Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.net]

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 16:38
Hoi allemaal, ik ben redelijk nieuw met programmeren maar heb inmiddels wel 2 meter boeken doorgenomen van de C# to VB... het is er vanwege tijdsgebrek nooit echt van gekomen maar nu ga ik toch echt beginnen met VB.net

Wat ik eigenlijk wil weten is of het mogelijk is om een programma (in VB.net) te maken met meerdere stopwatches die aftellen, als ze op nul staan wordt er een door mij toegewezen geluid afgespeeld en ik kan ze starten met een door mij aangegeven keyboard toets... dus ik druk b.v. op 'W' dan gaat er een timer lopen als die op 0 staat speelt ie een geluid en stopt ie etc

is VB.net trouwens hetzelfde als VB 5 of 6 ?

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand die er echt verstand van heeft mij een antwoordt kan geven, ik hoop ook dat ik mijn vragen in het juiste forum heb gesteld. :)

StarWars (noob)

hopla

Verwijderd

Wat ik eigenlijk wil weten is of het mogelijk is om een programma (in VB.net) te maken met meerdere stopwatches die aftellen, als ze op nul staan wordt er een door mij toegewezen geluid afgespeeld en ik kan ze starten met een door mij aangegeven keyboard toets... dus ik druk b.v. op 'W' dan gaat er een timer lopen als die op 0 staat speelt ie een geluid en stopt ie etc
Ja
is VB.net trouwens hetzelfde als VB 5 of 6 ?
Nee, maar dat had je zelf ook al kunnen lezen... VB5&6 is interpreted en vereist wat dll's, .net is managed code en vereist .net framework. Wat is eigenlijk je vraag?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 00:22 ]

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 16:38
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:20:
[...]

Ja

[...]

Nee, maar dat dat je zelf ook al kunnen lezen... VB5&6 is interpreted en vereist wat dll's, .net is managed code en vereist .net framework. Wat is eigenlijk je vraag?
hey bedankt voor je snelle reactie, wat eigenlijk mijn vraag is wat nou het wezenlijke veschil is tussen VB5/6 en VB.NET ik kan die niet zo duidelijk terugvinden op de microsoftsites. Ik ga er vanuit dat VB.NET de nieuwste is en dat die wordt voortgezet... of anders begrijp ik die stromingen niet snap je? Het programma wat ik wens te maken kan ik in ieder geval met allebei maken ? ik heb zojuist deze boeken besteld...

Boek 1

en

Boek 2

hopla

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste Starwars;
Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik met dit topic moet. Het is goedbedoeld enzo, maar het zijn ontzettende basic vragen waarop je het antwoord in no-time kunt vinden als je even verder kijkt dan je neus lang is. Ook hier op GoT is er meer dan genoeg over te vinden.

Daarnaast kun je met zowat elke zichzelf respecterende taal een programma schrijven dat doet wat jij wil. Wat ik me dan meteen afvraag is wat je zelf al hebt gezocht/gevonden/geprobeerd. Je weet waarschijnlijk ook wel dat je niet per sé boeken nodig hebt om een antwoord op die vragen te vinden maar dat die antwoorden ook prima online te vinden zijn. Hoewel boeken wel degelijk een goed begin zijn (en vaak wat meer 'samenhangend' dan wat losse tutorials her-en-der online) is er meer dan voldoende kennis online beschikbaar om de tijd te vullen tot je de boeken binnen hebt.

Tot slot is je topictitle "[VB.Net]" nou niet echt een topictitle die de lading van je topic dekt. Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken voortaan een beter omschrijvende titel te kiezen en ook voortaan wat meer vooronderzoek te plegen alvorens je een topic opent op GoT. Hoe wij hier in PRG graag topics zien kun je teruglezen in onze Programming Beleid Quickstart, en zoals je zelf zult merken alsje die quickstart doorneemt ontbreekt er dus nogal het een en ander aan je topic. Ik heb daarom ook na lang wikken en wegen toch besloten je topic te sluiten. Je bent van harte welkom met een nieuw topic aangaande je vragen, maar hou je dan wel aan onze quickstart; dan komt het vanzelf goed ;) d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 01-11-2007 01:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.