Irritant inconsequent probleem met stabiliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Sorry dat ik meteen hard van stapel loop, maar het is nogal een lang verhaal,

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuwe computer voor mijzelf gekocht om in princiepe van alles op te doen, van Word tot Gamen en van Gamen tot Encoding. Ik kwam toen ook al hier, omdat mijn moederbord en geheugen zo brak als ik weet niet wat waren. Ik uitte hier toen ook mijn frustratie over, omdat het spul allemaal splinternieuw was. Na 2 P5B-E Plus moederborden te hebben teruggestuurd heb ik vervolgens besloten om maar van een Asus moederbord af te zien en een eVGA nForce 680i aan te schaffen. Na alles netjes weer aangesloten te hebben draaide mijn pc al langere tijd goed. Ik praat hier over een maand of 3 geleden. Nette overclock gemaakt en alles was volgens Orthos en Memtest allemaal in orde na beide een uurtje of 20 te hebben laten gedraaid. Ik besloot Windows XP Professional x64 te installeren. Na wat gegamed te hebben kreeg ik een BSOD waarin stond dat mijn nVidia driver in een oneindige lus was blijven hangen. Ik gelijk zo pissig als ik weet niet wat, want het was een schone installatie en, omdat ik die pc net een half uur geleden had laten stoppen met Orthos. Ik dacht, nou toe maar, even nieuwe drivers downloaden. Probleem opgelost.

Een tijdje later, kan Windows opeens mijn DVD-Branders niet meer aanspreken en ook virtuele stations zijn niet meer bereikbaar. Ook verschijnt er plotseling een B: diskette station wat een 5,25" icoontje had. En bij het opstarten van Windows kwam er telkens zoiets als "Shý♠ff,out". Zoals je ziet, allerlei vage tekens die mij al meteen zorgen baarde. Als ik op een toets drukte, startte windows wel gewoon normaal op (Verdr zat er geen diskette in het diskettestation). Ik dacht dat Windows gewoon weer eens in tripmodus was gegaan en dat een herinstallatie het probleem wel zou oplossen. Ja hoor, Windows XP Professional 32bit erop en voila! Probleem is weg. Omdat ik een overclock op dat moment overbodig vond ben ik meteen terug naar stock speed en voltage gegaan. Voor de zekerheid weer eens getest met zowel memtest als orthos en wederom geen fouten gevonden. Ik ga verder met Windows en ga weer beetje gamen, encoden etc. Niks abnormaals. Krijg opeens weer een probleem met een BSOD waarin wederom staat dat mijn drivers in een lus zijn blijven hangen. Omdat ik net geupgrade had naar nieuwe Forceware 163.71 drivers dacht ik dat die het probleem waren. Drivercleaner gedraaid en m'n oude vertrouwde 158-series drivers er weer op. En de BSOD problemen leken verleden tijd te zijn. Nou niet dus...

Crysis demo is uit! Wil ik natuurlijk meteen proberen al is het alleen maar voor de graphics. Fijn... loopt mijn PC weer vast met dezelfde BSOD. Ik vond dit op zijn zachtst gezegd... eigenaardig. Toch maar weer eens even Orthos draaien. En wat krijgen we nou? Na 8 minuuten begint hij al te piepen dat er iets niet lekker zit. Ik sta werkelijk perplex. Dan is hij stabiel en de volgende dag is hij nog niet eens een paar minuuten werkend te houden. Wtf is dit?

Dit is niet het enige probleem. Ik starte outlook express op om mijn mail te checken, doet hij het niet. Geen probleem, even opnieuw opstarten. Een lange piep met een soort van "hitch" erin en hij lijkt normaal op te starten (post code ledje gaat gewoon netjes op FF, floppy en hdd etc. gaan allemaal gewoon door), maar het beeld blijft pikzawrt en dat nog wel op een LCD scherm :+ . Na een paar resets doet hij het opeens zomaar weer.

Ik denk niet dat de BSOD stopcodes erg veel informatie geven. Ik denk dat ook dit moederbord de geest aan het geven is en dat het allemaal begonnen is met de FFD controller, want hij vind nu weer een 5,25" FDD en die heb ik niet eens, laat staan ooit gehad.

