Laptop reageert op mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42
Mijn laptop deed al een tijdje raar, maar sinds kort doet ie nog gekker. Ik heb op internet gezocht maar kon verder nog geen vergelijkbaar probleem vinden.

Ik heb hier een laptop staan (Acer Aspire 5652) met extra beeldscherm, extern toetsenbord en nog wat usb apparaten. Meestal heb ik mijn mobiel er gewoon los voor liggen. Als ik echter een smsje krijg of verstuur gaat de laptop raar doen.

Eerst laat eerst het plaatje van de muiscursor los. Als ik mn muis beweeg zie ik bij knoppen nog wel wat ik er overheen ga en de cursor veranderd ook, echter blijft de cursor ergens vast staan.

Vervolgens na ong 10sec freezed het hele systeem. Muziek stopt, printer stopt als ie bezig is alles. Dit duurd ongeveer 30 sec. Daarna doet ie het weer perfect en beweegt de cursor ook weer als je de muis beweegt.

Als je tijdens de freeze bijv alt tab doet zie je eerst niet, maar na de freeze voert ie dat nog wel uit.

Nou wist ik in het begin niet zeker of het aan mijn laptop of mn mobiel lag, maar van de week zat een vriendin hier, die had ook dr mobiel voor mn laptop neergelegd en toen zij een smsje kreeg liep ie ook vast. Het is dus bijna zeker niet mijn mobiel.

Ik heb nadat ik dit probleem een paar keer gehad had de acer image eroverheen gegooid, maar het probleem is er nog steeds...

Heeft iemand dit ergens eerder gezien / gehoord? Zijn mijn usb kabels nou gewoon antennes? Of is mn laptop niet helemaal goed bij z'n hoofd :?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Zou kunnen, heb je al gekeken wat er gebeurd wanneer je telefoon 'af gaat' terwijl je geen USB apparaten aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ik heb het wel een keer geprobeerd zonder iets aan mn laptop. Dus helemaal kaal met alleen draadloze muis. Toen gebeurde er niets.

Maar het zou toch niet mogen gebeuren dat het met usb apparaten wel gebeurd ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
Dat je soms iets storing hoort via speakers bij ontvangen van bijv. smsjes is redelijk normaal...maar dat je laptop flipt :+
Misschien vangen al die draden op de 1 of andere manier straling/spanning op en vind je laptop dat niet zo leuk... Hij zou in ieder geval niet moeten vastlopen.
Hoe dan ook, dit kun je niet softwarematig oplossen en ik zou eens voor advies naar een pc winkel gaan met verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:23:
Ik heb het wel een keer geprobeerd zonder iets aan mn laptop. Dus helemaal kaal met alleen draadloze muis. Toen gebeurde er niets.

Maar het zou toch niet mogen gebeuren dat het met usb apparaten wel gebeurd ?
Nou dan test je net zolang totdat je weet welk apparaat die storing op je laptop veroorzaakt.
En dat apparaat ga je vervolgens eens testen op een andere laptop/pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 15:00
Ik heb hier ook een usb keyboard (Revoltec Lightboard Advanced) waar als ik mijn mobiel op het usb kabeltje leg, en er komt wat traffic binnen (hoorbaar via speakers) de pc naar stand-by gaat....

Het kan zijn dat je mobiel stoort op aangesloten USB apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
dat wordt nog leuk, heb flink wat usb apparaten:

harddisk
3D controller

hub1 met:
toetsenbord, printer, hub2

hub2 met:
versterker en wireless muis

Als ik dan moet kijken wat er storing geeft moet iemand me flink smsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Je kan toch gewoon mobiel 2 erbij pakken en over laten gaan :?

De straling die eraf komt is gewoon hetzelfde.

En als je niet wil testen, leg dan je mobiel ergens anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ik wil best testen, dat is het niet hoor. maar niet iedereen heeft 2 mobieltjes!

en hij doet het vaak ook al als de mobiel een meter van de laptop af ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-06 13:12
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:25:
ik wil best testen, dat is het niet hoor. maar niet iedereen heeft 2 mobieltjes!

en hij doet het vaak ook al als de mobiel een meter van de laptop af ligt...
Je kunt toch een gratis dienst op je gsm gebruiken. Kijken hoeveel geld je er nog op hebt staan oid...

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1