[XP/Vista] BSODs bij installatie beide OSsen*

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht. Ik wil deze installeren maar ik krijg continu (in de windows installatie al) een BSOD.

Mijn configuratie:

XFX Mobo 680i LT
2 * XFX GeForce 8800 GTX XXX
3 * HDD 250 WD Spinpoint (SATAII 300)
C2D 6850

Na lang proberen bleek de eerste fouten hem te zitten in de RAID controler. Ik heb het momenteel voor elkaar gekregen om windows XP (32BIT) erop te zetten nadat ik de RAID controler uit te zetten. Ik kreeg namelijk een BSOD al voordat ik mijn HDD kon selecteren waar ik mijn windows op wil installeren. Nu wil ik op een andere partitie op de eerste schijf windows Vista Ultimate (64 BIT draaien) Na de installatie (MITS ik geen BSOD irql_not_less_or_equal krijg in de installatie) start hij voor de eerste keer op, daarna krijg ik een BSOD die zo snel voorbij vliegt dat ik niet kan zien wat er staat. Laat staan dat ik ook maar iets van een tekst zie.

Kan iemand mij helpen?

Ik vraag mij ook af of ik mijn SLI wel goed heb. Ik kan namelijk 2 mogelijkheden om bridges naast elkaar te plaatsten en ik heb maar 1 bridge gebruikt. (Maar onder windows XP werkt SLI)

Met vriendelijke groet,

Nick Postma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Je kan geloof ik op Pause/Break drukken bij de BSoD om hem te laten staan.

offtopic:
Of was dat alleen bij het opstarten zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welkom :)

Ik heb even je titel verduidelijkt door er de gebruikte Windows versies bij te zetten zoals hier gebruikelijk is (zie ook de overige topics hier).

We hebben trouwens specifiek voor dergelijke BSOD gevallen een Windows XP en 2000 BSOD guide gemaakt, wellicht dat je daar nog nuttige informatie uit kan halen die je in de juiste richting stuurt.
Er staat weliswaar XP/2000, maar de principes zijn eigenlijk hetzelfde.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas pause / break werkt niet. Meerdere malen geprobeert. Ook een foto maken gaat te snel. Ik kan het dus niet lezen. Omdat het mss een IRQ probleem is, heb ik ook alle overbodige features in de bios uitgezet die ik niet nodig heb (Zoals eSATA, ide, serial port, firewire) XP wil nogsteeds opstarten ;) zonder problemen, maar de Windows Vista wil niet opstarten

EDIT:

Momenteel werk ik nu op XP 32 Bit en ik loop everest (van lavalys) door maar deze geeft al mijn spullen netjes weer. Geeft ook geen foutmeldingen of andere rariteiten. Als ik DXDiag de test doorloop doet hij ook netjes alles wat ik van mijn systeem zou moeten verwachten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, weer een stap verder maar nog steeds een BSOD

Wat er nu gebeurts is als volgende:

1 Vista bestanden worden gekopieerd en uitgepakt
2 Vista bereid 1ste x opstarten voor
3 Vista gaat installatie afronden

In het afronden van deze installatie krijg ik de volgende foutmelding *BSOD*:

Check to be sure you have adequate disk space. if a driver identified in the ste stop message, disable the driver or check with the manufactuerer. Press F8 for advanced startup options and then select safemode.

Technical information:

STOP 0x0000007e (0xffffffffc0000005, 0xfffff8000145e251, 0xfffff980018cbe58, 0xfffff980018cb830)

EDIT:

Als ik XP 64 Bit er op probeer te zetten krijg ik een BSOD met de foutmelding 0x0000007b (Dit heeft ook iets te maken met mijn IRQ :S) Kan het problemen geven als je 3X Sata schijven van het zelfde type hebt ? Ik heb het gevoel dat mijn hardware conflikten geeft ... alleen het word maar niet duidelijk waar

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke problemen zijn opgelost.

Wat blijkt:

Windows XP heeft geen ondersteuning voor de RAID controler van NVIDIA.
Windwos VISTA heeft een BUG, als je 4GB Mem hebt + NVIDIA chipset dan genereerd hij random foutmeldingen.

Wat te doen: Zet max 2 Gb mem in je PC. I
nstalleer hotfix: kb929777.
Reboot,
zet je pc uit.
Installeer het overige geheugen in de kast en boot :-)
Pagina: 1