Iemand ervaringen met Icidu

Pagina: 1
Acties:
  • 4.265 views sinds 30-01-2008

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:17
ik heb een switchje nodig, zo goedkoop mogelijk ( mensen waar die voor is hebben het niet zo heel breed ) en ik zat te surfen, en kwam wat spul tegen van icudu, voor erg leuke prijsjes.

heeft er iemand ervaringen met netwerk apparatuur van dit merk, of mischien met andere soort spullen ?
de website van de fabrikant word ik niet al te veel wijzer van iig.
www.icidu.com

Jeroen

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58
Wij verkopen het in de winkel, is prima spul voor huis- tuin en keukengebruik. Nooit klachten over gehad eigenljik.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Is idd simpel spul, leuk geprijsd.

Uitval heb ik ook weinig last van, alleen de muisjes heb ik wel wat problemen mee gehad (wireless notebook dingen).

Icidu is overigens Digiconnect. Maar volgens mij zijn hun netwerkproducten pas sinds de doorvoering van de merknaam Icidu. Behalve wireless spul heb ik niet eerder Icidu netwerksppul gehad.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb zojuist een wireless routertje van Icidu in Mycom-winkel in Eindhoven gehaald.
Type is: ICIDU Wireless Router 11G (NI-707502).

Dit routertje kost slechts 25 euro!
Ik dacht: laat ik eens kijken wat het is en mn mede-tweakers in mijn ervaringen delen.

Afbeeldingslocatie: http://www.benophetinternet.nl/tweak/icidu.jpg

Ik wilde eigenlijk een Netgear router kopen, maar die was niet op voorraad.
Met de belofte dat ik deze Icidu terug mag brengen als ik niet tevreden ben, heb ik m op de bijrijdersstoel gedumpt om m daarna thuis een plekje te geven op de plaats waar voorheen een Zyxel ADSL-modem met router en wifi stond.
Mn ISP wijzigt deze maand naar UPC.

De installatie van de Icidu router was supersimpel, werkte meteen zonder enige configuratie (plug and play)!
Ik heb een bedraad netwerk, maar gebruik ook wel eens mn werk-laptop thuis via wifi.

Omdat ik het merk nog niet ken heb ik in de router het wireless gedeelte even uitgezet om geen risico's te nemen. Dit test ik later wel met mn eigen SSID en WPA2 key.

Instellingen zijn uiterst gemakkelijk; een gedrukte quick-start handleiding is aanwezig, en een uitgebreide duidelijke handleiding op cdrom.

Ik kon gemakkelijk het IP adres van de router naar believen aanpassen - ik heb m gelijk gemaakt aan die van mn Zyxel. Dit wilde ik graag om enkele functionaliteiten in mn thuis-netwerk te laten zoals ze zijn.

Daarna heb ik elk van mn PC's een vast IP adres gegeven.
Met mn Zyxel lukte me dit alleen met de static-DHCP opties in de modem, omdat ik het daarmee niet voor elkaar kreeg de IP adressen op elke PC vast te zetten.
Bij de Icidu is me dit wel gelukt: ik heb de PC's in huis gewoon een vast IP adres gegeven.
Nadeel is natuurlijk dat ik dan ook steeds de DNS-servers moest opgeven, maar voor een enigszins ervaren tweaker geen probleem natuurlijk...

Overigens heb ik de DHCP-range van de Icidu-router ook zonder problemen kunnen uitbreiden.
Standaard staat ie van 192.168.1.100 tot 192.168.1.200 ingesteld, maar omdat ik mn bestaande IP adressen in huis wilde blijven gebruiken, heb ik deze range uitgebreid van .1 tot .253.

Port-forwarding was geen enkel probleem.

Alles lijkt prima te werken, maar een duurtest zal de betrouwbaarheid bepalen.

Ik ben vooral benieuwd naar de warmte-ontwikkeling (mn Zyxel werd erg heet), en of de router stabiel is.

Voor 25 euro mag je niet klagen met zo'n kastje!!

[ Voor 18% gewijzigd door ByteDelight op 20-06-2008 14:17 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 14:40

EMP

Krulloos!

Heb er een bluetooth dongeltje en een card-reader van.

Werkt prima, het doet het gewoon, het zijn echter ook simpele dingetjes. Complexere hardware koop ik wel van een bekender merk (voor bijvoorbeeld een fatsoenlijke webinterface en meer mogelijkheden).

Beide Icidu apparaatjes werken trouwens vlekkeloos onder linux, iets wat ik ook als positief beschouw. (Windows geen idee ;)).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Heb een 7.1 soundcard van Icidu, prima ding.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een beetje het zelfde idee als Sweex-apparatuur: goedkoop, matig tot redelijke kwaliteit.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:43
Ik heb een ICIDU Wireless Router 11G (NI-707502) en ben m'n inloggegevens kwijt. Nou resetten dus. Mooi niet! Heb al alles geprobeerd:
- met stroom erop knopje (eindeloos) ingedrukt
- stroom eraf knopje ingedrukt
- combinatie van beiden
- een dag van de stroom

Is dit het nadeel van cheap ass producten?
Of doe ik iets gigantisch fout?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 22:04
RTFM?

edit: Heb even voor je gezocht naar een manual, maar kon hem niet vinden. Zou het kunnen dat je het verkeerde default password probeert? Weet je zeker dat de reset gelukt of mislukt is?

[ Voor 170% gewijzigd door HenkEisDS op 20-04-2010 21:57 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Yup, geen handleiding te vinden. Waarschijnlijk is deze wel ooit mee geleverd op papier of CD in de verpakking. Bij gebrek aan deze lijkt het mij het handigst als je contact met ICIDU opneemt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:55
Een oud topic openen én over een ander onderwerp beginnen zien we niet zo graag.
O ja... 2 tellen google: http://www.dch.nl/dlfiles/Icidu-router.pdf
username: admin, password: password

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.