Toon posts:

Bluetooth Koptelefoon (A2DP) & Leopard

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat Leopard Bluetooth A2DP ondersteunt en dat je daardoor een bluetooth koptelefoon/headset kunt gebruiken.

Het lijkt me idiaal, een koptelefoon zonder draden icm mn MBP, en kwam al snel de Sony DR-BT50 tegen:

Sony DR-BT50

Afgezien van de vraag of dat ding een beetje goed geluid geeft heb ik eerst andere vragen:

1. Zit er een vertraging in het geluid tussen laptop/bluetooth headset? (dit ivm bijv. film kijken)
2. Heeft er iemand al ervaring met een A2DP headset/koptelefoon en Leopard?
(geluidskwaliteit/ruis?/makkelijke verbinding?/)

Over de DR-BT50 kan ik nog niet heel veel review vinden. Het is zo'n beetje de duurste (~180 E), geen idee hoe het geluid zich verhoud(in euros) tot een bedrade versie.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Dit zou ik ook graag weten. Een BT MM heb ik al enkele maanden, sind gisteren een BT keyboard, dit zou het afmaken :)

(Dan ook nog S/PDIF over Bluetooth, maar dat lijkt me niet echt mogelijk :+)

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

Tubby

or not to be

SPDIF kan wel over wireless lan via Airport Express, daar zit een 3.5mm audio uitgang op die digitaal en analoog gebruikt kan worden. En vanaf je mac kun je dan audio streamen naar je Airport Express

leuk speelgoed hoor _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/airportexpress/images/specstop06072004.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Tubby op 31-10-2007 19:30 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd naar zoiets... maar dan eventueel ook andere modellen.
Misschien dat de ts daar ook wat aan heeft, of het moet zijn dat hij alleen de sony wil?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:30:
Ik ben ook wel benieuwd naar zoiets... maar dan eventueel ook andere modellen.
Misschien dat de ts daar ook wat aan heeft, of het moet zijn dat hij alleen de sony wil?
Hoeft niet perse sony :)
Ten eerste maar de ervaringen van A2DP/leopard in het algemeen , met verschillende modellen.

(Maar voor mij persoonlijk lijkt de sony me de beste keuze,(grote oorkussens, duurste/beste geluidskwaliteit (?))
En als er vertraging in het geluid zit valt het bij mij sowieso al af omdat ik ook normaal films wil kunnen kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 19:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:35:
[...]

Hoeft niet perse sony :)
Ten eerste maar de ervaringen van A2DP/leopard in het algemeen , met verschillende modellen.

(Maar voor mij persoonlijk lijkt de sony me de beste keuze,(grote oorkussens, duurste/beste geluidskwaliteit (?))
En als er vertraging in het geluid zit valt het bij mij sowieso al af omdat ik ook normaal films wil kunnen kijken.
You read my mind.... :) Maar dit model is nogal aan de prijzige kant moet ik bekennen... Maar het zou wel tof zijn als dat goed werkt.

Verwijderd

Heb het hier geprobeerd met een Logitech hs200 en dat werkt redelijk goed! Zelfs volume, play/pauze, skip werkt. Koppelen gaat gewoon op z'n mac's (makkelijk dus) Af en toe wel eens ruis / kraken (even verbinding kwijt) maar als ie goede verbinding heeft is de geluidskwaliteit gewoon goed.
Vertraging heeft 'ie vast wel maar niet merkbaar. Films zijn in ieder geval goed te kijken.

Verwijderd

Dit was zowat de feature waar ik het meest naar uitkeek in Leopard (Miste het echt in Tiger), en heb het dan ook uitvoerig getest, maar uiteindelijk als (voor mij) onbruikbaar bestempeld. Waarom? Ik heb de test gedaan met alle apparaten die als A2dp headset kunnen dienen geprobeerd. Te weten de Sony DR-BT10CX Bluetooth Stereo Headset, de Plantronics Pulsar 260 Stereo bluetooth headset en mijn A2DP autoradio, de Sony Mex- BT2500.

