[XP] Spontane freeze?

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 21:25

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Net een nieuw systeem (2 maanden, specs zie signature), pc heeft nooit kuren vertoond en doet het op dit moment ook perfect...
maar wat is nou het probleem? Op sommige momenten krijg ik een spontane freeze waardoor ik dus moet resetten, pc reageerd nergens meer op en het geluid blijft hangen.. (geen blauw of zwart scherm, maar gewoon beeld wat ik als laatste zag). Ik speel geen spellen o.i.d. maar het gebeurd gewoon als ik bijvoorbeeld aan het surfen ben of een word document aan het typen ben.
Soms doet ie het uren achter elkaar goed en loopt het spontaan vast, soms loopt ie om de 10 min ineens vast.
Om het te testen heb ik een spel gespeeld, ging allemaal goed zonder vastlopers.

Er zit geen nieuwe hardware in de pc, er is niks geupdate o.i.d. (behalve adobe reader :p), het enigste verschil is dat ik de computer gister verhuisd heb naar een andere kamer wegens een verbouwing, ik heb er toen ook een draadloze adaptor ingedaan (USB) zodat ik kon blijven internetten.. ik vraag me af of het daar aan ligt want ik was er gisteravond rond 18:00 uur mee klaar en hij heeft het heel de avond perfect gedaan, problemen begonnen vanmiddag pas.
Apparaatbeheer geeft geen conflicten o.i.d. aan.

Wat kan dit nou zijn?

* Ik heb overigens WIN XP SP2*

[ Voor 3% gewijzigd door koekjah op 31-10-2007 22:46 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En zonder dat draadloze ding? Ik weet nog wel dat USB dingen vage crashes veroorzaakten op oude Via bordjes, maar ik dacht dat die tijd al achter ons lag. Specs posten in het topic is wel handig, sigs kunnen uitstaan of veranderen, dus dan is het vrij lastig om te weten waarover je het hebt.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens door, zodat je op die manier kunt uitsluiten welke hardware het probleem veroorzaakt, uiteraard nadat je de software hebt uigesloten (dus start ook eens op met een livelinuxdistro en kijk of hij daar ook hangt).

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:47:
En zonder dat draadloze ding? Ik weet nog wel dat USB dingen vage crashes veroorzaakten op oude Via bordjes, maar ik dacht dat die tijd al achter ons lag. Specs posten in het topic is wel handig, sigs kunnen uitstaan of veranderen, dus dan is het vrij lastig om te weten waarover je het hebt.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens door, zodat je op die manier kunt uitsluiten welke hardware het probleem veroorzaakt, uiteraard nadat je de software hebt uigesloten (dus start ook eens op met een livelinuxdistro en kijk of hij daar ook hangt).
Het probleem is dat het 10 min kan duren eer ik blijf hangen, maar ook 10 uur.. dan kan ik dus als een zoutzak uren gaan wachten :p

SPECS: ASUS PB5 socket 775 - Intel Duo core 2mb cache - Asus EAX1650 Pro 250 mb - 1024 mb DDR2 - Samsung S-ATA 400 gb

<edit> Is het niet mogelijk dmv iets zoals 'minidump' het probleem van het hangen te achterhalen? of is dat alleen mogelijk bij het welbekende 'blauwe scherm' </edit>

[ Voor 8% gewijzigd door koekjah op 31-10-2007 22:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

koekjah schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:49:
[...]

Het probleem is dat het 10 min kan duren eer ik blijf hangen, maar ook 10 uur.. dan kan ik dus als een zoutzak uren gaan wachten :p

SPECS: ASUS PB5 socket 775 - Intel Duo core 2mb cache - Asus EAX1650 Pro 250 mb - 1024 mb DDR2 - Samsung S-ATA 400 gb
Tja, dat is het lastige. Ik ken het probleem (ooit een P4C800 bordje van Dark Blue gekregen, zij kreeg hem niet stabiel, ik heb hem hier 36 uur op 100% cpu belasting laten lopen zonder een probleem. Ik bouw hem in in de pc van m'n moeder, zonder aanwijsbare reden viel het ding weer uit, heeft me ook tijden gekost voordat ik daar een patroon in kon vinden en uiteindelijk bleek het mobo zoals bijna alles uit de Asus P4 serie wat ik hier heb gewoon brak).

Kort gezegd, het enige is troubleshooten en hardware uitsluiten, want hardware doet soms heel vaag en als ik een antwoord voor je had dan had je het uiteraard gekregen, maar er is helaas niet een 100% antwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2007 22:54 ]

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Lijkt me niet aan de hardware liggen, hardware is net nieuw (2 maanden) werkt allemaal als een zonnetje en de problemen zijn er pas sinds vandaag, er is niks veranderd aan de hardware en/of drivers..

Like i said, is het probleem niet te achterhalen dmv de minidump?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
schop >:)

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
nog een schop?
Zal toch wel iemand zijn......

Pagina: 1