Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Javascript en innerHTML

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oostadr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 07:20
Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik gebruik foto's op mijn website en als ik op de foto klik, dan gebruik ik lightbox om mijn foto's mooi te presenteren. Echter het probleem is dat ik de foto's plaats tussen <div></div> met een javascript innerHTML functie. Wanneer ik dan op de foto's klik, dan wordt i.p.v. de lightbox een nieuw venster geopend met daarin de aangeklikte foto. Hier even de twee voorbeelden

Hoe het moet worden/werken : http://www.dodo-stukadoors.nl/test/test.htm

Wanneer je nu een foto aanklikt, wordt netjes de lightbox aangeroepen.

Hoe het nu is/werkt : http://www.dodo-stukadoors.nl/portfolio.htm en klik daarna links op fotogalerie.

Wanneer je nu een foto aanklikt, wordt een nieuw venster geopend ipv dt de lightbox wordt aangeroepen.

Wie kan mij helpen??

thx, adriaan :'(

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Changelog:

code:
1
2
Changelog
    * v2.03.3 - 5/21/07 - Added updateImageList method for ajax'y pages.

Zegt al genoeg lijkt mij :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gurbe de n00b op 31-10-2007 20:18 ]

Portfolio

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb even zitten kijken, maar kun je hier het stuk javascript posten dat je gebruikt om die lightbox aan te maken. Anders is het door heel veel code spitten, niet echt heel makkelijker ;)

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
oostadr schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:13:
Hoe het nu is/werkt : http://www.dodo-stukadoors.nl/portfolio.htm en klik daarna links op fotogalerie.

Wanneer je nu een foto aanklikt, wordt een nieuw venster geopend ipv dt de lightbox wordt aangeroepen.
Ik zie helemaal geen foto's? Maar waar ik denk dat het probleem aan ligt, is dat Lightbox al geinitaliseerd is voordat de foto's op de pagina zijn geplaatst. De foto's worden niet toegekend bij lightbox, als lightbox al geladen is.

Zoals 'Gurbe de n00b' terecht aankaart, zul je als je je foto's op een ajax manier op de pagina hebt gekregen, achteraf de functie updateImageList moeten aanroepen zodat Lightbox de toegevoegde foto's herkent en zijn fancy dingetjes er op uitvoert :)

[ Voor 5% gewijzigd door Padschild op 01-11-2007 11:54 ]

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 11:21
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn website.

Ook ik laad foto's in met AJAX en nadat de foto's klaar zijn met laden roep ik de functie "initLightbox();" aan.
Nu krijg ik, net als de TS, een klein, vernaggeld divje te zien met daarin de juiste foto.
Helaas heeft het divje niet de juiste afmetingen.

Iemand enig idee hoe ik dit wél werkend krijg? :(

Edit: dit gebeurt alleen in FireFox jammer genoeg, in IE(7) doet ie het wel goed..

[ Voor 11% gewijzigd door aaajeetee op 12-11-2007 21:43 ]

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 11:21
*bump*
Pagina: 1