[Leopard] Hoe pak ik een wisseling het beste aan

Pagina: 1
Acties:

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:32
Ik heb een MBP met tiger, ongeveer nog 30 Gb vrij aan ruimte,
nu wil ik leopard (legaal !, nooit gedacht dat ik nog ooit een OS zou kopen) op deze MBP zetten.

Ik loop alleen tegen een paar vragen aan die ik na het zoeken nog niet goed beantwoord heb voor mijzelf

a) is leopard een update van tiger, maw blijven al je programma's en documenten hetzelfde als daarvoor (in de trand van servicepack 2 bij XP) of moet ik een back-up maken van alles, en dan een clean install doen

b)mocht bovenstaande zo zijn dat er een back-up gemaakt moet worden voor een clean install wat is dan de beste manier, gewoon de hdd map kopieren naar een andere hdd. of iets anders...

c)mocht er gewoon een upgrade in zitten, is dit 100% veilig, ik denk niet dat m'n mac heel blijft als mijn emailhistorie + afstudeerwerkstuk van mn appeltje afvliegen

d)en als laatste, wat (in het geval dat het een upgrade is) raden jullie aan, clean install of upgrade.

e) kan een netwerk hdd, (die ik alleen kan benaderen via "finder" -> Ga _> verbinden met server -> smb://192.168.20.2, en dan via finder naar die map gaan) gebruikt worden voor time machine, de schijf is een maxtor TB schijf (naam is me even ontschoten)

Alvast bedankt

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Apple raad zelf aan om het als Upgrade te doen.

En zowieso, je laptop HDD kan _altijd_ crashen. Zorg daarom ook voor een goeie backup. Ongeacht of je Leopard erop gaat zetten of niet. (maar het liefste natuurlijk voordat je Leopard erop zet ;)).

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Lees I Believe in Murphy’s Law en let op dat je niet iets als APE of de Logitech mousedrivers hebt geïnstalleerd (zie ook Blue in the Face).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/