Toon posts:

windows XP vindt steeds nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in juli j.l. een computer in elkaar gezet voor een kennis.
Er zit een Asus moederbord in van het type P5VD2-X.
Alles werkte perfect totdat hij in augsutus een ipod heeft geinstalleerd.
Wal gebeurd er nu:

Telkens als de computer opstart vindt hij nieuwe hardware.
Het gaat dan over de ingebouwde cardreader van Apacer.
Als je een nieuwe driver laat zoeken lukt dat niet, maar het gekke is alles werkt gewoon goed.
Als je de printer aanzet vindt hij nieuwe hardware van de cardreader die in de printer zit, maar daar kun je een kaartje instoppen en windows opent netjes verkenner.
Als je de ipod in een USB poort stopt zegt hij ook nieuwe hradware gevonden terwij itunes gewoon op start.

Heeft iemad een idee hoe dat te verhelpen is voor ik windows opnieuw ga installeren.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Ton

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Type bij "Start" -> "Uitvoeren" eens "hdwwiz.cpl" in. In het schermpje wat je dan krijgt staat een onbekend apparaat vermeld met een vraagtekentje.
Op dat vraagtekentje even een rechter muisklik geven -> "eigenschappen" -> tablad "Details". In het dropdown menutje "Hardware IDs" selecteren en het bovenste vermelde nummer even in google gooien.

Veel kans dat je dan sites terugkrijgt van mensen die problemen hebben met spyware en dergelijken maar dat doet er nu niet echt toe. Op dat soort sites worden meestal ook logs gepost van programmas a'la HiJackThis en in die logs staat dat ID keurig vermeld met de bijbehorende apparaatnaam :)

Bij die apparaatnaam kun je vrij gemakkelijk een driver zoeken die je dan weer vrij simpel kunt installeren middels een rechter muisklik op dat vraagtekentje. en dan te kiezen voor "stuurprogramma bijwerken", dat zoeken bij Windows Update doe maar "ff " niet, -> volgende -> vinkje zetten bij geävanceerd" -> Volgende -> aangeven waar je driver bestandjes staan -> volgende -> KLAAR ;) (let wél ... voor een driver heb je alleen een .inf file, een .sys file én eventueel een .cat file nodig in dezen. Geen .exe of iets dergelijks !)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je uitleg

Ik heb ook je oplossingen gevolgd in een ander topic.
Ik ga het uiteraard proberen als ik bij die kennis ben.
Het kan denk ik geen hardware probleem zijn.

Als ik bij het opstarten telkens op anuleren druk dan komen de devices in apparaatbeheer bij schijfstations te staan met de naam ( niet als onbekend apparaat ) en een uitroepteken ( geen vraagteken )
Het is zo vreemd dat het allemaal USB is en verschillende apparaten.

Het is wel een van de eerste windows versies met SP 2 later geinstalleerd zou daar nog iets mee kunnen zijn want de windows alleen herkent geen USB 2 maar daarvoor is SP 2.

Wat me ook verbaasd is dat het na het installeren van de ipod is gekomen. zou die dan drvers hebben overschreven??

bedankt nog
Ton

Verwijderd

Topicstarter
Ben er vandaag weer naar toe geweest.
Niets heeft geholpen.

Ik heb de software van de ipod verwijderd en tot mijn grote schrik herkent windows nu ineens de cd-rom en cd-brander niet meer ( het BIOS wel gelukkig )
Systeemherstel werkt ook niet.

Ga eerst maar eens Windows opnieuw installeren, ik heb een nieuwe besteld.

Ton

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36
Probeer in het register eens de Upper/Lower Filters bij je cd-spelers te verwijderen, itunes veroorzaakt vaker dit soort problermen.