Beste mensen, ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer en ben het eerlijk gezegd een beetje zat. Mijn oude PC (P4, 7800GS+, 1,5GB) doet het stukken beter en ondanks dat ik hem nog steeds gebruik, hoop ik dat jullie kunnen begrijpen hoe frustrerend het is om telkens weer met zon probleem te zitten. Letten ze tegenwoordig niet meer op kwaliteit ofzo? :'(

Specs:
Thermaltake Thoughpower 650W
eVGA nForce 680i SLI (FDD controller of chipset kapot?)
Intel Core2Extreme X6800 @ 2.93GHz (Stock, C1E aan, TM1 TM2 aan, voltage = auto)
2GB Dual-channel kit (Timings handmatig ingesteld, memtest 20+ uur stable, stocktimings)
nVidia Geforce 8800GTX (Gainward, overclocked, maar artifact vrij en geeft verder geen problemen en verklaart niet de bovengenoemde problemen)

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Alles uit mijn kast gehaald en alles netjes 1 voor 1 opnieuw aangesloten - Geen effect
- CMOS reset - Geen effect
- Voltages van automatisch afgehaald en ze zelf ingesteld - Geen effect
- Ietsje meer voltage op bepaalde onderdelen - Geen effect
- Koeling gecontroleerd - CPU tijdens orthos 31 graden in Core Temp (nieuwste versie)
- Langsgeweest met de stofzuiger - Geen effect
- Informatie opgezocht met betrekking tot de BSODs - Geen effect, of geen verwante resultaten
- Computer naar de vuilstort brengen - Kan het niet over mijn hart *hoest* portomonnee verkrijgen

Wat denken jullie? Foute drivers? Moederbord wat gaar wordt? Ik ben iemand die als ik gefrustreerd raak iets het meestal met de dood bekoopt, zo zijn er laatst 3 muizen overleden, omdat zij niet wilde functioneren |:( en dit moederbord is heel dicht bij om hetzelfde te ondergaan, want ik heb geen 250 euro betaald voor een * modderbord wat niet fatsoenlijk werkt (hier ga ik vanuit)

PS: Ik heb de foutcodes van de BSOD's niet meer maar de laatse was iets met 0x000000EA, maar dit wordt bijna nooit in associatie gebracht met de oneindige lus, wel met thread_stuck in nog iets interessants. Overigens probeer ik er wat lacherig over te doen, maar het irriteer mij mateloos, kan wel spoegen... :r

Ik hoop dat jullie mij wat raad kunnen geven over dit mateloos irritante probleem.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

pfff... wat een verhaal...

tja, het heet niet voor niets windows, maar zo te zien heb je d'r genoeg verstand van om te weten dat er gewoon simpel weg geen simpele oplossing zal zijn voor het probleem dat je hebt. (er van uitgaande dat je nergens kortsluiting gemaakt hebt met de afstandsbusjes)

dan: heb je de temperaturen in de gaten gehouden (dat wil zeggen niet via een software programmaatje in windows...)? en voor de grap de overklok er al eens af gehaald (en de geheugen timings wat soepeler gezet). Het eerste wat je altijd doet normaliter... is de overklok er van af halen als het apparaat kuren begint te vertonen.

en misschien inderdaad wel foute drivers... het verstandigste is om vlak na een windows installatie in deze volgorde drivers te installeeren, met elke keer je pc opnieuw opstarten tussendoor: chipset, vga, pci-kaarten, usb apparaten, raid drivers. en daarna zo'n automatisch herstel punt te maken.

