Vraagje Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 21:51
Mijn Windows XP Mediacenter zit aangesloten op mijn receiver en daar staat alle muziek op. Nu had ik voorheen een Windows workststation die vervangen is door een Mac. Ik connect altijd via Remote Desktop met m'n mediacenter om zo muziek aan te kunnen zetten. In Remote Desktop van XP, zit de functie ingebouwd of ik de geluiden lokaal of op de hostcomputer af wil spelen. Standaard is dit lokaal, maar bij mij dus op de host.

Nu een Mac heb gebruik ik CoRD voor Remote Desktop, maar bovengenoemde functie kan ik niet vinden in CoRD. De muziek wordt dus op m'n Mac afgespeeld en niet op de XP machine. Weet er iemand een ander programma voor Remote Desktop of een andere oplossing?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:15
Volgens mij kan je dat wel met een lokale policy forceren.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
http://www.microsoft.com/...x?pid=remotedesktopclient

Afbeeldingslocatie: http://brrp.mine.nu/drop/remote-desktop-for-mac-sound.png

[ Voor 29% gewijzigd door Serenity op 01-11-2007 00:01 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Remote Desktop Connection van Microsoft zelf al geprobeerd? In de voorkeuren van de RDC 2.0 beta kun je in ieder geval aangeven of het geluid lokaal of op de Windows computer moet worden afgespeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Daedalus op 31-10-2007 23:59 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 21:51
Verrek ... heeft microsoft een eigen macversie...
tnx, die ga ik proberen!

Edit: En dat werkt perfect. Bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Dropsen op 01-11-2007 00:10 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het ook geinstalleerd en het werkt beter dan Cord vind ik. Echter heb ik wel last dat ik soms zomaar eruit wordt gegooid en krijg dan een meldin network error ofzo. Je kan dan reconnect of cancel kiezen. Maar ja wel irritant.

Iemand ook dit probleem?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:57:
Ik heb het ook geinstalleerd en het werkt beter dan Cord vind ik. Echter heb ik wel last dat ik soms zomaar eruit wordt gegooid en krijg dan een meldin network error ofzo. Je kan dan reconnect of cancel kiezen. Maar ja wel irritant.

Iemand ook dit probleem?
Heb ik bij mn draadloos netwerk. Remote werken staat of valt natuurlijk met een continue netwerk, en als het zo nu en dan even wegvalt werkt de verbinding niet meer. Maar in de settings van RDP kan je aangeven dat hij automatisch reconnect, dat neemt al een hoop ongemak weg.

Tip trouwens: die beta van RDP 2.0 die ergens in een hoekje op de MS site staat werkt echt 10x beter dan de final van 1.0, veel responsiever.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 13-11-2007 12:03 ]

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04
Dreamvoid schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:02:
Tip trouwens: die beta van RDP 2.0 die ergens in een hoekje op de MS site staat werkt echt 10x beter dan de final van 1.0, veel responsiever.
Dat komt ook omdat 2.0 beta een universal binary is en 1.0 PowerPC.

[ Voor 22% gewijzigd door MortalPiso op 13-11-2007 22:23 ]

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:29
als ik die probeer, dat RDP programmaatje van Windows, krijg ik telkens de melding dat ik geen connectie kan maken met het apparaat.

Boot ik vervolgens (op dezelfde machine) naar Windows XP en ik probeer het dan nog eens, dan doet hij het zonder problemen.

Ik weet dat 2.0 in beta fase zit, maar hoe komt het dan dat het bij jullie wel werkt en bij mij niet?
Is er nog een poort wat open gezet moet worden op de firewall? BTW, ik draai Leopard

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-01 17:22
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds kort heb ik een Mac Mini met het nieuwste OS X 10.5 er op. Met RDP van Microsoft lukt het me niet een pc intern over te nemen. Met een andere Windows laptop lukt het wel. Op het werkstation staat dus alles goed ingesteld.

Firewall in OS X of zoiets?

(ben een Apple noob)

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

jantje.vlaam schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:25:
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds kort heb ik een Mac Mini met het nieuwste OS X 10.5 er op. Met RDP van Microsoft lukt het me niet een pc intern over te nemen. Met een andere Windows laptop lukt het wel. Op het werkstation staat dus alles goed ingesteld.

Firewall in OS X of zoiets?

(ben een Apple noob)
Zie je wel het aanmeld scherm met het wachtwoord?
Ik kan niet via de naam van mijn Windows PC vanuit mijn Mac verbinden.
Alleen via IP adres.
(In de finder staat deze wel keurig onder de naam)

Verwijderd

Ik probeer ook telkens met RDC vanaf mijn mac met Windows Vista te verbinden omdat daar alle muziek op staat. Maar ik heb in principe alle wachtwoorden goed, bovenstaande opties allemaal geprobeerd, maar niks werkt :( ik heb ook Leopard.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:36:
Ik probeer ook telkens met RDC vanaf mijn mac met Windows Vista te verbinden omdat daar alle muziek op staat. Maar ik heb in principe alle wachtwoorden goed, bovenstaande opties allemaal geprobeerd, maar niks werkt :( ik heb ook Leopard.
Staat je Vista Firewall wel goed?
Als je van Fixed IP naar DHCP wisselt of vice versa , dan schakelt Vista je Firewall weer aan.
Pagina: 1