Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto]Kopen station

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 23:33

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
I.v.m. gezinsuitbreiding zijn we op zoek naar een andere auto. Nou word dat een station ivm de laadruimte en toekomstplannen.

Even een paar punten:
  • We willen zo'n 8k-14k uitgeven aan een 2e hands.
  • De auto moet genoeg vermogen hebben, want anders kom je niet normaal vooruit met zo'n grote bak. Zit zelf te denken aan minimaal 100pk. Meer mag altijd.
  • bouwjaar vanaf 2000
  • trekhaak is welkom
  • Kilometerstand tot maximaal 150k
  • Donkere kleur. Liefste zwart.
Nu hadden we een aantal verschillende merken in gedachten.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/120/f/f88807d50ea64ae17c7d5e50f78760bf.jpg
Volkswagen Passat Variant 1.8T
Volkswagen Passat Variant 2.0

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/120/c/5660612471972d6e45873b2eeadf6e7c.jpg
BMW 3-Serie Touring 318i
BMW 3-Serie Touring 320i
BMW 3-Serie Touring 325i

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/120/f/b077b0694b7dadc799c504db66631bcf.jpg
BMW 5-Serie Touring 520i
BMW 5-Serie Touring 525i

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/120/0/1c0b7dfbfee8fb2a91de3503ad43f060.jpg
Skoda Octavia Combi 1.8T
Skoda Octavia Combi 2.0

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/120/7/ef2b85e231e858749d91a2caa1844ec7.jpg
Audi A4 Avant 1.8T

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/120/b/881a9a2ac46462823f2e4e2bd763636b.jpg
Volvo V40 1.8i
Volvo V40 2.0T

Nou zou ik graag van jullie ervaringen willen horen van de verschillende versies die hierboven staan. Ik zit zelf aan de auto's uit de VAG groep te denken. Hoorde alleen dat de audi in vergelijking met de passat erg weinig ruimte had achter de voorstoelen. Zou zelf de snel gaan voor de passat of misschien wel voor de Skoda. Ik rijd nu Seat Ibiza Cupra 1.8T en deze motor bevalt me zeer goed. Vandaar dat ik bij alle modellen van de VAG groep een versie met deze motor erbij heb gezet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het allemaal wel goede wagens zijn. Hangt toch heel erg af van je persoonlijke voorkeur welke het beste is.
Ik rij zelf in de V40 1.8 en die bevalt mij erg goed. Vind het een heerlijke wagen om in te rijden. Niet echt snel maar wel voldoende vermogen om lekker mee te komen. Ook een caravan is geen probleem. Wat ik echt super fijn vind aan de Volvo is dat de stoelen naar achter kunnen overhellen waardoor mijn benen stukken beter ondersteunt worden. Omdat ik nogal lang ben rijd dit veel fijner dan in auto's die het niet hebben. Ik zou eigenlijk nooit een auto willen hebben die het niet heeft, gewoon omdat het erg fijn zit, wat toch zo'n beetje het belangrijkste is van een wagen.

Ik denk dat het beste voor jou is om wat proef te gaan rijden om dan te zien welke jij het fijnst vind.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2007 19:08 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:07
Hurricane schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:57:
Ik rijd nu Seat Ibiza Cupra 1.8T en deze motor bevalt me zeer goed. Vandaar dat ik bij alle modellen van de VAG groep een versie met deze motor erbij heb gezet.
Is dat de 20v 1.8T? Die zo goed op te fokken is? Dan gewoon $random_station nemen met deze motor :) flink kietelen en superstation 8)

edit: er staat trouwens een typo in je TS. BMW 5 serie 320/325? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Beerkeeper op 31-10-2007 19:07 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
FoutTM schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:06:
[...]

Is dat de 20v 1.8T? Die zo goed op te fokken is? Dan gewoon $random_station nemen met deze motor :) flink kietelen en superstation 8)

edit: er staat trouwens een typo in je TS. BMW 5 serie 320/325? :+
offtopic:
Yup Ik heb nu een Ibiza Cupra 1.8 20V Turbo die gekieteld is door JD-Engineering naar 200pk 320nm.