Je zou het windows log met je andere systeem kunnen openen. (in je snelle systeem met windowstoets+R eventvwr, in je oude systeem via een eventviewer, en dan het log bestandje opzoeken in de windows dir, het heet: C:\WINDOWS\system32\config\SysEvent.Evt (de rest van alle belanrijke bestanden (register e.d. staat ook in die folder)) en dan ff kijken wat er allemaal fout gaat, die eventvwr kan best veel vertellen over driverproblemen e.d.

ik neem ook aan dat je bsod guide al gehad hebt, daar staat namelijk in hoe je het automatisch opnieuw opstarten als je een bsod krijgt uit kunt zetten. Die BSOD ID's zijn ook informatief (soms...)

verder: NOOIT MET JE STOFZUIGER IN JE PC... dat veroorzaakt zoveel statische elektrischeteit dat je pc er zeker van naar de knoppen gaat. Een dure oplossing is een busje perslucht, en daarna je kamer stofzuigen :D.

Sommige mensen hebben gewoon altijd pech, we leven met je mee :D

succes!

-_-

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor je reactie, ik stel het op prijs. Nu zal ik jouw vragen even beantwoorden :)
tja, het heet niet voor niets windows, maar zo te zien heb je d'r genoeg verstand van om te weten dat er gewoon simpel weg geen simpele oplossing zal zijn voor het probleem dat je hebt. (er van uitgaande dat je nergens kortsluiting gemaakt hebt met de afstandsbusjes)
Ja kortsluiting kan ik bijna uitsluiten aangezien dit moederbord ongeveer een maandje of 4 draait. Bovendien heb ik deze afstandbusjes met een speciale shroevendraaier stevig vastgedraaid.
dan: heb je de temperaturen in de gaten gehouden (dat wil zeggen niet via een software programmaatje in windows...)? en voor de grap de overklok er al eens af gehaald (en de geheugen timings wat soepeler gezet). Het eerste wat je altijd doet normaliter... is de overklok er van af halen als het apparaat kuren begint te vertonen.
Ja ik heb dit met behulp van Core Temp gedaan voor mijn CPU. Ook in de BIOS is de temperatuur ongeveer hetzelfde als Core Temp. En die komt stressed niet boven de 31 uit. Mijn computeronderdelen zijn niet geoverclocked m.u.v. mijn videokaart (BIOS Overclock), toch is de boel niet Orthos Prime stable (zoals al eerder gezegd, na 8 minuuten kapt hij er mee). Ik had mijn overclock er al een lange tijd af liggen (ongeveer een maand of 3).
en misschien inderdaad wel foute drivers... het verstandigste is om vlak na een windows installatie in deze volgorde drivers te installeeren, met elke keer je pc opnieuw opstarten tussendoor: chipset, vga, pci-kaarten, usb apparaten, raid drivers. en daarna zo'n automatisch herstel punt te maken.

Je zou het windows log met je andere systeem kunnen openen. (in je snelle systeem met windowstoets+R eventvwr, in je oude systeem via een eventviewer, en dan het log bestandje opzoeken in de windows dir, het heet: C:\WINDOWS\system32\config\SysEvent.Evt (de rest van alle belanrijke bestanden (register e.d. staat ook in die folder)) en dan ff kijken wat er allemaal fout gaat, die eventvwr kan best veel vertellen over driverproblemen e.d.
Ik denk dat ik een software probleem zojuist heb uitgesloten, als je verder leest ga ik in details :'(
ik neem ook aan dat je bsod guide al gehad hebt, daar staat namelijk in hoe je het automatisch opnieuw opstarten als je een bsod krijgt uit kunt zetten. Die BSOD ID's zijn ook informatief (soms...)
Hier is de laatse BSOD:
De driver is in een oneindige lus blijven hangen en is mogelijk veroorzaakt door nv4_disp.dll.
0x000000EA 0x88434420 0xBACE3CBD 0x00000001
verder: NOOIT MET JE STOFZUIGER IN JE PC... dat veroorzaakt zoveel statische elektrischeteit dat je pc er zeker van naar de knoppen gaat. Een dure oplossing is een busje perslucht, en daarna je kamer stofzuigen .
Niet in de pc zelf natuurlijk, maar de buitenkant. Door de buitenkant schoon te houden wordt er geen stof naar binnen geblazen. En er is ook volgens mijn oog geen stof te zien, niet noemenswaardig veel in ieder geval.

===

Nu zal ik even in detail treden van wat er nu vandaag weer is gebeurt. Ik wilde mijn pc aanzetten en ik krijg nu helemaal geen beeld meer. Hij blijft hangen op postcode 26 of 29.

