo2 zitten er maar 20...nu start ie nog steeds niet op..iemand een oplossing?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die paar pins zijn niet zo'n probleem, je kunt evt een verloopje nemen mocht hij niet passen (doordat er een IDE connector naastzit bijv :P)
Mocht hij het dan nog niet doen dan is het vrij onwaarschijnlijk dat de voeding het probleem was. Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen om ook de andere onderdelen te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Welk verloopje precies? De IDE-connector heeft toch een hele andere aansluiting? :S
Het probleem is dus dat mijn voedingpin (24pins) die in het mobo gaat te groot is, en ik er 4 overhoud.

De faq heb ik doorgelezen, en ik had toen die oude voeding er nog in zat nog gekeken wat het probleem kon zijn, maar zelfs zonder hdd/dvd/floppy/neon/videokaart deed ie het niet (jumpers zijn iig wel goed aangesloten op mobo)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 12:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:40:
Welk verloopje precies? De IDE-connector heeft toch een hele andere aansluiting? :S
Het probleem is dus dat mijn voedingpin (24pins) die in het mobo gaat te groot is, en ik er 4 overhoud.
Dat is dus niet erg, die 4 pins zijn er alleen voor nieuwere mobos. Mocht het niet passen om wat voor reden, of die 4 pins in de weg zitten voor een ander onderdeel (zoals bijv een IDE connector die er strak naast zit) dan kun je altijd een verloopje van 24 naar 20 pins pakken voor je voeding.
De faq heb ik doorgelezen, en ik had toen die oude voeding er nog in zat nog gekeken wat het probleem kon zijn, maar zelfs zonder hdd/dvd/floppy/neon/videokaart deed ie het niet (jumpers zijn iig wel goed aangesloten op mobo)
Klinkt bijna als een brak mobo of cpu, dat is het enige dat je nog niet vervangen hebt zo te zien. Vervang die dus eens (duw je oude proc erin en kijk of dat wat uitmaakt) anders kan je mobo wel eens stuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm oke, ik had wel nog mn oude proc erin gedaan en gecheckt maar geen resultaat. Mobo zou et anders ook kunnen zijn dus..maarja hij deed het eerst wel.

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
zoals al eerder gezegd haal effen een 24 naar 20 pins converter voor je voeding en dan zou dat probleem iig opgelost moeten zijn

www.bigclan.co.uk

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb net dus mn converter erin gezet, maar het probleem bleef aanhouden. Toen had ik de batterij van het mobo eruit/in gezet, en toen ging hij eindelijk weer aan, maar wel met dat zelfde zwarte beeld. Ook deed mijn toetsenbord et niet, en ik kon em alleen aanzetten als ik de voeding aanzette, en niet dmv de aan/uit knop op de voorkant.

Al met al denk ik dus dat mijn mobo op de een of andere manier gaar is, aangezien alle usbpoorten et dus niet doen, de powerswitch op het mobo et dus ook niet doet, en een zwart beeld (vga ingang mobo dus).

Damn it, mobo dus?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

siteslammer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:01:
zoals al eerder gezegd haal effen een 24 naar 20 pins converter voor je voeding en dan zou dat probleem iig opgelost moeten zijn
Dat je een 24 pins connector gebruikt op een 20 pins mobo is totaal geen probleem, tenzij die 4 extra pins niet de ruimte hebben om naast de ATXconnector te steken.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:38:
Oke ik heb net dus mn converter erin gezet, maar het probleem bleef aanhouden. Toen had ik de batterij van het mobo eruit/in gezet, en toen ging hij eindelijk weer aan, maar wel met dat zelfde zwarte beeld. Ook deed mijn toetsenbord et niet, en ik kon em alleen aanzetten als ik de voeding aanzette, en niet dmv de aan/uit knop op de voorkant.

Al met al denk ik dus dat mijn mobo op de een of andere manier gaar is, aangezien alle usbpoorten et dus niet doen, de powerswitch op het mobo et dus ook niet doet, en een zwart beeld (vga ingang mobo dus).

Damn it, mobo dus?
Kklinkt wel als mobo idd, je kunt daar de standaard dingetjes als cmos reset, atx reset e.d. proberen, mochtd at niet helpen zou ik nog een hotflashpoging proberen (indien mogelijk) anders is het toch mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd, maar niks helpt gewoon.
Waar ik nu zit is dus: dat ik em alleen vanaf de voeding op kan starten en uit doen, en dan gaat hij aan maar ik hoor geen piepjes of wat dan ook, alles is goed aangesloten, mn northbridge koeler maakt wel veel lawaai (geen idee waarom), mijn scherm BLIJFT zwart en ik word er helemaal gek van.

Heb nu maar een cheap-ass MSI K8T Neo2-F v2.0 van Alternate besteld, en ik zal dan zien of et werkt.

• senseixz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 20:32
Heb je je processor wel goed geïnstalleerd? Pinnetjes (van je processor) niet gebogen? Kijk daar maar eens naar, succes...
Pagina: 1