• PilatuS
  • Niet online
Hurricane schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:14:
[...]

offtopic:
Yup Ik heb nu een Ibiza Cupra 1.8 20V Turbo die gekieteld is door JD-Engineering naar 200pk 320nm.
Ben je iemand die graag wat gas geeft of is dat niet belangrijk ? Als je namelijk het wel leuk vind om een beetje te scheuren met je huidige wagen lijkt mij van 200pk naar 120pk gaan niet prettig. Je zal toch gelijk merken dat ie een stuk minder snel is. Persoonlijk lijkt mij het niet fijn om een stuk minder vermogen te hebben als je veel vermogen gewent bent.

Verwijderd

Duidelijk:

Subaru Outback

En nog niet eens lelijk

Uit: Clarkson on perfection
But then I arrived at 'S', and sitting there was the Subaru Legacy Outback. I stopped for a moment and thought: "Hmmm..."

What is a Subaru? To those in bobble hats, it is a machine that comes out of the night and spits stones into your face. To those with baseball caps, it is a fire-breathing incarnation from the pixellated world of the PlayStation, a device whose pops and bangs enliven the local supermarket car park on a Saturday night.

But then to those in hats made from tweed, it is a car for the farm, something you used to buy, until recently, from the same place you bought your seeds and plough.

To those of an Impreza disposition, its four-wheel-drive system means better donuts. To those on the farm, it means you can reach a stranded sheep when it's two in the morning and snowing.

In town, we find the same thing. The eco-hobbits don't realise it's a four-wheel-drive SUV. It's just a rather fine-looking estate car which costs less than half what you're expected to pay for a similarly commodious Porsche Cayenne.

'To those in bobble hats, a Subaru is a machine that comes out of the night and spits stones into your face'

And to everyone, a Subaru stands as a shining beacon of hope that one day, all cars will be made this way. When you slam the door, it makes exactly the same sound as a recently shot pheasant hitting the ground, and that, as everyone knows, is one of the most satisfying noises in the world.

Plainly, this attention to detail goes further than the door though, because in every survey on reliability, Subaru always comes in the top five.

But it's not a convertible, I hear you cry. That's true, but the last version I drove had such a massive sunshine roof, it may as well have been.

The Legacy Outback, then, covers more of the bases for more of the time than anything else. And that's the hardest trick of all. It's a big, small, fast, economical, well-made, cheap, fine-handling, comfortable SUV that's not an SUV.

• PilatuS
  • Niet online
@ alvi.

Leuke wagen alleen de TS wil 8 tot 14k uitgeven en de goedkoopste is 22k op Autotrader.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb gehoord dat de 1.8t tegen valt in de passat. Veel toeren maken enzo. Dat ben je wellicht gewend nu. Maar het is wel een hele zware auto met relatief weinig power in de onderste toerentallen.

.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44
Opel Vectra 2.6i V6 Automaat CDX 2001 _/-\o_

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Ik vind het vermogen erg fijn maar ben niet iemand die continu op het gas staat. Heb liever iets over om bijvoorbeeld in te halen en heel af en toe een dikke wagen eruit te rijden bij het stoplicht maar dat doe ik eigenlijk maar sporadisch. Dat ik wat terug ga in vermogen heb ik al voor lief genomen. Heb ook een motor dus als ik echt wil ga scheuren dan pak ik die wel.
Er zijn ook nog andere merken zoals Opel, Peugot, Citroen e.d. maar die trekken mij niet zo. De Ford mondeo station is misschien ook nog iets om naar te kijken.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:05:
Ik denk dat het allemaal wel goede wagens zijn. Hangt toch heel erg af van je persoonlijke voorkeur welke het beste is.
Ik rij zelf in de V40 1.8 en die bevalt mij erg goed. Vind het een heerlijke wagen om in te rijden. Niet echt snel maar wel voldoende vermogen om lekker mee te komen.
Daar hebben wij naar gekeken toen wij voor een andere auto op jacht waren. Het nadeel van de V40 vond ik de laadruimte in vergelijking met zijn concurrenten. Verder wel een prima wagen.

