Toon posts:

[geluidskaart] native 44.1 kHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek een geluidskaart om digitaal stereo uit te sturen naar mijn receiver om al mijn lossless muziek af te spelen op iets hoogwaardigers dan mijn pc setje. Nu zoek ik een kaart die native 44.1 kHz ondersteunt en het niet upsampled naar 48khz. Het schijnt dat de meeste goedkoope kaarten dit doen. Fabrikanten zijn niet zo makkelijk dit goed aan te geven waardoor kaarten vergelijken erg moeilijk word.

Zelf wilde ik een Club3D Theatron Agrippa DTS kopen voor ongeveer 60 euro of een auzentech X-plosion 7.1 dts connect voor 80. Deze schijnen overigens gelijk te zijn aan elkaar. Maar goed ik wilde eigenlijk weten of deze kaarten 44.1khz native ondersteunen. En wat de goedkoopste kaart is die dat doet.

Mvg.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij de Auzentech staat het er toch echt gewoon bij:
Integrated S/PDIF input/output supports 44.1kHz/48kHz/96kHz sample rate and 16/24bits resolution

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:59:
Ik zoek een geluidskaart om digitaal stereo uit te sturen naar mijn receiver om al mijn lossless muziek af te spelen op iets hoogwaardigers dan mijn pc setje.
Waarom dan zo'n DTS kaart? DTS is niet lossless. Er zijn wel goedkopere kaarten zijn zonder DTS encoder die 44.1khz aankunnen. Bijvoorbeeld: Trust 514DX 5.1 Sound Expert Optical.

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:36:
Bij de Auzentech staat het er toch echt gewoon bij:

[...]
Ja, maar waarschijnlijk werkt het zo:

44.1khz --> 48khz --> 44.1khz heb ik mij laten vertellen.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
44.1khz --> 48khz --> 44.1khz. Dat doen sommige Creative kaarten (kreatief zijn ze zeker).

Ik zal het nog eens testen als ik thuis ben. Ik heb de Trust kaart ergens liggen en zal 'm testen met een 44.1khz DTS file. Jaren geleden heb ik 'm in m'n PC gehad en toen klonk ie zeer goed, tenminste de digital out. Analoog out was om te janken.

Verwijderd

Niet de goedkoopste maar naar mijn mening wel met een hele goede prijs-kwaliteitverhouding is de M-Audio Audiophile 2496.
Klinkt ontzettend goed en kan, zoals de naam al doet vermoeden, tot 24 bits 96KHz signaal naar buiten sturen.
Als het bronbestand 44.1KHz is laat deze kaart dat zo, er wordt niet ge-upsampled.
Pagina: 1