[JVC LT-26A80ZU] Menu werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 4.278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:41
Hey,

Op de kamer waar ik op dit moment woon staat een JVC LT-26A80ZU HD TV (720p) die ik mag gebruiken. Als ik echter 1280x720 uitstuur in Linux zie ik de randen van het beeld niet. Zie dit topic.

Daar zei iemand dat dat te maken had met de 'overscan' van de TV. Dus ik wil vrolijk het menu in om dat uit te zetten, maar niet dus. Het menu kom ik in, maar dan is het uit met de pret. De OK-button op de AB gaat uit het menu, en de P+ en P- knoppen waarmee ik door het menu zou moeten kunnen bladeren volgens de handleiding veranderen gewoon het kanaal. Ik heb al even met JVC gebeld maar die zeggen dat ik m maar gewoon langs moet brengen. Wat moeilijk gaat want 't is niet mijn TV :P

De gebruiksaanwijzing staat hier

Ik heb m al van de stroom gehad, uiteraard. Heeft iemand een flauw idee wat ik nog meer zou kunnen doen? Googlen naar reset JVC TV levert niks op behalve dan dat ik met mute+info in het service-menu kan komen. Waar ik alsnog niks kan :P

Concrete vraag: Weet iemand hoe je de TV kan resetten? Of kan iemand met een JVC TV vertellen hoe het op zijn/haar TV moet?

[ Voor 5% gewijzigd door Zsub op 01-11-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je (nog) niet helpen om dit euvel op te lossen, maar het resetten van je tv zou moeten gaan door hem een paar uur (4 of langer) van het stroom te halen en dan weer aan te zetten.

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij met dezelfde tv.In plaats van door de menu's te bladeren schakelt de tv van zender.

Bij mij begon het toen ik de tv aansloot aan de pc. De pc stond aan terwijl de tv uit stond maar de stekker wel was ingestoken. Ik sloot de DVI kabel aan en zette de tv aan. De tv resette zich en de afstandbediening begon vreemd te doen. Dit is trouwens de enigste manier waarop ik deze tv gereset krijg, dat paar uur (4 of meer) van de stroom halen werkte hier niet maar misschien bij jouw wel.

Als ik de tv op precies deze manier aansluit op de pc reset hij zich elke keer. Ik kan dan wel automatisch de zenders weer kiezen (die ook natuurlijk reset zijn) maar de afstandsbediening blijft vreemd doen.

Zometeen dus ook even JVC bellen en kijken of ze al meer weten.

*Edit Geen succes, de JVC medewerker die ik aan de lijn kreeg zei ook dat tv naar een service centrum gebracht moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01

Wildfire

Joy to the world!

^^ kickje ^^

Precies hetzelfde probleem als de TS met een JVC LT-32A85ZU. Ik mis echter opeens ook nog kanaal E5, m'n tweede HDMI aansluiting. En het rare is, de afstandsbediening van mijn vader's TV (ook een JVC, maar een ander model) werkt wèl normaal op mijn TV - maar de originele dus niet.

Het lijkt er iig op dat bepaalde reeksen TV's van JVC gewoon een joekel van een productiefout hebben waardoor dit probleem zich kan gaan voordoen (zeker omdat ik zelf ook al iemand ken die dit probleem had, maar die heeft uiteindelijk na een nutteloze reparatie zijn JVC voor een Samsung omgeruild). Het lijkt net alsof de TV denkt dat hij een ander model JVC TV is - waardoor mijn originele afstandsbediening niet compleet meer werkt en kanaal E5 (tweede HDMI aansluiting dus) verdwenen is.

Aangezien ik met mijn vader's afstandsbediening nog alles normaal kan bedienen (ook de menu's dus) zal ik vanavond eerst eens het service menu proberen op te roepen. Kijken wat ik daar kan doen.

Ik hoop echt dat de TV niet weg moet, het eerste exemplaar kon meteen terug naar de winkel omdat die echt zes of zeven hotpixels had. M'n huidige heeft een dode pixel, maar die zit rechtsboven dus valt nooit op. Maar als 'ie weg moet voor reparatie... zit ik weer een tijd zonder TV. Bah! :(

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 02-01-2008 12:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als de vorige posters met mijn LT-32A85ZU (inclusief missende HDMI 5 kanaal). Nadat ik mijn laptop op de HDMI poort had aangesloten is de zendervolgorde compleet overhoop gegooid. Ik kan het menu nog wel openen, maar met de afstandsbediening is het menu niet meer te bedienen, omdat de daarvoor bedoelde knoppen het kanaal veranderen of het menu nu open is of niet. Zenders opnieuw instellen is dus onmogelijk, wat TV kijken wel een tikkeltje onhandig maakt. Stroom van de TV halen heeft overigens ook bij mij niet geleid tot een reset.

Op het moment sta ik nog aan het begin van dit traject dat anderen blijkbaar al (gedeeltelijk) doorlopen hebben, dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag. Ik zou ook graag weten wat voor oplossingen er uiteindelijk gevonden zijn. Heeft contact opnemen met het JVC servicecenter bijvoorbeeld zin? Of kunnen ze het toch niet fixen en ben ik beter af met meteen een andere TV halen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga de mijne maar retour doen naar de winkel en indien mogelijk omruilen voor een ander merk. Als ik zo zie dat het een algemeen probleem is heb ik niet veel meer vertrouwen in deze modelreeksen. Ik heb geen zin om over een paar weken of maanden met een nieuwe / gerepareerde TV weer tegen hetzelfde probleem te moeten aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo, ik heb vanochtend mijn leverancier gebeld. Die gaat JVC inschakelen om aan huis te komen. Dan maar wachten tot JVC belt om een afspraak met me te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn TV teruggebracht naar de winkel. Die zouden hem opsturen naar JVC. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:32:
Ik heb gisteren mijn TV teruggebracht naar de winkel. Die zouden hem opsturen naar JVC. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren.
Vreemd, ze kunnen ook aan huis komen. Bij mij komen ze a.s. zaterdag langs (had ook eerder gekund maar ja ik moet werken overdag). Voor mij nu niet zo'n ramp, aangezien m'n kamer toch verbouwd word en ik tijdelijk toch geen TV kan kijken :P