Overige genoemde modellen heb ik overigens geen ervaring mee.

BMW 535D

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
AkroBatik schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:35:
Ik heb gehoord dat de 1.8t tegen valt in de passat. Veel toeren maken enzo. Dat ben je wellicht gewend nu. Maar het is wel een hele zware auto met relatief weinig power in de onderste toerentallen.
Wij hebben hetzelfde blok in de Ibiza zitten maar hoog in de toeren dat hoeft helemaal niet. Rijd onderin de toeren ook goed hoor, boven de 3200rpm gaat hij helemaal als de brandweer. Nu id de Ibiza 1100kg en de stations vaak rond de 1350kg, dus dat scheelt 250kg. Maar met een aantal mensen in de ibiza kom je op hetzelfde gewicht en dan rijd hij ook nog erg goed.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

valt een Saab 9-5 niet in het budget?
Die zijn hier veel goedkoper dan je denkt...ik weet niet hoe dat in NL zit..

Of een Ford mondeo station?

Beide goede auto's met bakken ruimte.
En persoonlijk zou ik voor minimaal 150PK gaan 100PK vind ik aan de magere kant voor een auto van deze klasse..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Eerste wat mij te binnen schiet:

Alfa Romeo 156 2.5 V6 of misschien wel een 3.2 GTA. Zulke fijne auto's :D

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• EraZor
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Is dieselen geen optie?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56

-tom-562

Oliesjeik

Mazda 6 Station, mooi design en oerbetrouwbaar

Vaak bu'j te bang!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Heb zelf veel ervaring met Passat TDI 140/150pk, heerlijke auto's om in te rijden. Maar diesel was geen optie voor je? Ben zelf ook vrij groot (1,90m) en zit echt prima in een passat. 100 pk lijkt me ook net ff te weinig voor z'n auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 01-11-2007 14:05 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Een 525i, van minder dan 8 jaar oud, met minder dan 150k op de teller, voor minder dan 14k? Right. Als je een BMW wil, dan houdt het met dat budget toch echt op bij een 320i Touring. Echt, laat die 5-series maar uit je hoofd, van het verbruik word je ook echt niet vrolijk.

Mocht je voor zo'n V40 gaan, let er dan wel op dat je inderdaad de 1.8i krijgt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:14:
Een 525i, van minder dan 8 jaar oud, met minder dan 150k op de teller, voor minder dan 14k? Right. Als je een BMW wil, dan houdt het met dat budget toch echt op bij een 320i Touring. Echt, laat die 5-series maar uit je hoofd, van het verbruik word je ook echt niet vrolijk.

Voor het bedrag kun je ook wel een 7-serie krijgen uit 1999 of 2000. Grote auto's schrijven enorm af omdat niemand ze na acht jaar wil hebben vanwege de onderhoudskosten, wegenbelasting en brandstofkosten.

Een 523i Touring zal ongeveer 1:10 rijden afhankelijk van je rijstijl en de hoeveelheid stadsverkeer.

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Een diesel kan voor ons echt niet uit. We rijden daar veel te weinig voor. Woon-werk verkeer word met de auto van de zaak gedaan.

Maar hoe zit het eigenlijk met onderhoud van deze auto's. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen. Heb het idee dat bijvoorbeeld BMW duur is in onderhoud. Kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

Wat betreft een Ford Mondeo Station. Dat vind ik op zich ook geen verkeerde keuze.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
Ford Mondeo *O*

hele fijne reisauto, rijdt erg comfortabel en is ook vrij ruim!

veel te vinden omdat ze worden gebruikt als leasebakken, dus met het onderhoud zit het dus wel snor. als je dan ook nog net een mooie eruit pikt heb je veel auto voor weinig geld!

