[Leopard] Halve weergave vensterinhoud

Pagina: 1
Acties:

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 16:48
Ik heb sinds vandaag Leopard op m'n MacBook staan, zeer tevreden.
Echter bij de vensters in systeemvoorkeuren wordt een deel niet weergegeven. Het past als het ware niet in de vensters, en ik kan het venster niet groter maken. (zie screenshots)

Iemand een oplossing voor het probleem?

Screenshot 1
Screenshot 2

Tevens krijg ik geen laadbalk als ik het systeem opstart, die laadbalk was er bij Tiger wel.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:53
-elw00d schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:35:
Ik heb sinds vandaag Leopard op m'n MacBook staan, zeer tevreden.
Echter bij de vensters in systeemvoorkeuren wordt een deel niet weergegeven. Het past als het ware niet in de vensters, en ik kan het venster niet groter maken. (zie screenshots)

Iemand een oplossing voor het probleem?

Screenshot 1
Screenshot 2

Tevens krijg ik geen laadbalk als ik het systeem opstart, die laadbalk was er bij Tiger wel.
Je hebt een upgrade van Tiger gedaan zeker? Er is iets niet goed gegaan, waardoor systeemvoorkeuren (het programma) nog een oude versie is, je hebt namelijk ook nog steeds het witte icoontje. Om dit op te lossen, zou ik systeemvoorkeuren van een goede Leopard install proberen te kopiëren, als dat niet werkt, clean install proberen...

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer eerst eens het bestand Preferences.plist te verwijderen, wellicht lost dat het op.

• -elw00d
Het is inderdaad een upgrade van Tiger naar Leopard.

Ik heb niemand in de buurt met 'n goede Leopard install... of heb jij het programma voor me?

Als ik preferences.plist zoek met spotlight krijg ik geen resultaten, ik zoek in alle bestanden. :|

Edit:

Preferences.plist gevonden en verwijderd. Opnieuw opgestart, maar het probleem blijft. Dus ik heb 'm maar weer teruggezet.

[ Voor 28% gewijzigd door -elw00d op 01-11-2007 10:25 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
~/Library/Preferences/com.apple.systempreferences.plist bedoelt ie waarschijnlijk.

This space intentionally left blank.

• -elw00d
dot.K schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:23:
~/Library/Preferences/com.apple.systempreferences.plist bedoelt ie waarschijnlijk.
Die heb ik zojuist ook geprobeerd, maar lost het probleem ook niet op. :'(

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:53
-elw00d schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:13:
Het is inderdaad een upgrade van Tiger naar Leopard.

Ik heb niemand in de buurt met 'n goede Leopard install... of heb jij het programma voor me?

Als ik preferences.plist zoek met spotlight krijg ik geen resultaten, ik zoek in alle bestanden. :|

Edit:

Preferences.plist gevonden en verwijderd. Opnieuw opgestart, maar het probleem blijft. Dus ik heb 'm maar weer teruggezet.
Ik heb hem even ingepakt voor je, je kunt hem zo "installeren":

Download hem eerst: http://lassie.no-ip.org/~...20Preferences.app.tar.bz2
Start Terminal.app
Type het volgende:
code:
1
cd /Applications/ && sudo tar -xjpf /Users/<jouwnaam>/Downloads/System\ Preferences.app.tar.bz2

Hierna zul je je wachtwoord in moeten voeren.
Als het goed is, heb je nu een System Preferences met het nieuwe icoontje (niet meer dat witte schakelaartje) en zullen de vensters de juiste grootte zijn.

Succes!
Frank

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als dit onderdeel niet goed is geïnstalleerd ga je je afvragen of er niet meerdere dingen kapot zijn. Is het niet handiger om heel Leopard opnieuw en dan schoon te installeren?

🌞🍃

• djhartman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik zou toch adviseren om de installatie nog een keer uit te voeren in dat geval. Gewoon nog een keer upgraden, of je doet een archive & install nu ofzo. Als er één ding mis gaat, dan kunnen er meer dingen mis zijn gegaan, waar je pas veel later problemen mee kan krijgen. Nu nog een keer installeren is altijd makkelijker dan het na de eerste OS update te moeten doen.

• -elw00d
orillion schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:55:
[...]

Ik heb hem even ingepakt voor je, je kunt hem zo "installeren":

Download hem eerst: http://lassie.no-ip.org/~...20Preferences.app.tar.bz2
Start Terminal.app
Type het volgende:
code:
1
cd /Applications/ && sudo tar -xjpf /Users/<jouwnaam>/Downloads/System\ Preferences.app.tar.bz2

Hierna zul je je wachtwoord in moeten voeren.
Als het goed is, heb je nu een System Preferences met het nieuwe icoontje (niet meer dat witte schakelaartje) en zullen de vensters de juiste grootte zijn.

Succes!
Frank
Bedankt voor je moeite! Het probleem is daarmee verholpen. _/-\o_

Maar het is inderdaad wel waar dat er meer problemen kunnen gaan optreden, dus ik zal binnekort als ik tijd heb toch ff een schone installatie doen. :*)
Pagina: 1