Jah ik ben erg bot tegen mensen die zo extreem 'verbruik' minded zijn. Ik weet eigenlijk zelf niet eens waar de frustratie vandaan komt, maar ik irriteer me werkelijk dood aan de overtuiging van deze mensen.
Natuurlijk moet ik zo iemand niet de grond in trappen omdat diegene energiezuinig wil zijn. Ik krijg alleen het idee dat het zo overtrokken wordt omdat men niet goed weet wat elektriciteit nou eigenlijk is, waar het vandaan komt en hoeveel nut het eigenlijk heeft om hier zuiniger mee om te gaan. Tegenwoordig is zuinig omgaan met energie een hype. Opzich niet zoveel mis mee want het kan geen kwaad, maar het is een druppel op een gloeiende plaat. Simpel voorbeeldje, alle elektra winkels die de hele dag een dozijn tv's aan hebben staan, dat kan wel?!. Doe daar dan wat aan. Maar ik ben er hoe dan ook sterk van overtuigt dat zuiniger omgaan met elektra 0% bijdraagt aan een beter milieu omdat het daar totaal niets mee te maken heeft. Ze laten de mensen alleen wel zo denken. Dat noem ik brainwashen van de maatschappij en na mijn idee zijn veel te veel mensen hier veel te gevoelig voor. Daar irriteer ik me met name aan, mensen denken en redeneren zelf niet meer, ze worden 'geleeft'. Ik kan hier de hele dag wel over discusseren maar ik houd het kort.
Je zou het eigenlijk zo kunnen stellen dat ik mensen graag 'wakker' schud, vaak wat provocerend omdat het meer indruk maakt.
De enige reden waarom ik zuiniger met mijn energie om zou gaan, zijn de kosten die eraan verbonden zijn. Iemand die daar uit zou afleiden dat ik niet geef om de toekomst van moeder Aarde vind ik kortzichtig, want dat doe ik wel.
Neem me niet kwalijk als ik mensen hiermee kwets, het is mijn mening en iedereen mag gewoon zijn ding blijven doen, ik houd niemand tegen.
[
Voor 6% gewijzigd door
BruT@LysT op 01-11-2007 18:31
]