[ Voor 52% gewijzigd door maarud op 01-11-2007 19:17 ]

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:14:
Slightly offtopic, maar waarom perse een 1.8i? Ik lees juist overal dat deze motoren een afrader zijn en dat je de gewonen 1.8 moet hebben.

• EraZor
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Hurricane schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:04:
Een diesel kan voor ons echt niet uit. We rijden daar veel te weinig voor. Woon-werk verkeer word met de auto van de zaak gedaan.

Maar hoe zit het eigenlijk met onderhoud van deze auto's. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen. Heb het idee dat bijvoorbeeld BMW duur is in onderhoud. Kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

Wat betreft een Ford Mondeo Station. Dat vind ik op zich ook geen verkeerde keuze.
hmm...zou eea toch 's ff narekenen. Voor mijn golfje iv was het omslagpunt met diesel al bij 10.000 km, dat rij je zó hoor... En qua aanschaf scheelt 't 2ehands niet veel met benzine....

Verwijderd

mja ok, maar er is misschien ook nog de emotionele voorkeur naar benzine waardoor de balans iets langer richting benzine blijft staan. (dus dat het je een kleine meerprijs wel waard is)

Ik denk aan comfortabeler geluid, al moet ik wel zeggen dat zelfs een klein dieseltje merkbaar veel koppel heeft bij de lage toeren. Maar het maakt je wagen meteen zo 'vrachtwagen-achtig'

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:52
maarud schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:17:
Ford Mondeo *O*

hele fijne reisauto, rijdt erg comfortabel en is ook vrij ruim!

veel te vinden omdat ze worden gebruikt als leasebakken, dus met het onderhoud zit het dus wel snor. als je dan ook nog net een mooie eruit pikt heb je veel auto voor weinig geld!
Daar sluit ik mij helemaal bij aan, er zijn geen auto's in dezelfde klasse ruimer als de Mondeo :)

XXXVI

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Zal de Ford Mondeo ook meenemen in mijn keuze.

Maar heb nu ook wel een snelle Skoda Octavia gevonden. De Skoda Octavia Combi RS :D
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/120/0/1c0b7dfbfee8fb2a91de3503ad43f060.jpg Plaatje is clickable.

Had er verder niet over nagedacht dat de Skoda ook een sportversie heeft van hun auto's.
Dat lijkt me ook zeker wel wat. Hoef ik bijna niets op vermogen in te boeten maar rijd dan wel een station :)

• denivan
  • Laatst online: 21-11 13:44

denivan

de enige

De Renault Laguna lijkt me ook een mogelijke optie. Best goedkoop, ruime koffer en rijdt comfortabel.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Mijn kameraad heeft een Renault Laguna en raad het me ten sterkste af om er ook 1 te kopen. Hij heeft er alleen maar onderhoud aan. Steeds dingen die kapot gaan. Kan natuurlijk net een maandagmorgen modelletje zijn maar dan nog.

• denivan
  • Laatst online: 21-11 13:44

denivan

de enige

Mjah, heb je volgens mij met alle wagens. Omdat we bij m'n firma uit een beperkt aantal leasewagens kunnen kiezen rijden veel van m'n collega's met dezelfde wagens. Ik rij nu 3 jaar zorgenvrij rond met een Volvo V50 en een collega van me heeft er niets dan last mee...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Jarod schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:06:
[...]

Slightly offtopic, maar waarom perse een 1.8i? Ik lees juist overal dat deze motoren een afrader zijn en dat je de gewonen 1.8 moet hebben.
De 1.8i heeft een Mitsubishi motor met directe inspuiting, deze is een stuk zuiniger (zo'n 1,5L/100km) dan de 'gewone' 1.8 versie. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat deze motor een afrader zijn, waarom zou dat zo zijn? Onbetrouwbaar? Zelf geen ervaring mee, maar ik heb er nog nooit iets negatiefs over gehoord.

edit:
Hier bijvoorbeeld een review van iemand die dat ding nieuw kreeg en er 250.000 mee heeft gereden in bijna 7 jaar. Niet één keer een motorisch probleem gehad. Nu zegt dat natuurlijk weinig over de doorsnee betrouwbaarheid, maar toch, het geeft wel een indicatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 11:13 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
denivan schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:09:
De Renault Laguna lijkt me ook een mogelijke optie. Best goedkoop, ruime koffer en rijdt comfortabel.
en is onbetrouwbaar.

