[TV] Problemen met JVC HV32P40 - ruilen voor een LCD?

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 16:16
Nadat ik mijn laptop met s-video wilde aansluiten op mijn tv knalde de zekering er uit (tot 2x toe) en had ik problemen met mijn AV kanalen. Geometrie was helemaal vernaggeld en de kleuren niet goed. Via google achterhaald hoe ik in het servicemenu kon komen en de geometrie kunnen herstellen, maar de kleuren waren niet meer goed te krijgen.
Na een eerste reparatie door CE Repair, waarbij het AV board werd vervangen, had ik wel weer goede kleuren, maar had ik last van uitvallend/wegvallend beeld op het component video kanaal. Dit lijkt te gebeuren met bepaalde signalen, want op een video-dvd of ps2/wii game valt het altijd op hetzelfde moment weg. Soms komt het beeld weer terug, soms niet. Bij veel wit lijkt het bijv. te gebeuren, bij het opstarten van een Singstar op de PS2 (wit laadscherm) of de Wii. Maar het valt ook weg terwijl ik het idee heb dat er niet echt veel wit aanwezig is.

In ieder geval, hij werd weer teruggenomen voor een nieuwe reparatie. Dit duurde 3 maanden omdat ze een onderdeel hadden besteld wat in backorder was :/
Vorige week de tv weer teruggekregen en ik kijk een dvdtje en constateer nog hetzelfde probleem. Het gebeurt nu minder snel lijkt het, maar nog steeds dus.

Vandaag gebeld door CE Repair die al sprak dat dit een beetje een drama begint te worden en dat ik de optie had voor nog een reparatie of dat zij contact opnemen met JVC voor een nieuwe LCD-tv tegen een kortingsprijs. Ik heb er lang over gedaan om juist deze tv te vinden omdat ik een CRT-tv wilde met component ingang. En eigenlijk wil ik gewoon nog bij CRT blijven omdat dat een beter plaatje oplevert plus dat ik nog een lading retroconsoles er onder heb hangen en dat gaat er helemaal niet uitzien op een LCD-tv.
Als het met mijn tv niet meer goed komt dan denk ik er eerder aan om voor een Philips 32PW9551 te gaan.

Dus dan zie ik even 3 opties als mijn tv niet kan worden gerepareerd:
- 'lekker' voor een LCD gaan (waarde van mijn huidige tv wordt door JVC bepaald)
- voor de LCD optie gaan, deze verkopen, en een Philips 32PW9551 kopen
- de JVC HV32P40 gelijk maar verkopen (wellicht heeft een ander deze klachten niet?) en een Philips 32PW9551 kopen
- iets anders?

Ben benieuwd naar jullie feedback :)

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Der is nog een andere optie: plasma.

Omdat je zelf al aangeeft dat je veel lage kwaliteit bronnen gebruikt en dat je bovendien het beeld van een crt mooier vind dan van LCD past dat goed in het plaatje. Plasma zit qua beeld meer tegen crt aan en is vergevelijker bij slechte bronnen. Jammer is wel dat de kleinste plasma-tv's 37inch zijn, behalve een LG van 32 inch die volgens mij nog niet verkrijgbaar is.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 16:16
CE Repair/JVC biedt geen plasma aan (tenzij je een hele nieuwe bedoelde, maar dat gaat denk ik boven m'n budget).