Hopelijk weten ze het ter plekke te fixen. En als het niet te fixen is of erg moeilijk word... dan ga ik 'm lekker omruilen voor een ander merk TV (heb die toezegging al van mijn winkel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^^ kickje ^^

Probleem opgelost. Monteur is nog geen vijf minuten binnen geweest... het is te fixen vanuit een geheime optie in het geheime service menu :)

Info + mute = service menu, in service menu op de 8 drukken (die je niet als optie op het scherm ziet dus). Je komt dan in een menu (met volume - en + kun je links en rechts door de opties heenbladeren) waarin je je type afstandsbediening kunt instellen, bij mij was dat C1502 als ik het me goed herinner. En dan is er nog een optie HDMI Dual die op Yes gezet kan worden. Waardoor de TV weer de 2e HDMI aansluiting zag. En vervolgens was het, dacht ik, Info om op te slaan (staat ook in het scherm).

LET OP: Dit alles natuurlijk op geheel EIGEN RISICO proberen. Kom niet bij mij aankloppen als het bij jou niet werkte. Voor mijn JVC LT-32A85ZU was het in ieder geval de oplossing.

Oorzaak probleem: HDMI gezeik. Voortaan eerst je TV aanzetten en daarna pas externe apparatuur, anders is er een kans dat er iets in de TV een beetje screwed up raakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 21-01-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg. Ik zal het in elk geval even onthouden. Het blijft echter een stukje slecht programmeerwerk van JVC mijns inziens. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord dat je geen HDMI apparatuur aangesloten mag hebben als je je TV aanzet. Misschien iemand anders wel?

Dit houdt in dat ik mijn huiskamer PC dus moet unpluggen als ik de TV uitzet. Iets dat ik (of andere medebewoners) gegarandeerd nog wel eens gaan vergeten. Ik gok zo dat ik dan toch tenminste een keer maand opnieuw de service menu truc moet doen en daarna alle zenders opnieuw moet instellen.

Kortom: als dit de enige oplossing is die JVC kan bieden dan zal ik waarschijnlijk toch proberen om een ander merk TV te regelen onder de garantie met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:43:
Bedankt voor de uitleg. Ik zal het in elk geval even onthouden. Het blijft echter een stukje slecht programmeerwerk van JVC mijns inziens. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord dat je geen HDMI apparatuur aangesloten mag hebben als je je TV aanzet. Misschien iemand anders wel?

Dit houdt in dat ik mijn huiskamer PC dus moet unpluggen als ik de TV uitzet. Iets dat ik (of andere medebewoners) gegarandeerd nog wel eens gaan vergeten. Ik gok zo dat ik dan toch tenminste een keer maand opnieuw de service menu truc moet doen en daarna alle zenders opnieuw moet instellen.

Kortom: als dit de enige oplossing is die JVC kan bieden dan zal ik waarschijnlijk toch proberen om een ander merk TV te regelen onder de garantie met de winkel.
Nou ja, het zal niet met alle HDMI apparatuur gaan. Als ik het me goed herinner ging het voornamelijk om DVI - jouw PC is dus, zo te lezen, net zoals de mijne ook met DVI op HDMI aangesloten. Voor mij is het af en toe in het service menu duiken geen probleem - ik heb toch geen zenders op mijn TV geprogrammeerd dus die hoef ik toch niet opnieuw in te stellen (ik kijk digitaal via TV Home).

De monteur zei trouwens ook dat hij dit soort problemen ook bij andere merken ziet. Feit blijft wel, net zoals jij zegt, dat de TV's dan niet goed in elkaar zitten. Wat er ook gebeurt op een HDMI aansluiting, het mag nooit aanleiding zijn tot het resetten of wissen van instellingen van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In oktober 2007 was dit geen VB materie, nu ook niet.

TV's horen in consumentenvideo

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weet ik dat dit topic al 2 jaar oud is, maar...Wildfire bedankt het heeft mijn probleem met mijn jvc ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:09:
Nu weet ik dat dit topic al 2 jaar oud is, maar...Wildfire bedankt het heeft mijn probleem met mijn jvc ook opgelost!
Mooi om te horen. Had ik destijds ook maar zo'n topic met antwoord gehad :)

Ik moet trouwen zeggen dat ik die JVC sinds kerst 2008 niet meer heb. Heeft dus nog bijna een jaar hier gestaan nadat het probleem optrad en ik heb in die periode het probleem niet meer gehad gelukkig. Komt dus gelukkig niet met regelmaat terug -- iig niet bij mij destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxsailor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 14:21
Ik weet dat dit topic al oud is, maar het heeft mijn probleem met mijn jvc lt32a85zu helemaal opgelost!!!
Na het aansluiten van pc deed de afstandsbediening vreemd, zoals al eerder beschreven. Maanden gezocht, geen oplossing. Na een factory reset ook geen geluid meer.

Heb in het menu, onder optie 8 de afstandsbediening opnieuw ingesteld ( stond ingesteld op 1818, moest op 1502. Hierna weer een factory reset, en de zenders opnieuw laten zoeken en geluid was weer terug.

Super bedankt, ik kan de tv nu weer als volwaardige slaapkamer tv gebruiken.

Groeten, Fokke
Pagina: 1