Toon posts:

Vaag Windows Server 2003 probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem, ik ben voor school bezig met Windows Server 2003, en werk met VM-Ware.
heb dus de server gekoppeld met een XP machine via een domein. En moest dus via Active Directory Users and Computers allerlei gebruikers aanmaken, dat verliep allemaal goed. Tot de laatste vraag kwam, '' zorg ook dat voor het account Administrator een Homedirectory en een map voor het gebruikersprofiel worden aangemaakt''. Ik heb dat dus gedaan. Na het restarte van de server, en ik wil inloggen op de server ziet het eruit alsof de server net is geinstalleerd, alles is van t bureaublad af. krijg het scherm ''Manage your Server'' te zien en in het menu start vind ik ''Administrative Tools ook niet meer terug.
Nog vreemder was dat in Menu Start staat ''Rondleiding door Windows XP''.

Via Manage your server kan ik nog wel in de AD komen en de DHCP, DNS etc.
Maar ik denk toch dat er iets niet goed zit.
Weet niet of dit van belang is, maar mijn gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde op server en de xp machine. Heb hier nog geen eerdere problemen mee gehad.

Heeft iemand een idee wat er fout gegaan is?

Mvg.

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Bij het instellen van een "Roaming Profile" wat je hebt gedaan, krijgt de admin een nieuw profiel.
Eerder zat je op het lokale profiel te werken, en nu netjes op een zwervend profiel.

Alles is dus goed gegaan :) en je zult wat instellingen moeten wijzigen totdat het weer is zoals het was.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik ben nog niet zo goed met Windows Server 2003.
zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn :$
en hoe komt het dan dat bij menu start staat rondleiding door windows xp? ( t werkt niet als ik erop druk hoor )

het lijkt wel of me server ineens een mix is tussen XP en Server 2003

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
hstuivenberg schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:54:
Bij het instellen van een "Roaming Profile" wat je hebt gedaan, krijgt de admin een nieuw profiel.
Eerder zat je op het lokale profiel te werken, en nu netjes op een zwervend profiel.

Alles is dus goed gegaan :) en je zult wat instellingen moeten wijzigen totdat het weer is zoals het was.
Je had idd gelijk, moest gewoon weer wat dingen instellen, ik kan erweer mee werken. Al vind ik wel dat hij nog wat XP trekjes heeft :P