Thuis server

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 14:28
( Srry als dit niet in het goede subforum staat wist niet waar het heen moest )
Ik zou graag een aantal dingen weten over servers
Heb hier nog een paar oude pc'tjes waar ik graag nog iets mee zou gaan aanvangen
Ik zou graag eens weten of je met een thuis server je eigen website kan online zetten en op het adres naar keuze ( bvb www.blabla.be ) en met welke software .
En of dat zou werken met een switch ( dlink type weet ik niet moet nog de kast verplaatsen daarvoor )
En zou dit veel verbruiken van internet verkeer ?( woon in belgie dus nog met limiet :( )
En zou een zwaare pc er voor nodig zijn om dit te draaien ? ( heb een celeron 466mhz een P3 1000mhz en een athlon XP 2200+)
Alvast bedankt ;)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ga eens kijken bij http://www.clarkconnect.com Hiermee kan je heel makkelijk zelf een servertje opzetten. Als je ook nog je eigen internetadres wilt dan moet je deze aanvragen bij een domeinprovider en deze laten verwijzen naar je server.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
- Je kan dit prima thuis opzetten op een oude pc !
- Of het veel dataverkeer eet ligt aan de pagina die je op wilt zetten,maar een normale pagina zonder downloads moet zeker kunnen, of je site moet zo populair zijn.

Over de software moet je zelf maar het één en ander op zoeken (linux/MS)

Verwijderd

Ik zou je eens wat verder verdiepen in dit soort zaken, ik zie dat je kennis nog erg basic is.

Het meeste leer je gewoon door het simpelweg te doen :) Gooi een bak neer, zoek uit wat voor software je wil gebruiken (ik raad je Linux in combinatie met apache, php, my/postgresql, samba, etc aan :) ) en vlammen ermee.

Een Cellie 466Mhz voldoet, maar ik zou in ieder geval minimaal gaan voor die P3. Als je die Athlon kan missen, zou ik die neerzetten :) .

En oh ja, Google is your friend!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 14:09
Ik zou graag eens weten of je met een thuis server je eigen website kan online zetten en op het adres naar keuze ( bvb www.blabla.be ) en met welke software .
Google maar eens. Als je geen geklooi wilt hebben om Apache + PHP + MySQL aan elkaar te schroeven kun je WAMPServer gebruiken voor een Windows platform (gebruik ik zelf, werkt super) of XAMP voor zowel Windows als Linux. Het beste kan ik je aanraden om Linux te gaan draaien op je webserver, omdat dit aanzienlijk minder systeem recources vraagt en wat sneller is. Bovendien is je security threat een stuk lager. Google maar gewoon wat info hierover, is zat over te vinden. Debian is in ieder geval veel gebruikt.
En of dat zou werken met een switch ( dlink type weet ik niet moet nog de kast verplaatsen daarvoor )
Je kan voor een thuisserver ook gewoon je router port-forwarden naar je interne adres van de server. Heb voor de rest geen verstand van switches, maar voor een simpele thuisserver is het vrij gemakkelijk te doen.
En zou dit veel verbruiken van internet verkeer ?( woon in belgie dus nog met limiet :( )
Ai, België. Tsja, dit ligt eraan hoeveel pagina's en content er aangevraagd wordt, dit kun je van te voren niet echt voorspellen. Misschien als je eerst hosting had genomen/gaat nemen en dan de traffic monitored dat je een goed beeld krijgt.
En zou een zwaare pc er voor nodig zijn om dit te draaien ? ( heb een celeron 466mhz een P3 1000mhz en een athlon XP 2200+)
Ligt ook weer aan hoeveel pagina's en content je moet verwerken. Als je niet al te veel traffic hebt, zal de Celeron/PIII wel voldoen, maar sneller is altijd beter ;)

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 14:28
Ok bedankt voor jullie reacties :)
Ik ga morgen eens progammas downloaden en wat mee spelen

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

En al gespeeld met verschillende programma's? Ben benieuwt naar je resultaten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een oude P2 of P3 kan al voldoende zijn voor een paar simpele pagina's met een beetje PHP.
Je kan niet zomaar "www.blabla.nl" aan je server koppelen. Die naam zal je eerst moeten registreren bij een hosting provider. Daar na kan je het domein koppelen aan je server. Daar heb je wel een vast IP voor nodig (A record verwijzing), of een statische DNS naam (CNAME record verwijzing).

Ik heb een tijdje een webserver gedraait op een overgeklokte Pentium 150Mhz met 64MB RAM...
Niet supersnel,maar voor een enkele user die PHP, GDLib en database bewerkingen gebruikt wel bruikbaar. (ja dat is best zwaar, dat GDLib)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1