26 = Clock Gen Init onboard clock generator and sensor
29 = CPU Speed detect Chipset programming and CPU Speed detect

Als hij op 26 blijft hangen start hij wel door, maar blijft het beeld zwart. Bij 29 blijft hij wel gewoon hangen. Ik denk dat mijn chipset een beetje gaar is (2de FDD in windows, DVD-Brander soms niet benaderbaar, onstabiel in orthos op stockspeeds, BSODs etc.)

Ik heb het helemaal gehad met die rotzooi |:(
Sommige mensen hebben gewoon altijd pech, we leven met je mee

succes!
Bedankt, ik geloof niet dat ik altijd pech heb, maar deze pc mag mij niet en aangezien deze nu niet bereikbaar is voor commentaar (event viewer) begin ik het zo langzamerhand wel te geloven ja :z

Ik denk erover om het moederbord terug te sturen (RMA) en vervolgens maar gewoon de losse goedwerkende onderdelen te verkopen en van dat geld een nieuwe pc kopen.

Hebben jullie nog ideeen?

EDIT1: SORRY! klikte per ongeluk op verstuur bericht!!
EDIT2: Opgelost :)
EDIT3: Linkjes van 2 oude threads toegevoegd

MOBO is gaar? <-- oude p5b-e plus probleem
[XP x64]Verschillende BSODs, oorzaak gfxdriver?* <-- BSOD probleem

[ Voor 53% gewijzigd door wjjkoevoets op 01-11-2007 21:22 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Even een update:

Ik had de stroom van mijn pc afgehaald en even in mijn pc gekeken of alles nog wel lekker zat, niks bijzonders te merken. Stroom er terug op, en ja hoor, hij doet het weer. Vreemd denk ik. Gelijk in Windows Orthos opgestart om te kijken wat die ging doen. Begon al na een tijdje te piepen. Dus ik het voltage van m'n cpu in de BIOS omhoog geschroeft naar 1.35v. En nu draait ie 17 uur stabiel.

Nu denk ik dat v1.35 een stuk boven stock voltage ligt en ik kan het standaard voltage van een X6800 niet vinden (staat geloof ik ook niet op de doos), want daar iwl ik hem graag op zetten

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Standaard loopt dat ding geloof ik op 1.3525V, oftewel de 1.35V die je nu hebt ingesteld.
Kan dus best zijn dat hij gewoon niet voldoende sap kreeg.

Welke power connectors heb je op het moederbord zitten? Want de Extreme Editions en de Quadcores vinden het vaak wel lekker als je in plaats van een standaard 4 pins P4 stekken (12V lijnen) een luxe 8 pins P4 stekker op het bord gedrukt hebt zitten.
Ze werken ook met een normale 4 pins P4 stekker, maar dat kan het voorkomen dat ze wat minder stabiel zijn, zoals in jouw geval.

Overigens, je kunt de specs van je processor niet vinden? Ben je al bij Intel langs geweest?
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9S5
VID Voltage Range: 0.85V – 1.5V
:)

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 03-11-2007 13:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Powerconnector is een 8pins dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Bedankt voor het juiste voltage, orthos loopt ie nu weer vrolijk 22 uurtjes stabiel, toen heb ik hem stopgezet :P

Maar ik krijg nog steeds bsods, dat mn nvidia driver in een lus is blijven hangen. Was beetje oblivion aant doen, begint hij meteen in tripmodus te gaan. Wederom 0x000000AE. Google laat alleen iets van "device_thread_nog_iets" zien, maar dat is bij niet het geval.

Om driverprobleem uit te sluiten, netjes met drivercleaner alle drivers verwijderd en 158 drivers en 163 en 169 drivers geprobeert, Probleem gaat niet weg :(

EDIT: Gebeurd ook in Crysis, oudere spellen bijna nooit (miss omdat die de boel niet eens zo erg belasten).

[ Voor 8% gewijzigd door wjjkoevoets op 03-11-2007 15:38 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:06
Heb je in je bios al eens een reset to safe defaults gedaan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ja CMOS reset, helpt niet.

