[XP] XP Recovery vraagt om 'Administrator wachtwoord'

Pagina: 1
Acties:
  • 3.584 views sinds 30-01-2008

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 13:22
Wat is het probleem?

In eerste instantie, had ik in de boot.ini van XP Pro een dubbele tekst staan, beiden precies het zelfde. Dit kwam omdat ik een andere XP ernaast had geinstaleerd om e.e.a. te testen. Deze versie heb ik meteen erna weer verwijderd, maar de dubbele tekst voor het opstarten bleef staan. In mijn eigen XP, dacht ik dus gewoon, even de boot.ini aanpassen. Ik had dus de tekst verwijderd van de de XP die ik weer verwijderd had van de pc.

Echter er stond nu een andere tekst onder de tekst om mijn eigen XP te starten. Dit was iets met 'default' erin, ik weet het niet meer precies. Hoe ik dit uit de boot.ini moest verwijderen wist ik niet. Ik kwam via google op de microsoft site terrecht en daar stond de standaard boot.ini tekst. Ik denk die kopier ik gewoon in het tekstvlak voor de boot.ini.

Nu start XP dus helemaal niet meer :X

Wat ik even moet vermelden is het volgende. Nadat ik die 'testxp' had verwijderd heb ik Vista geinstalleerd. Die dubbele XP tekst bleef echter staan.

Het is nu zo: Als je de PC aanzet kun je kiezen tussen Vista en XP. vista start gewoon, maar als ik voor XP kies krijg ik het volgende:

Ik moet hal.dll opnieuw installeren.

Dit wilde ik dus doen. Maar nu komt mijn werkelijke probleem:

Ik doe dus de XP cd via de bios opstarten om Recovery te doen. Nu vraagt de PC dus om een 'administrator wachtwoord'. Maar omdat XP als op die machine stond toen we die kregen (afdankertje op mijn pa zijn werk) weet ik dus niet wat het administrator wachtwoord is. Alleen ENTER helpt niet.

Ik kan dus geen Recovery plegen, om XP hopelijk weer te 'repareren'.

Wat kan ik aan dit probleem doen?

Ik hoor het graag.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:35

QinX

Shai-Hulud

Algemeen wachtwoord is volgens mij admin of administrator

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Buffalo
Administrator is het niet, die heb ik al geprobeerd. admin weet ik niet zeker meer. Dacht het ook, maar die zou ik voor de zekerheid nog een keer kunnen proberen.

Andere suggesties?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is geen default password.

Je kan natuurlijk ook [search=admin password reset] voor je een een probleem gaat zien wat er niet is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb laatst ook een afdanker gekregen en had bijna hetzelfde probleem.
Om het ww te verwijderen heb een tool gedownload en op een cd branderd.
Ik moet even zoeken naar de naam.
Met het tooltje kon ik alle wachtwoorden verwijderen en kon zelfs nieuwe wachtwoorden aanmaken.
Als ik het heb gevonden meld ik mij.

Verwijderd

gewoon op enter rammen werkte bij mij :+

Verwijderd

Je kan even zoeken naar de "Ultimate Boot CD" dit ISO bestand brandt je op een CD. Laat je pc starten vanaf CD/DVD station. Op scherm zie dat je op "enter" moet drukken, in volgende kies je "Filesytems Tools" daar kies je "NTFS tools" en de eerste regel "Offline NT Password & registery tools". Hiermee kan je het password res tten en aanpassen. Er is ook een handleiding te vinden op het internet.

Hier de link: http://ubcd.sourceforge.net/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 20:26 ]

• Buffalo
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:24:
Je kan even zoeken naar de "Ultimate Boot CD" dit ISO bestand brandt je op een CD. Laat je pc starten vanaf CD/DVD station. Op scherm zie dat je op "enter" moet drukken, in volgende kies je "Filesytems Tools" daar kies je "NTFS tools" en de eerste regel "Offline NT Password & registery tools". Hiermee kan je het password res tten en aanpassen. Er is ook een handleiding te vinden op het internet.

Hier de link: http://ubcd.sourceforge.net/
Kijk, daar heb ik wellicht wat aan. Maar dat is niet alleen voor de wachtwoorden van de Windows acounts? Dus ook om het administrator wachtwoord te wijzigen?

Ik ga het ieder geval proberen.

Bedankt :)

Als er vorderingen zijn meldt ik het.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Wat doe je moeilijk, als je een Ubuntu Live CD start heb je ook read en write support voor NTFS partities. :+ Ze zijn bij default niet gemount, maar in Locaties -> Computer kan je ze zien. Dubbelklikken om te mounten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kun je het boot.ini bestand niet herstellen vanuit de werkende Vista installatie?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij werkt een boot CD met een kies-en-klaar menu'tje & tools nog altijd makkelijker dan een Linux Live CD ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

The Triad schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:24:
Wat doe je moeilijk, als je een Ubuntu Live CD start heb je ook read en write support voor NTFS partities. :+ Ze zijn bij default niet gemount, maar in Locaties -> Computer kan je ze zien. Dubbelklikken om te mounten.
Met de Boot CD had in nog geen 5 minuten alle wachtwoorden gesloopt. Ik denk als dit op mij werk gebruik, dat geen een systeem veilig is.
Dus voordat je een Ubuntu Live CD op heb gestart, zit ik allang in Windows te knoeien.
Plus de Ultimate Boot CD is altijd makelijk. _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:58:
Met de Boot CD had in nog geen 5 minuten alle wachtwoorden gesloopt. Ik denk als dit op mij werk gebruik, dat geen een systeem veilig is.
Waarom denk je dat in sommige omgevingen geen CD/DVD drives ingebouwd zitten?
Als je fysiek toegang hebt tot een systeem kan je vrij weinig beveiligen.

Maar goed, dit is met wat Google werk of met de search hier ook wel terug te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2007 23:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.