[Muis] Ik heb Trust, maar ook problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Afgelopen week heb ik bij de MediaMarkt een gamersmuisje gekocht. Winkelprijs rond de 20 euro, laagste in Pricewatch 13 euro: de Trust GM4200, zie ook: http://www.trust.nl/products/default.aspx?item=14463.

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/500/14463.jpg

Optische muis met draad, instelbaar tot 1600DPI (middels een knop bovenop de muis). Ligt goed in de hand, is precies, dus dat is mooi. Het probleem is: af en toe disconnect hij, om meteen weer te reconnecten na een halve seconde, via de USB-poort is dat. Soms is het zelfs zo dat hij het leven laat, dan zie je het lampje onder de muis zachtjes knipperen. Trek de kabel eruit en plug hem opnieuw in, probleem opgelost. Wel knap vervelend, zéker als je in een spelletje zit wil je dat niet hebben.

Wat heb ik al gedaan? De laatste drivers opgehaald bij Trust.nl (te weten: Windows XP - 1.1.0 - 3 line scroll setting saved properly - If Vista only 32 bit version beta version) en uitgezocht op Internet of er meer mensen waren met dit probleem. Die zijn er dus, en het schijnt aan de driver te liggen.

Ik kan niets vanaf de CD installeren omdat ik die simpelweg niet heb. Dit was de laatste die ze hadden, en dus heb ik het showroommodel gekocht voor 17 ipv 20 euro, mét behoud van volledige garantie. Dacht: laat ik eens wat leuks proberen. Om nu het ding op te gaan sturen heb ik niet veel trek in omdat ik dan zonder muis zit, dus wil ik graag proberen de boel zelf recht te trekken samen met jullie.

Wie denkt dat hij meer weet of de winnende tip bezit?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ehm, nieuwe halen :P garantie van Trust is goed dus je kan hem gewoon ruilen. Een muis hoort met of zonder drivers niet plots uit te vallen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Voor de informatie, dat is wel handig natuurlijk: Windows XP Prof @ SP2.

Intel C2D E2140
Gigabyte P35DS3
2GB PC5300 mem
ATi Radeon HD2600Pro @ Catalyst 7.10

@ ^^, hmm... maar als het niet hoeft dan liever niet. Ik heb alle tijd hard nodig voor m'n studie (volgende week tentamens) dus hoe minder gedoe hoe beter. Of spreek ik mezelf nu tegen?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Iemand?

Kick na bijna 23 uur, maar nu zijn er nog technische mensen online, vandaar :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Wat gebeurt er als je built-in Windows drivers gebruikt? (i.e.: PS/2 Compatible Mouse?)
Wat speciale knopjes (als hij die al heeft) werken misschien niet, maar als het de driver is zou dat het wel op moeten lossen.
Heb je USB 1.1 of USB 2.0 poorten? Is de muis USB 1.1 of USB 2.0? Heb je een andere USB-poort geprobeerd? (bijvoorbeeld een poort achterop de pc i.p.v. een poort voorop)

offtopic:
Creatieve titel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 01-11-2007 22:58 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:29
Ik heb hier zelf ook tijdelijk een Trust PS2 muis gehad die ook soms even vastliep ofzo tijdens het gamen waardoor soms meteen m'n spel bugged was en ik overnieuw kon beginnen. Meer dan eventjes de nieuwste drivers installeren (wat je al hebt gedaan) kun je waarschijnlijk niet doen. Of RMA doen, of iets beters halen dan Trust, aangezien Trust in mijn ogen altijd el cheapo spullen maakt (heb hier een headset en muis van Trust, allebei goedkope troep imho).

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
motormuisje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:45:
Ehm, nieuwe halen :P garantie van Trust is goed dus je kan hem gewoon ruilen. Een muis hoort met of zonder drivers niet plots uit te vallen.
ik probeer je al heel lang te bereiken, kan je me even een mailtje schieten? deaslany at msn dot com

voor het probleem, gebeurt dit ook op andere usb ports? zoja dan is het een hardwarematig probleem, opsturen hoeft denk ik niet want je zou deze als het goed is gewoon bij mediamarkt inleveren.

oja trouwens een tip, geen Trust producten meer kopen, zijn kwalitatief meestal erg slecht en gaan snel kapot.

[ Voor 9% gewijzigd door YoghurtO_o op 08-11-2007 22:00 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Kleine update: gisteravond was ik écht helemaal over de zeik, helemaal zat dat ding |:(

* Jejking heeft maar z'n Trust GM4200 muis teruggebracht. Goedkope bagger.

Niet goed, geld terug. Ja Mediamarkt! Dat doen ze iig wél goed. Nu nog een échte muis vinden voor een zachte prijs (lees <20 euro) die goed in de hand ligt, dpi's interesseert me geen ruk als het maar draadloos en optisch is. Iemand een tip over een muis met dezelfde prijs en dezelfde vorm? Hij hanteerde best wel lekker, en m'n budget is niet al te ruim. In de surveys kon ik niet echt een directe aanrader vinden maar ik ga vanmiddag nog even spitten :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neem aub. een degelijke Logitech muis. Alle respect voor Trust, Sweex en weet ik het allemaal, maar je snijdt jezelf in de vingers. Goedkoop is vaak duurkoop. Logitech is degelijk!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Trust is gewoon niet te vertrouwen B)

Goedkoop bellen via VoIP

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Jejking schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:51:
[...] Nu nog een échte muis vinden voor een zachte prijs (lees <20 euro) die goed in de hand ligt, dpi's interesseert me geen ruk als het maar draadloos en optisch is. Iemand een tip over een muis met dezelfde prijs en dezelfde vorm? Hij hanteerde best wel lekker, en m'n budget is niet al te ruim. In de surveys kon ik niet echt een directe aanrader vinden maar ik ga vanmiddag nog even spitten :)
Sorry, maar verlangt echt teveel voor het geld. Laag budget + goede prestatie + comfortabel is geen cimbinatie. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:29
MensionXL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:52:
Trust is gewoon niet te vertrouwen B)
Idd, never trust trust :P
Pagina: 1