Ik denk dat dit spul gewoon niet met elkaar wil :(

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

maybe your barking up the wrong tree ?
is je videokaart niet misschien ook daadwerkelijk de boosdoener ?

[ Voor 34% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-11-2007 23:30 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Perhaps, Ik zal straks wel eens even de oude BIOS er terug op flashen en kijken wat hij dan doet.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Goed een heel verhaal, ik moet idd zeggen dat de eVGA 680i een hardnekkig kreng is om onder controle te houden.

Eerst even op je BSOD foutcode, ene keer zeg je 0x0..00EA, en bericht later AE. Anyways, ik neem aan dat je EA bedoeld. Ik heb onlangs de nieuwste beta drivers geinstalleerd en die werken bij mij ronduit bagger, ik krijg ook BSOD's en FSX schijnt er op bepaalde momenten geen zin meer in te hebben (geluid loop en na verloop van tijd BSOD met de volgende foutcode: 0x000000EA (0x89D78750, 0x899156E0, 0xBACEBC, 0x000000001) NV4_DISP - ik vind hem verdacht veel op die van jouw lijken). Nu moet ik wel zeggen dat ik toen SLI had enabled en sinds ik dat uit heb gezet lijken de beta drivers z'n werk te doen, maargoed zonde SLI dus ik download wel ouwere drivers wel weer.

Om even weer terug te komen op je probleem, zet eens die TM1 TM2 C1E etc uit, ik merk dat m'n moederbord (ook een 680i SLI, A1 variant) een week of 2 geleden ineens door heeft hoe die zooi werkt en dat ie enorm met m'n voltage loopt te trottlen (afhankelijk van de CPU usage). Zo loopt m'n Q6600 -idle- en -stock- op 0.9volt volgens CPUz, met een beetje pc gebruik (surfen etc) loopt hij constant te schommelen tussen 0.9 en 1.1, want mij verontrustte. Ik had dit overigens nieteens in de gaten totdat ik een mooie BSOD kreeg tijdens Photoshop. Wellicht speelt dit nu bij jouw pc ook een rol en ik zou dat even controleren. Daarbij geeft dit overal grote stabiliteitsproblemen want ik kreeg laatst ook een BSOD tijdens het afsluiten met TM1/TM2 etc. aan 8)7.

Tenslotte zou ik nog even het voedingskabeltje voor je VGA controleren, in de PC van m'n pa zit een mooie 8800GTS en heb daar ook problemen mee gehad (crashes e.d.) omdat het (bijgeleverde) voedingskabeltje brak was. Ik weet niet of je 7800GS AGP of PCIe is, of dat je een ander PCIe kaartje hebt, maar ik zou eens proberen om een ander kaartje in je systeem te stoppen en kijken of de problemen blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door EyeWitness op 04-11-2007 13:16 ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ik heb een 8800GTX, geen 7800GS+, die zit in mn oude pc ;) Bovendien zit er geen apart voedingskabeltje tussen, gewoon direct vanuit de voeding in de kaart.

Overigens, TM1 en TM2 staan uit, ook enhanced halt state.

BSOD was EA

Heb mn orginele BIOS teruggeflashed van mijn GFX kaart en hij lijkt al weer een stuk stabieler te draaien (nog geen BSOD gehad). Bedankt voor de tip!

Maar ik heb nu nog steeds het probleem met mijn Diskettestation controller. Die vind nog steeds een 5,35" diskettestation wat er helemaal niet is en dit vind ik ontzettend vervelend en ik heb af en toe nog steeds last van het schijffout probleem wat in mijn eerste post staat. Ik denk nog steeds dat mn chipset niet 100% is.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
kickje

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
EyeWitness vroeg zich af of je 7800GS+ in je oude PC een PCI-E is, want dan zou je hiermee kunnen testen of het je 8800GTX is..

Wat mij vreemd lijkt is dat dit je derde mobo met problemen is (je 680i met de diskettestation controller). Dan begin ik andere onderdelen (VGA-kaart, voeding etc) te verdenken als bron van alle problemen. Dat uiteindelijk je mobo stuk gaat is dan een gevolg, geen oorzaak (maar wel veer oorzaak van je instabiliteit.. :x ?).

