Computer weigert op te starten, ik heb alles al geprobeerd..

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mskroese
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 19:36
Goed even eerst de specs van mijn PC:

Asus P5N32-E SLI
Intel Q6600
4 GB DDR2 Kingston HyperX 800mhz
8800GTX
totaal 600GB HD's
Zalman 600W voeding
Zalman 7500 koeler (niet dat dat verder boeit, maar toch)

Ik had eerst een E6600 en 2GB aan HyperX maar ik heb er dus laatst een quad versie ingezet en 2Gb toegevoegd. Voor dat ik dit deed heb ik alle settings in de BIOS gereset en een BIOS update gedraaid. Hierna begon het gelazer...

Als je opstart gaan alle lampjes aan, schijven draaien etc... Na een paar seconden gaat de fan van de 8800 op volle toeren draaien, normaal houdt hij daar na 3 seconden mee op en hoor je de bliep en start hij op. Nu blijf hij daar hangen en krijg je geen beeld te zien (geen signaal naar de monitor). Bios resetten en met 1 geheugen bankje opstarten leverder geen verschil. Dus ik dacht dat ik mijn BIOS verziekt had, en ik had geen zin in gezeik en heb een nieuwe P5N32-e SLI gekocht. Exáct hetzelfde probleem met dit moederbord. Geheugen heb ik nieuw gekocht, weer hetzelfde probleem. Nieuwe Q6600 resulteerde in hetzelfde probleem. Nieuwe Zalman voeding (dezelfde 600W) en weer hetzelfde probleem, terwijl dat toch genoeg vermogen zou moeten zijn...

Ik ben echt ten einde raad en weet niet meer waar het aan kan liggen...

Heeft iemand ooit deze idiote situatie meegemaakt?

Iemand die me hier uit helpt is echt heilig _/-\o_

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:54
heb je hem al zonder cpu proberen te laten booten, of zonder videokaart, of zonder geheugen. tJa het klinkt als een vaag probleem, maar ik wil best heilig verklaard worden. :P

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51

you had me at EHLO

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je werkt met Asus bordjes, heb je ook op de QVL van die borden gekeken of dat geheugen ermee compatible is? Asusjes zijn vrij ranzig als het aankomt op het accepteren van geheugen en kunnen heel vreemde dingen gaan doen als het mem niet compatible is.

• mskroese
:( Ja ik mijn geheugen staat in de QVL en heeft ook al op de E6600 gewerkt, booten met minimale apperatuur werkt ook niet...

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 18:08
Wanneer je de E6600 terug plaatst, werkt alles dan wel naar behoren of ervaar je dan dezelfde problemen?

Eve char: Warock <TEST>

• mskroese
heb ik wel gedaan op het oude moederbord. Maar toen was het nog hetzelfde probleem, inmiddels is hij verkocht. Maar met beide q6600's werkte hij dus niet, terwijl mijn mobo het duidelijk wel ondersteund?

Zou het aan die (3-pins) CPU fan kunnen liggen? Iemand daar een idee van?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 15:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Zou niks uit moeten maken, heb op mijn moederbord ook afwijkende cpu connector, maar werkt ook gewoon met normaal spul, zou in princiepe niks uit moeten maken. Het ijkt op een dood moederbord, maar ja, het is wel tegenstrijdig o.O

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• mskroese
Joh, ik heb mijn moederbord al een keer vervangen (lees eerste post), werkelijk geen verschil.
Iemand een idee wat er gebeurd als in mijn geval mijn 8800GTX naar zijn grootje zou zijn? (zuuuur!)

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 01:02

Yor

Yor1313#2571

Al de bios geupdate?

http://yor.minitroopers.com

• mskroese
Nee, ik heb nog niet een bijzonder goede ervaring met BIOS updates gehad... daar begon dit gelazer mee...daarvoor heeft hij wel op de q6600 gedraaid. Maar als de videokaart stuk is, zou hij dan wel of niet opstarten?