Ik zou ook geen 5 nemen, als ik de andere auto's in je quicklist zie heb jij helemaal geen trek in dat onderhoud.

Maar een Octavia/Passat combi/Variant lijkt me prima toch!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De phase II van de laguna II is toch wel acceptabel dacht ik? (en de huidige waarschijnlijk helemaal, maar goed, budget :P)
De phase I van de Laguna II was inderdaad een ramp, officieel toegegeven door Renault, maar in phase II hebben ze neem ik aan alle foutjes er wel uitgenomen.

Verder: Skoda, tsja, exterieur is wel mooi bij de huidige wagens, maar de autorai van dit jaar liet mij toch weer zien dat het interieur velen malen minder mooi is dan bij de rest van de VAG. En wat zie je 99% van de tijd? Het dashboard.

Life is not about specs, it is about joy!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Volgens mij is de phase II ook niet al te best..

offtopic:
heb je de superb L&K gezien? Of de businessline? Dat is toch wel goeie shit

http://put.edidomus.it/au...foto/310706_superb_02.jpg

kost je wel wat centen

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens mij weet je zelf niet wat je wilt, je gaat auto's als Passat naast een V40 zetten? dat zijn toch echt compleet andere formaten auto's? Hoeveel ruimte heb je nodig?

Ik ben, bij ons eerste kind naar een V70 gegaan (ja, je wordt gezin, dus gezinsbak). Dom Dom Dom. De ruimte werd never nooit gebruikt, buiten twee verhuizingen (en dan is het wel weer heerlijk). Je betaald allen extra verbruik en belasting voor nutteloze ruimte. (De V70 was verder een top-wagen, maar voor mij te duur om te rijden, te lomp groot voor in de stad.)

Toen de tweede kwam, ben ik naar de A4 Avant gegaan, waarin ik ruim (!) voldoende plek heb. Ga een naar een dealer met een kinderwagen, maxicosi en een luiertas, en ga eens in de diverse auto's zitten. Dan merk je meteen dat je echt zat hebt aan de ruimten in een 3-serie, A4, V40 formaatje.

Als je voor je eigen gevoel toch een grotere wil rijden, omdat je veel zooi verplaatst, kijk dan zeker ook eens naar een V70. Het zijn fijne auto's, betaalbaar, mooi, betrouwbaar en veilig.

Ik heb niets te melden.

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:06:
[...]

De 1.8i heeft een Mitsubishi motor met directe inspuiting, deze is een stuk zuiniger (zo'n 1,5L/100km) dan de 'gewone' 1.8 versie. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat deze motor een afrader zijn, waarom zou dat zo zijn? Onbetrouwbaar? Zelf geen ervaring mee, maar ik heb er nog nooit iets negatiefs over gehoord.

edit:
Hier bijvoorbeeld een review van iemand die dat ding nieuw kreeg en er 250.000 mee heeft gereden in bijna 7 jaar. Niet één keer een motorisch probleem gehad. Nu zegt dat natuurlijk weinig over de doorsnee betrouwbaarheid, maar toch, het geeft wel een indicatie.
Dat hij een stuk zuiniger is zag ik recentelijk ook in de originele prijslijsten van Volvo, ik dacht eerst dat ze een typefout hadden gemaakt, maar zag vervolgens in de autoweek carbase dezelfde gegevens :).

Afrader idd omdat ze minder betrouwbaar schijnen te zijn, om het volvoforum.nl lees ik iig dat je beter een gewone 1.8 kunt kopen.
Pagina: 1