Ik ga eerst pitten!

Verwijderd

vervang je harddisk eens....

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:44
Ik ken een soortgelijk probleem, maar niet op een GeForce 8xxx. De nv4_disp.dll error is namelijk ERG voorkomend. Met name bij GeForce 6xxx kaarten. Deze BSOD's zijn puur de reden voor mij geweest om over te stappen op een nieuw moederbord + videokaart, zo gek werd ik namelijk van. De GeForce 6xxx zijn namelijk erg gevoelig hiervoor, mijn 6600GT had het, de 6150 Go van m'n vriendin d'r laptop heeft het ook. Vriend van me met een 6150 Go videokaart heeft hetzelfde. Op Google nagezocht, in 9 van de 10 gevallen blijkt deze driver loop (nv4_disp.dll) voor te komen bij GeForce 6xxx kaarten. Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw videokaart opnieuw bij een bad batch heeft gezeten. Kun je anders een andere videokaart proberen? Ik ben heel erg pro Nvidia maar uit eigen ervaring heb ik geleerd dat er soms ook verschrikkelijke drama modellen tussen zitten.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
EyeWitness vroeg zich af of je 7800GS+ in je oude PC een PCI-E is, want dan zou je hiermee kunnen testen of het je 8800GTX is..

Wat mij vreemd lijkt is dat dit je derde mobo met problemen is (je 680i met de diskettestation controller). Dan begin ik andere onderdelen (VGA-kaart, voeding etc) te verdenken als bron van alle problemen. Dat uiteindelijk je mobo stuk gaat is dan een gevolg, geen oorzaak (maar wel veer oorzaak van je instabiliteit.. :x ?).

Ik ga eerst pitten!
Ah nu begrijp ik waarom hij het vroeg.

Overigens denk ik niet dat mijn videokaart het veroorzaakt. Het eerste moederbord waar hij op zat was de p5b-e plus en toen was hij nog niet overclocked. Dat moederbord s overleden tijdens memtest (mijn geheugen bleek brak te zijn). Dit heb ik toen ge RMA'd. De tweede is nooit overleden, maar irriteerde mij simpelweg, omdat als je iets veranderde in de BIOS hij niet wilde booten, tenzij je de stroom eraf haalde (was ook het geval met de eerste P5B). Ik heb toen een mailtje naar Alternate gestuurd en gevraagt of ik geen ander moederbord kon kopen. Zodoende kom ik aan een 680i SLI.

Heb er eigenlijk nooit serieuze problemen mee gehad, vergeleken met die ASUS bordjes is het een dag en nacht verschil.

Thermaltake Thoughpower 650W, lijkt me een redelijke voeding en ik betwijfel of nu juist mijn voeding er voor zorgt dat mij FDDcontroller in tripmodus gaat. Dan verwacht ik eerder crashes en sudden reboots dan een FDDcontroller die niet meer lekker werkt.

Geheugen lijkt me ook niet, want dat draait gewoon 20+ uur memtest stabiel.

Overigens krijg ik nu geen BSODs meer, dus lijkt hij stabiel, m.u.v de FDDcontroller
vervang je harddisk eens....
Uhm, kun je daar een reden voor geven? Wat heeft dat met een FDDcontroler te maken. Zijn allemaal SATA schijven. En BSODs heb ik niet meer dus de schijven zullen het probleem wel niet zijn.
Ik ken een soortgelijk probleem, maar niet op een GeForce 8xxx. De nv4_disp.dll error is namelijk ERG voorkomend. Met name bij GeForce 6xxx kaarten. Deze BSOD's zijn puur de reden voor mij geweest om over te stappen op een nieuw moederbord + videokaart, zo gek werd ik namelijk van. De GeForce 6xxx zijn namelijk erg gevoelig hiervoor, mijn 6600GT had het, de 6150 Go van m'n vriendin d'r laptop heeft het ook. Vriend van me met een 6150 Go videokaart heeft hetzelfde. Op Google nagezocht, in 9 van de 10 gevallen blijkt deze driver loop (nv4_disp.dll) voor te komen bij GeForce 6xxx kaarten. Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw videokaart opnieuw bij een bad batch heeft gezeten. Kun je anders een andere videokaart proberen? Ik ben heel erg pro Nvidia maar uit eigen ervaring heb ik geleerd dat er soms ook verschrikkelijke drama modellen tussen zitten.
Probleem met videokaart is nu opgelost, toch bedankt.

