[XP home] USB controller werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:54
Ik zette vanavond mijn PC aan en mijn toesten boord en muis reageerden totaal niet.

Om te beginnen mijn hardware specs:
Antec TX640B, Zwart
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
Asus P5LD2/C, Retail
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300
Samsung SpinPoint, 300 GB, 7200 rpm, 8 MB
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express

Gisteravond heb ik nog vrolijk gecomputerd en was er niets aan de hand. De PC afgesloten. Vanavond zette ik de PC aan maar ik kon mij niet aanmelden omdat mijn muis en toetsenbord niet werden herkent. Ik heb de PC weer uitgezet door kort op de powerknop te drukken. De PC werd goed afgesloten. Toen heb ik een PS/2 toetsenbord gepakt aangesloten en de PC opgestart. Nadat ik weer het systeem in kon via het toetsenbord. Ben ik eens gaan kijken bij taakbeheer, daar viel mij op dat het proces systeem exact 50% load stond te genereren. Dit klinkt logies omdat het dualcore systeem is.

Dit proces kan ik niet afsluiten. In het hardware profiel heb ik geprobeerd om alle USB apparaten te verwijderen, maar als ik er een wil verwijderen loopt het apparaat beheer vast. Dit heb ik ook in de veilig modus geprobeerd maar daar loopt ook het apparaat beheer vast.

De USB controllers zien er windows als volg uit:
Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27C8
Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27C9
Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27CA
Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB Universal Host Controller - 27CB
Intel(R) 82801G (ICH7 Family) USB2 Enhanced Host Controller - 27CC
en daaronder staat nog 5 maal
USB-hoofdhub

Afsluiten van het systeem is dan ook niet meer mogelijk als ik me aangemeld heb, hij blijft dan hangen op windows wordt afgesloten. Ik heb ook een systeem herstel geprobeerd maar dat heeft niet geholpen.

Ik heb geprobeerd te zoeken maar kan geen juiste query vinden.

De PC is uptodate, en is vorig weekend volledig geïnstalleerd. En werkte tot die tijd dan ook prima

Iemand tips?

owja: het toetsenbord werkt in heb bios WEL, ook kan ik er de veilig modus mee selecteren. Dus een hardware probleem is uitgesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door ymoona op 31-10-2007 21:17 ]

https://f1nerd.nl

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:54
even een kleine update van mijn kant,
Ik heb het bios gereset, geen oplossing.
Ik heb via de XP cd de installatie proberen te herstelleen, crash bij het installeren van apparaten.

Toen heb ik maar eens een linux cdtje in gemikt.
tijdens het opstarten een paar meldingen, maar later wekt mijn USB desktop wel weer. Kijk ik dan in de DSESG zien ik de volgende melding:
ehci_hcd 0000:00:1d.7: port 8 reset error -110
hub 1-0:1.0: hub_port_status_failed (err = -32)

dit herhaald zich een paar keer, met later de melding Cannot enable port 8, maybe the cable is bad.

lijkt dus toch nog een hardware probleem te zijn.

Ik heb even de printer en cardreader los gehaald, nu loopt de XP herstel wel goed door. Ik hoop dat dit hem was.

edit: ja dit was hem, alles werkt weer naar behoren.

[ Voor 11% gewijzigd door ymoona op 02-11-2007 07:43 ]

https://f1nerd.nl