Toon posts:

Vreem DVD brandprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kamp momenteel met een heel raar DVD brandprobleem. Als ik de eerste keer brand is er niks aan de hand , de dvd wordt dan gewoon op 12X gebrand (zoals ik dat ingesteld heb) brand ik daarna echter nog een DVD dan gaat mijn brand snelheidheid niet hoger dan 4x en heb ik ook afspeel problemen op mijn standalone dvd speler ( ik heb het hier over branden van films).

Als ik mijn systeen opnieuw opstart kan ik gewoon weer 12x branden en zijn er ook geen afspeel problemen, bij de 2e gaat echter dan weer mis.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

Brander(s) onder apparaatbeheer verwijderd zodat ze opnieuw dor het OS geïnstalleerd worden bij herstart

Nieuwste firmware er op gezet (tevens downgrades gerpobeerd)

DMA settings gechecked ( staan goed)

DVD's met verschillende mediacodes geprobeerd (allemaal hetzelfde probleem, zelfs de tayo yuden's geven hetzelfde probleem)

Andere branders geprobeerd ( allemaal geven ze bovenstaand probleem)

Clean install van Vista (ook dan blijft het probleem)

Verschillende brandprogs (en nee niet allemaal teglijk geinstalleerd)

Andere IDE poort

Ik brand onder Vista Ultimate 32 bits, AMD64 3000+ , 2 GB geheugen ..het zijn vnl .img's die ik brand, meestal met imgburn maar zoals ik al zei ook al andere progs geprobeerd ..Huidige brander samsung SH-S182M firmware SB05 (2 maand oud) echter ook al andere branders geprobeerd waaronder plextor en nec .. Huidige mediacode van de dvd's yuden-t003

Iemand een idee waar bovenstaand probleem door veroorzaakt wordt ??

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Vreemd probleem, lijkt haast een defecte brander, maar dat klopt dan niet met het verhaald dat je al verschillende branders geprobeert hebt.
Wellicht een defecte device driver die iedere keer geinstalleerd wordt? (doordat de Vista CD minder legaal is b.v.?)
Werkte dit onder XP wel?
Ik weet dat er onder Vista een ingebouwde brander 'service' oid is, hiermee kan je vanuit de verkenner branden volgens mij. Wellicht kun je die nog uitschakelen.

Hier vind ik iets over een 'JMD Micron driver' die meegeinstalleerd vanaf de CD die geleverd wordt bij Asus mobo's:
http://www.vistainfo.nl/o...unc,view/id,2633/catid,4/

Hier vind ik een 'oplossing' van Microsoft (Komt er op neer dat je Imapi.exe moet killen via taakbeheer):
http://windowshelp.micros...-8bb9dfd1458a1043.mspx#EI

Zijn trouwens wel ERG veel problemen over branders te vinden i.c.m. met Vista, volgens mij dus echt een Vista probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door hellbringer op 01-11-2007 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het imapi verhaal gaat voor mij niet op, is alleen als je brander niet herkend wordt en je de eigen brandengine van Vista gebruikt. De brandengine is nu ook alleen maar een proces en geen service meer zoals in XP.

Heb een compleet legale versie van Vista dus dat zal het ook niet zijn...Wel weer iets heel raars meegemaakt zonet: branden ging zowaar 3x achterelkaar goed op 12x, had toen echter geen enkel ander progje openstaan. Bij de 4e dvd die ik aan het branden was startte ik FTD op en .. pats in 1x naar een brandspeed van 4x en weer afspeelfouten ..

Kan toch niet zo zijn dat ik helemaal niks anders kan doen dan branden?? Gezien mijn specs (ook al is het niet het neiuwste van het nieuwste) zou ik toch rustig moeten kunnen browsen of zoiets als ftd openen terwijl ik aan het branden ben ? Tijdens het branden is mijn processor belasting iets van 70% en mijn geheugen belasting ongev 60%

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Tijdens het branden is mijn processor belasting iets van 70% en mijn geheugen belasting ongev 60%
Dat is wel erg hoog volgens mij, als ik zelf een beetje aan het branden ben (@ 3200+) heb ik maar +-20% belasting op mn cpu, geheugen zou helemaal geen issue moeten zijn gezien de 2GB geheugen.

Je hebt ook Nero gebruikt om te branden? Want ik geloof dat die 1 van eerste brand programma's was die Vista ondersteuning had.
AMD64 3000+ is een dualcore toch? Ik weet dat er voor XP en 2003 een driver is die veel problemen kan oplossen, maar ik kan geen Vista driver op de site van AMD vinden:
http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html