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Ik denk dat je eens goed moet checken of je wel de juiste bios hebt, er is nl. ook een P5N32-E plus sli....welke ikzelf heb.

Ik heb ook een halve nacht gedaan om hem icm kingston hyperx ram en een q6600 aan het draaien te krijgen...bij mij was 1 van de 4 dimms kaduuk....

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Welke piepjes hoor je eigenlijk. Kijk in de handleiding van je moederbord en kijk welke piepjes je moederbord geeft. Daar kun je ook heel wat uit afleiden wat voor fout er is.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

probeer anders eens een ander pci-e slot?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Misschien domme vraag: staan je mobo jumpers niet toevallig nog op reset?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:54
Als de videokaart stuk is lijkt mij dat er piepjes komen. Maar goed, jij zegt dat je geen enkel piep hoort.

• mskroese
Ik heb de videokaart inderdaad in andere pci-e sloten geprobeerd maar dat hielp allemaal niet. Geheugen is ook niet de oplossing gezien ik dat al geprobeerd heb zo op te lossen door nieuw geheugen te kopen. Bios lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij voor die bios-update, die ik op het eerste mobo draaide, het gewoon deed. En na het kopen van een nieuwe mobo nog steeds niet werkte...

• mskroese
de jumpers staan btw ook goed... De P5N is gewoon keurig uit de verpakking in mijn kast gegaan en ik heb er toen verder niets aan verranderd.

• mskroese
En ik hoor geen enkel piepje, normaal zou hij een piep moeten geven bij het opstarten, na die piep krijg je beeld.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

tja, ik denk zelf dat je of ergens kortsluiting maakt (afstandsblokjes die je over het hoofd hebt gezien... of iets anders vaag).

wat ik zou doen, is je plank uit zijn kast slopen, pci videokaartje er op (leen d'r ff een van een medetweekert) en uiteraard maar een balkje geheugen :). dan een bios reset volgens het boekje en ff googlen op de meest stabiele bios.

en aangezien je toch echt al alles vervangen hebt behalve je voeding en je videokaart, schat ik dat het aan je videokaart ligt.

-_-

• mskroese
Dankje, ik ga het proberen. (de voeding heb ik trouwens wel vervangen) Ik vraag me echt af hoe mijn vga kapot zou kunnen zijn. Maarja, ik zal kijken en de uitkomst posten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

mskroese schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:31:
Dankje, ik ga het proberen. (de voeding heb ik trouwens wel vervangen) Ik vraag me echt af hoe mijn vga kapot zou kunnen zijn. Maarja, ik zal kijken en de uitkomst posten.
nou ja, je hebt alles, nou ja niet op de meest goedkope manier..., uitgesloten. Het enige originele wat er nu nog in zit je videokaart, en dan lijkt me dat de fout.

-_-

• mskroese
Nou jongens, ik heb em terug en hij doet het weer in volle glorie, er raakte een schroefje van de kast de achterkant van het moederbord. Kortsluiting dus... Maar het moederbord kon er kennelijk tegen! Opletten dus met mobo installeren!!

• heyajohnny
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-03 23:27
Ghihi, jammer dat ik het niet eerder had gezien. Kortsluiting was het eerste wat in me opkwam. Had het zelf nml ook een keer gehad...

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Maakt het moederbord geen kortsluiting met de paneel van de kast? Zijn de afstandhouders correct gebruikt? Leg anders alle hardware apart op een houten of plastic ondergrond en test het even. Gebruik beslist geen antistatische zakken, want deze kunnen stroomgeleidend zijn.
Ik dacht dat je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter had doorgenomen ... :X

• mskroese
klopt :)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

klopt dus niet :)
want dan had je het eerder gevonden :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• mskroese
ja smart-ass, ik heb het inderdaad gevonden, maar ik had nooit eraan gedacht dat er een afstands-buisje aan de achterkant te veel was...
Pagina: 1