Overigens mensen, bedankt voor de reacties tot nu toe. _/-\o_

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
EDIT: Helemaal geen popups, directe link naar het bestand ipv imageshacks irritante popup php script

Kickje, dit is de kwal in kwestie:
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/5849/wtffloppyyj1.th.jpg

A = Normale floppy
B = Externe TEAC USB floppy (als ik die eraf haal blijft H er gewoon bij, dus dit ding is het probleem niet lijkt me)
H = irritante kwal floppy

Ik heb al meerdere malen geprobeerd hem te deinstalleren via apparaatbeheer, maar hij komt na een reboot meteen terug. Ik schakel hem altijd uit, maar het feit dat ie hem vind is voor mij al genoeg reden om hem te gaan haten... Ik heb helemaal geen 5,25'' floppy drive!

[ Voor 7% gewijzigd door wjjkoevoets op 11-11-2007 12:00 ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
kickje

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb geen oplossing maar wel een vraag. :)
Verdwijnt station H als je je floppy drive dissabled in de bios of verdwijnt hij wanneer je opstart zonder de externe usb floppy?

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

misschien is het idee om alle troep te verkopen, en vervolgens een pc aan te schaffen van een degelijk merk. dan weet je zeker dat alles werkt, maandenlang liggen rotzooien is alleen slecht voor je humeur imo.

Verwijderd

Ik zie nergens in je verhaal, dat je je mobo bios ook goed hebt ingesteld, voor die floppy spul.
Of je Floppy drive is verrot zodat je bios meent dat er een 720Kb inplaats va 1,44Kb floppy drive in zit.
Dit geintje heb ik zelf een keer gehad.
Een nieuw floppy drive met nieuwe kabel en het probleem was bij mij weg.
Test eens zonder floppy en kabel.
Ook in de bios, dit in schakelen.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ik heb geen oplossing maar wel een vraag.
Verdwijnt station H als je je floppy drive dissabled in de bios of verdwijnt hij wanneer je opstart zonder de externe usb floppy?
Zal ik eens moeten proberen, maar is wel vreemd dat hij dit doet, want op mijn cheap ass dell laptop is dit probleem er niet, ook mijn ouwe pc heeft did probleem niet.
misschien is het idee om alle troep te verkopen, en vervolgens een pc aan te schaffen van een degelijk merk. dan weet je zeker dat alles werkt, maandenlang liggen rotzooien is alleen slecht voor je humeur imo.
Degelijk merk? Ja ik zal een HPtje kopen, athlon64je erin met radeon x200 :) Sorry maar vind dit een beetje een onzinnige reactie.
Ik zie nergens in je verhaal, dat je je mobo bios ook goed hebt ingesteld, voor die floppy spul.
Of je Floppy drive is verrot zodat je bios meent dat er een 720Kb inplaats va 1,44Kb floppy drive in zit.
Dit geintje heb ik zelf een keer gehad.
Een nieuw floppy drive met nieuwe kabel en het probleem was bij mij weg.
Test eens zonder floppy en kabel.
Ook in de bios, dit in schakelen.
Er komt een derde bij die helemaal niet bestaat, mijn huidige werken gewoon normaal. Ik kan wel eens een andere kabel proberen en wat te rotzooien in de BIOS.

Bedankt voor jullie reacties, ik houd jullie op de hoogte

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Beste mensen,

bedankt voor jullie tips, ik heb zojuist een ander floppy kabeltje geprobeerd en het probleem lijkt daarmee opgelost. Mij dank is enorm.

Draait nu weer super :D

Pagina: 1