Eerst gewoon geprobeerd in de auto, zowel met Itunes als VLC met een Filmpje, en zoals ik gehoopt had, bij alledrie de apparaten erg snel verbinding, geen merkbare vertraging, erg goede geluidskwaliteit, en enkel de plantronics headset had af en toe wat last van een wegvallende verbinding.
Dan wilde ik het achter mijn bureau proberen, maar daar gebruik ik zowel een bluetooth muis als een bluetooth keyboard aan m'n macbookje. Hierdoor was het wegvallend signaal al frequenter, de plantronics was eigenlijk al onbruikbaar, de sony was nog acceptabel. Toen begon ik dat toesenbord en die muis echter ook echt te gebruiken, en dat was gewoon een ramp. Geen geluid meer, of heel erg haperend, en ook de muis en het toetsenbord gingen haperen.

Zolang je dus geen andere bluetooth apparaten aan je Mac hangen hebt werkt het dus perfect, vanaf het moment dat de headset het bluetooth signaal moet delen kan je het dus vergeten.

Zo, dat was mijn ervaring, hopelijk kan ik wat mensen geld en desillusies besparen, maar misschien kan iemand mijn verhaal ook tegenspreken uit eigen ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:39:
Heb het hier geprobeerd met een Logitech hs200 en dat werkt redelijk goed! Zelfs volume, play/pauze, skip werkt. Koppelen gaat gewoon op z'n mac's (makkelijk dus) Af en toe wel eens ruis / kraken (even verbinding kwijt) maar als ie goede verbinding heeft is de geluidskwaliteit gewoon goed.
Vertraging heeft 'ie vast wel maar niet merkbaar. Films zijn in ieder geval goed te kijken.
Dit klinkt heel goed.. vertraging dus nauwelijks een issue
:)
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:37:
Dit was zowat de feature waar ik het meest naar uitkeek in Leopard (Miste het echt in Tiger), en heb het dan ook uitvoerig getest, maar uiteindelijk als (voor mij) onbruikbaar bestempeld. Waarom? Ik heb de test gedaan met alle apparaten die als A2dp headset kunnen dienen geprobeerd. Te weten de Sony DR-BT10CX Bluetooth Stereo Headset, de Plantronics Pulsar 260 Stereo bluetooth headset en mijn A2DP autoradio, de Sony Mex- BT2500.

Eerst gewoon geprobeerd in de auto, zowel met Itunes als VLC met een Filmpje, en zoals ik gehoopt had, bij alledrie de apparaten erg snel verbinding, geen merkbare vertraging, erg goede geluidskwaliteit, en enkel de plantronics headset had af en toe wat last van een wegvallende verbinding.
Dan wilde ik het achter mijn bureau proberen, maar daar gebruik ik zowel een bluetooth muis als een bluetooth keyboard aan m'n macbookje. Hierdoor was het wegvallend signaal al frequenter, de plantronics was eigenlijk al onbruikbaar, de sony was nog acceptabel. Toen begon ik dat toesenbord en die muis echter ook echt te gebruiken, en dat was gewoon een ramp. Geen geluid meer, of heel erg haperend, en ook de muis en het toetsenbord gingen haperen.

Zolang je dus geen andere bluetooth apparaten aan je Mac hangen hebt werkt het dus perfect, vanaf het moment dat de headset het bluetooth signaal moet delen kan je het dus vergeten.

Zo, dat was mijn ervaring, hopelijk kan ik wat mensen geld en desillusies besparen, maar misschien kan iemand mijn verhaal ook tegenspreken uit eigen ervaring.
:'( oei.. nu al een stuk minder aantrekkelijk, met mn bluetooth MM en Airport express.

Ik wil zo graag alles draadloos ;)

misschien dat daar met komende updates voor leopard nog wat aan te doen is....?
Pagina: 1